کد خبر : 12123
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
-

بهبود وضعیت معیشتی معلمان، یکی از اثرات اجرای طرح رتبه‌بندی

بهبود وضعیت معیشتی معلمان، یکی از اثرات اجرای طرح رتبه‌بندی

بهبود وضعیت معیشتی معلمان، یکی از اثرات اجرای طرح رتبه‌بندی علی اللهیار ترکمن : معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بهبود وضعیتی معیشتی معلمان را یکی از تبعات اجرای طرح رتبه‌بندی دانست و تاکید کرد که هدف اصلی این طرح، ارتقای کیفیت آموزشی است. به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و

بهبود وضعیت معیشتی معلمان، یکی از اثرات اجرای طرح رتبه‌بندی
علی اللهیار ترکمن :

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بهبود وضعیتی معیشتی معلمان را یکی از تبعات اجرای طرح رتبه‌بندی دانست و تاکید کرد که هدف اصلی این طرح، ارتقای کیفیت آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش،علی الهیارترکمن، مهمان خبرگزاری پانا بود تا به سوال‌ها و مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان پاسخ دهد. او در ابتدا درباره طرح رتبه‌بندی فرهنگیان که این روزها به مهم‌ترین موضوع آموزش و پرورش تبدیل شده است، سخن گفت. الهیار ترکمن گفت: «در ابتدا باید دو مقوله وضعیت معیشتی معلمان و طرح رتبه‌بندی حرفه‌ای را از یکدیگر تفکیک کنیم. رتبه‌بندی حرفه‌ای در بیشتر نظام‌های آموزش و پرورش دنیا وجود دارد که هدف آن افزایش و ارتقای کیفیت آموزش است. یعنی با تعریف یک‌سری از استانداردهای حرفه‌ای، انگیزه فردی در معلم ایجاد می‌کند که با کسب آن استانداردها بتواند به مراتب بالا دست پیدا کند و به فراخور آن از نظر دانش حرفه ای و مالی پیشرفت کند.»

او ادامه داد: «ملاک ما برای اجرای طرح رتبه‌بندی آن چیزی است که در قانون به آن اشاره شده است. در جز دو بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم آمده است که باید یک نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای برای معلمان طراحی شود که از طریق آن نیروی انسانی مهندسی و نظام پرداخت‌ها در آموزش و پرورش اصلاح شود.»

اللهیار با تاکید بر این که مهندسی نیروی انسانی و اصلاح نظام پرداخت‌ها تمام مسائل در آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد افزود: «اجرای طرح رتبه‌بندی یک فرایند تدریجی در وزارت آموزش و پرورش است. ما باید یک دوره زمانی مشخص برای خود تعریف کنیم تا همه اهداف این قانون رعایت شود تا بتوانیم از این طریق هم به افزایش کیفیت و هم بهبود معیشت معلمان کمک کند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش بهبود وضعیت معیشت معلمان را یکی از پیامدهای اجرای طرح رتبه‌بندی دانست و گفت:‌ «همه طرح رتبه‌بندی مربوط به معیشت فرهنگیان نیست. همه نظام‌های آموزش و پرورش در دنیا رتبه‌بندی را برای ارتقای کیفیت آموزش اجرا می‌کنند. خواهش من از همه فرهنگیان عزیز این است که طرح رتبه‌بندی را برای ارتقای کیفیت آموزشی دنبال کنند و وقتی این طرح درست اجرا شود قطعا منجر به بهبود معیشت نیز خواهد شد.»

او افزود: «بهبود معیشت فرهنگیان هم باید از مجاری مربوط به آن دنبال کنیم. در حال حاضر لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس مطرح است تا بتوانیم با بررسی آن وضعیت معیشت معلمان ارتقا دهیم.»

الهیار درباره زمان اجرای طرح رتبه‌بندی گفت: «لایحه رتبه‌بندی به دولت ارسال شده و در کمیسیون اجتماعی دولت نیز به تصویب رسیده است. ما نیز همزمان در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ برای طرح رتبه‌بندی یک سری موارد را پیش‌بینی کرده‌ایم که بعد از تصویب آن در دولت و ارسال آن به مجلس به طور مفصل درباره ‌آن با فرهنگیان عزیز صحبت خواهم کرد. هیچ جای نگرانی برای تامین اعتبار اجرای این طرح نیز وجود ندارد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.