فانی در اصفهان: لایحه رتبه‌بندی معلمان

فانی در اصفهان: لایحه رتبه‌بندی معلمان

فانی در اصفهان: لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر امسال به مجلس می‌رود/ تغییر در حقوق معلمان کلاس‌های چندپایه

جامعه > آموزش – وزیر آموزش و پرورش در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه تا آخر امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی صبح امروز پنج شنبه به اصفهان رفت. او پس از ورود به شهر اصفهان، در نخستین برنامه سفر خود، با حضور درگلستان شهدای اصفهان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

او همچنین با حضور بر مزار «علی اکبر پرورش» وزیرآموزش و پرورش در دولت شهید رجایی و از سکانداران تعلیم و تربیت کشور پس از انقلاب، نسبت به وی ادای احترام کرد.

فانی در یکی از برنامه های خود در جمع هزار و پانصد نفری مدیران و فرهنگیان استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش هر کشور مهمترین دستگاه آن کشور است و زیر ساخت منابع انسانی هر کشور را تامین می کند .

وزیر آموزش و پرورش معلمین را رکن اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هر اقدامی در آموزش و پرورش در راستای رسیدگی به امور فرهنگیان و معلمین به طور مستقیم آینده کشور را تضمین می کند .

وی گفت: امروزه آموزش و پرورش آیینه تمام نمای هر کشور است و تلاش ما این است که آموزش و پرورش را پویا تر و با کیفیت تر و موثرتر ارائه کنیم و در این مسیر راهبرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقاء کیفیت است چرا که آموزش و پرورش با کیفیت می تواند آینده کشور را تضمین کند .

فانی گفت: تحول در آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی است و این تحول در هر سازمان تحول در نیروی انسانی آن است و لذا ضروری است در اجرای سند تحول بنیادین توجه ویژه ای به منابع انسانی داشته باشیم. موفق شده ایم در قالب ۹۹ برنامه به ۴۰ راهکار سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش. ورود پیدا کنیم

وی گفت: آموزش و پرورش باید منابع خود را افزایش دهد که این منابع می تواند از دولت و یا خارج دولت تامین شود و در این مسیر آموزش و پرورش باید بتواند از منابع خود به خوبی استفاده و بهره برداری کند.

فانی افزود: با توجه به علاقه ای که نمایندگان مجلس و هیات دولت به آموزش و پرورش و معلمین دارند امیدوارم لایحه رتبه بندی معلمان با سرعت تصویب شود تا بتوانیم همکاران را براساس تلاش ها ، فعالیت هاو تحقیقات و روش های نوین تدریس رتبه بندی و نسبت به پرداخت حقوق و مزایای آنان اقدام کنیم تا به این وسیله انگیزه ها را در آموزش و پرورش بالا ببریم .

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کلاس های چند پایه گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ای دارد تا با توجه به تعداد کلاس و تعداد دانش آموز در پرداخت های خود به معلمین این کلاس ها اقدام نماید که این اولین گامی است برای کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه است.

 

استراتژی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزشی است

فانی همچنین در نود و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز امسال در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند، اظهارکرد: قریب ۲۰۰ هزار دانش آموز امسال افزایش داشته ایم این در حالی است که یک میلیون معلم در بزرگترین دستگاه اجرای کشور فعالیت می کنند .

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در سال گذشته ۴۶۰۰ مدرسه کمتر از ۵ دانش آموزان داشتیم، تصریح کرد: دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در ۱۰۲ هزار مدرسه مشغول به تحصیل می باشند .

وی آموزش و پرورش را وسیع ترین و پرمخاطب ترین دستگاه عنوان کرد و افزود: هیچ نهاد فرهنگی مثل آموزش و پرورش امکان حضور در خانواده ها را ندارند چرا که دارای ۱۳ میلیون دانش آموز و ۲۶ میلیون والدین و در کل با ۳۹ میلیون جمعیت در پوشش آموزش و پرورش می باشند

فانی گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و مهمترین نهادی که در زمینه فرهنگ ایفای نقش دارد آموزش و پرورش است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زیر ساخت آموزش و پرورش منابع انسانی است افزود: دانش آموزان امروز و جامعه سازان فردا زیرنظرآموزش وپرورش تربیت می شوند .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم هفده اردیبهشت گفت: هیچ جا سرمایه گذاری به اندازه آموزش و پرورش انجام نمی گیرد و هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنید یک سرمایه گذاری ماندگار خواهد بود .

فانی گفت: استراتژِی امروز درآموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش است و امضاء تفاهم نامه ها گامی موثر در کیفیت بخشی است .

وزیر آموزش و پرورش به پنج سیاست آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: توسعه مشارکت مردمی ، اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان بحث جدی در آموزش و پرورش است.

وی با توجه به اهمیت مشارکت توسط خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری میانگین ۷.۵ کلاس روزانه توسط خیرین مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش داده می شود و حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل هستند.

فانی گفت: با ۵۷ هزار مدرسه طرح تعالی مدیریت آموزشگاه ها را آغاز کرده ایم و با ارتقاء کیفیت مدیریت به نتایج خوبی رسیده ایم. با وجود نیروی انسانی فضا و دانش آموز باید مدیران حرفه ای ، تخصصی و با انگیزه بالایی در مدارس متمرکز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به تمرکززدایی در مدارس اشاره کرد وگفت : با وجود میزان بالای بخشنامه ها و دستورالعمل ها تمرکززدایی، خلاقیت و نوآوری از بین می رود .

۰/۵ (۰ نظر)
آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت