باز خوردهای جلسه نهم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

باز خوردهای جلسه نهم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

باز خوردهای جلسه نهم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده   بازخورد کلی جلسات     – واگذاری برخی مسئولیت های تربیتی و آموزشی مدرسه به خود والدین هست – جلساتی که تحت عنوان جلسات اولیا و مربیان تنظیم و برگزار می شود والدین انتظار دارند که بتوانند انتقاداتشان و پیشنهادات را

باز خوردهای جلسه نهم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

 

بازخورد کلی جلسات

 

 

واگذاری برخی مسئولیت های تربیتی و آموزشی مدرسه به خود والدین هست

جلساتی که تحت عنوان جلسات اولیا و مربیان تنظیم و برگزار می شود والدین انتظار دارند که بتوانند انتقاداتشان و پیشنهادات را خیلی صریح و بدون دغدغه و اینکه هیچ گونه باری متوجه فرزندشان بکند این انتقاد مطرح کنند

شراکت یعنی مشارکت برابر در یک گفتگوی دو طرفه و حمایت کننده از تربیت فرزند

انجمن اولیا و مربیان جایگاه و تجلی گاه خاص واراده مردم در نظام تعلیم و تربیت کشور است از طریق انجمن اولیا و مربیان است

یکی از پشتیبانی های مهم اینست که والدین با هر تخصصی که دارند در اختیار مدرسه بگذارند و یک تجربه و تخصص و طیف وسیعی ازدانش و تجربه تخصص هاست در اختیار مدرسه بگذارند

ویژگی های مهم والدین برای مشارکت با مدرسه: مهم ترین ویژگی این است که معلم تلاش کند والدین را ترغیب و تشویق کند که به طور مرتب و منظم و بیشتر در مدرسه برای کمک به امر تربیت با شناختی که از فرزندش دارد حضور داشته باشد

در موفقیت تحصیلی مهم ترین گزینه هدف می باشد که اولیا باید به آن توجه کنند

والدینی که برای تربیت فرزندشان اهدافی مشخص کردند باید بدانند در تربیت فرزند رموزی وجود دارد که هر کدام از این رمزها می تواند دلیل ناکامی در امر مهم تربیت فرزند وارد کند

فرزندانی تربیت کنیم که در مواقع سختی نه تنها تسلیم شرایط نشوند بلکه شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند

در سنین ابتدایی خیلی از فرزندان و دانش آموزان با شیوه ی مطالعه آشناییت ندارند

 

تشویق های خانه و مدرسه باید با هم همسو باشد

 

بازخورد فیلم اول

 

 

– شناخت هدف مشترک بین معلمان و والدین است یعنی چنانچه والدین و مربیان همیشه به خودشان یادآوری کنند که یک هدف مشترک دارند و آن تربیت فرزندانی موفق چه به لحاظ درسی و چه به لحاظ آماده شدن برای زندگی آینده در همه سطوحی که به آن اشاره شد و در تربیت مطرح است

استقبال والدین از حضور اولیا در مدرسه با استفاده از یک گفتمان دوستانه و احترام آمیز است

تلاش برای برطرف کردن حس غربت و ترس در والدین برای حضور در مدرسه است معمولا بسیاری از والدین حتی والدینی که خودشان هم دستی بر تعلیم و تربیت رسمی مدارس دارند

برای اینکه یک ارزیابی دقیق از معلم داشته باشند شاید گفتگوی با معلم به صورتهای جلسات محرمانه و انفرادی بتواند کمک کند به اینکه والدین در مدرسه کمک کنند

 

بازخورد فیلم دوم

 

اولین انتظاری که هر والدی از مدرسه دارد این است که بتواند اطلاعات لازم را در رابطه با وضعیت تحصیلی فرزندش نقاط ضعف و قوت فرزندش در یادگیری مدرسه به آن ارائه کند

مدرسه لازم هست که والدین را به عنوان ناظر بر همه فعالیت هایی که پرسنل مدرسه برای فرزندان آنها انجام می دهد در نظر بگیرد بنابراین والدینی که یکی از انتظاراتشان این است که هر وقت در مدرسه حضور پیدا می کنند در جایگاه نظارت قرار داشته باشند

خیلی از والدین ظرفیتهایی دارند و امکان دارد حتی وقتهای اضافه زیادی داشته باشند توقع داشته باشند اینکه مدرسه سازوکاری برای استفاده از تخصص توانمندی ها و ظرفیتهای والدین فراهم کند

تشکیل جلسات سالانه و در صورت امکان فصلی یا ماهانه برای والدین هست یعنی اینکه انجمن های موفق انجمن هایی هست که به صورت منظم و در فواصل زمانی لازم بتواند جلساتی برای انجمن های اولیا و مربیان برگزار بکنند

 

بازخورد فیلم سوم

 

آمورش والدین دومین پشتیبانی است که مدرسه میتواند از والدین در موضوع تربیت فرزندان داشته باشد

توافق بین اولیا و مربیان برای ایجاد یک بستر حاکی از اعتماد برای تمرکز بر موضوع تربیت فرزند است

لازم است در فواصل زمانی معین و به ویژه در زمان پایانی سال یک عملکرد مشخص از مشارکت والدین

درجلسات سالانه در اختیار همه اولیا مدرسه قراردهند

-کانونهای پرورشی تربیتی / مراکز تخصصی که لازم باشد با برگزاری آزمونهای تشخیص و اقدام کنند به خانواده هامعرفی کنند و یا نامه هایی به والدین دهند به جهت ثبت نام و حمایت رایگان و یا ارایه تخفیف هایی به خانواده ها انها را معرفی کنند و این ازمونها برگزار کنند و خانواده ها را پشتیبان کنند

 

بازخورد فیلم چهارم

ویژگی از والدین که هنگام مشارکت در جلسه باید داشته باشد: ۱ منصف بودن والدین نسبت به معلم و کارهایشکنجکاو بودن نسبت به کارها و فعالیت های فرزند خودشان داشته باشند. -۳ صبر و بردباری والدین که در رابطه با مسائل آموزشی شکیبا باشند تا به معلم فرصت دهند که در طولانی مدت در فرزند آنها بازدهی داشته باشد. -۴ سرزنده و با نشاط بودن آنها هنگام برخورد با معلم که این مورد ارتباط موفقی را بر قرار خواهد کرد و می تواند کمک موثری در رابطه با تربیت فرزند از طریق معلم باشدهمکاری کردن با معلم در کلاس درس؛اگر لازم باشد در مواردی معلم را در امر تربیت فرزندشان یاری کنند و با او همکاری کنند

تلاش کنیم با منعکس کردن نکات مثبت رفتاری یک دانش آموز به خانواده ها والدین را خیلی

دوستانه و صمیمانه به سوی مدرسه سوق دهیم

– لازم است مربیان مادر نظر داشته باشند تا تلاش کنند جدایی والدین از فرزندان را به نوعی تنظیم کنند تاکمترین پیامدهای جدایی را برای دانش آموزکه برای اولین بار غیر از خانه هست را فراهم کند

 

بازخورد فیلم پنجم

 

استعاره : در امر تربیت فرزند مانند رودخانه باشیم چون رودخانه در برخورد موانع متوقف نمی شود و به راهش ادامه می دهد حالا به هر صورتی که باشد یا مسیرش را کج می کند یا راهی را باز می کند و مسیر خودش را به سوی هدفش ادامه می دهد .

والدینی که بخواهند در تربیت فرزند اقتدار واقع بینی را حفظ کنند و به صورت مطلوب فرزندان خود را تربیت کنند لازم هست صبور باشند

برای اینکه در امر تربیت فرزند بتوانیم به موفقیت برسیم قبل از هر کار شرایطی را مهیا کنیم که شروع ما شروع خوبی باشد

باید به فرزندان خودمان بیاموزیم که وقتی با شکست مواجه شدن ناامید نشوند

چه بسا ممکن است یک نه گفتن به امر تحصیلی فرزند کمک کند و ممکن هست با یک بله گفتن تمام نیرو و انرژی خودشان را صرف انجام دادن کارهای دیگران بکنند

ما باید به دانش آموزانمان یاد دهیم یک مروری داشته باشد به فعالیتهایی که انجام داده مثل برداشتن موانع دور کننده از هدف یا تقویت مواردی که باعث رسیدن به اهدافشون شده است و آنها را تقویت کنند

والدین هلی کوپتری : به والدینی اطلاق می شود که در تلاش هست همه ی امور فرزندش را رصد کند و هدفشون حمایت از فرزندشان هست که اینکار آنها باعث می شود فرزند آنها وابسته بار بیاید یا اینکه رابطه ی خودشان را با والدینشان قطع کنند و منجر به شکست در امر تربیت فرزند شود

3.3/5 ( 3 نظر )
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زهره تنهایی چهارشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

بازخورد؟جلسه ی نهم، والدین باید بنا به تخصصی که دارند در امور مدرسه مشارکت کنند. جلساتی برای اولیا باید برگزار شود تا براساس شناخت متقابل مربی و والدین در تعلیم وتربیت فرزندان گام برداشت

حمید رضا جبل عاملی چهارشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

به فرزندان بیاموزیم از شکست نا امید نشوند.

.