باز خوردهای جلسه هشتم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

 باز خوردهای جلسه هشتم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

 باز خوردهای جلسه هشتم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

 باز خوردهای جلسه هشتم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده

 

بازخورد کلی جلسات

 

مهمترین موضوعی که در چند سال اخیر موضوع اصلی آموزش و پرورش است تغییر وضعیت موجود هست که تحت عنوان تحول بنیادین آموزش و پرورش در محافل مختلف علمی و آموزشی تربیتی به آن پرداخته می شود

در واقع می توانیم بگوییم هدف اصلی از تنظیم سندی به اسم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت متوازن هست

مدرسه و خانه دو رکن اصلی تعلیم و تربیت هستند که باید برای رشد و موفقیت دانش اموزان هماهنگ و هم افزار شوند

در آموزش والدین سعی بر این شده که موضوع اصلی تربیت فرزند باشد . تربیت فرزند موقعی معنا پیدا می کند که فرزندی وجود داشته باشد .

با توجه به مسئولیت سنگینی که بر عهده مدرسه هست تعامل مدرسه با خانواده می تواند نتایج مطلوبی را رقم بزند و این روابط ضروری و حیاتی می باشد .

چنانچه اهداف تربیتی خانه با اهداف تربیتی مدرسه متضاد باشد باعث :

* سردرگمی فرزندان ودانش آموزان ( اهدافی که خانواده و همکاران فرهنگی مد نظر دارند رقم زده نشود)

*دوگانگی شخصیت فرزند منجر می شود ( این خیلی خطرناک است )

– معلمان خوب کسانی هستند که همواره با اعتماد به نفس به نقش حساس خودشان برای راهنمایی والدین به جهت کمک به آنها برای نیازمندی های تربیتی شان موثر واقع شوند و این نقش را عهده دار باشند.

چیزی که ما واقعا میتوانیم در سطح مدارس ببینیم که دارد رخ می دهد مشارکت و همکاری نیست بلکه مشارکت دادن صوری والدین است

– اولیا اولین فرد  در جایگاه اول در تربیت فرزند نقش دارند

 

بازخورد فیلم اول

 

هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روشن کردن مسیر فرآیند تعلیم و تربیت است

-تربیت متوازن فرزندان در واقع ناظر هست بر اینکه به همه ابعاد شخصیتی فرزندان پرداخته شود و زمینه رشد همه ابعاد شخصیتی تعلیم و تربیتی را فراهم کند

-۶  ساحت تربیتی سند تحول بنیادین عبارتند از : ۱ رشد شناختی ۲ رشد جسمانی و حرکتی  ۳ رشد اخلاقی  ۴ رشد اجتماعی  ۵ رشد عاطفی  ۶ رشد هنری

یکی از مهمترین اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی هست تحت عنوان مبانی نظری تحول بنیادین آموزش و پرورش

مراحل مشارکت والدین در آموزش و پرورش به ۳ صورت می باشد: مرحله سیاست گذاری . مرحله

 

برنامه ریزی . مرحله اجرا

مشارکت دادن حقیقی والدین در همه سطوح و مراحل آموزش و پرورش نکته مهم است وقتی که والدین ناظر بر کار ما باشند حتما تغییراتی شگرف خواهیم داشت که زمینه وضعیت بهبود وضعیت امروز آموزش و پرورش فراهم خواهد کرد

 

بازخورد فیلم دوم

 

 

در موضوع تربیت فرزند تربیت فرزند بر عهده والدین است و این موضوعی است که وظیفه  خود والدین و هم معلم است که  بایستی بدانند  .بر عهده معلم است که  وضعیت را برای والدین  دانش اموزان تشریح کنند .

متاسفانه والدین امروزی به لحاظ  جایگاه اقتدار والدینی در جایگاه مناسبی  برخوردار نیستند

– انواع ارتباط بین خانواده و مدرسه عبارتست از: ۱-ارتباط از نوع واگذاری تربیت به مدرسه  و فرزند را به مدرسه میسپارند و نتایج مثبت ندارد و پیش آمدن حوادث ناگواررا ممکن است در پی داشته باشد

۲-ارتباط رو در رو و مستمر والدین با مدرسه  است نوعی ارتباط ثمر بخش است و این میتواند بهترین نوع ارتباط باشد ۳ارتباط مبتنی بر فناوری های ارتباطی است والدین فرزند را به مدارسی که فکر میکنند خوب و بهترین است

 

 

بازخورد فیلم سوم

در موضوع تربیت فرزند تربیت فرزند بر عهده والدین است و این موضوعی است که وظیفه  خود والدین و هم معلم است که  بایستی بدانند  .بر عهده معلم است که  وضعیت را برای والدین  دانش اموزان تشریح کنند .

متاسفانه والدین امروزی به لحاظ  جایگاه اقتدار والدینی در جایگاه مناسبی  برخوردار نیستند

– انواع ارتباط بین خانواده و مدرسه عبارتست از: ۱-ارتباط از نوع واگذاری تربیت به مدرسه  و فرزند را به مدرسه میسپارند و نتایج مثبت ندارد و پیش آمدن حوادث ناگواررا ممکن است در پی داشته باشد

۲-ارتباط رو در رو و مستمر والدین با مدرسه  است نوعی ارتباط ثمر بخش است و این میتواند بهترین نوع ارتباط باشد ۳ارتباط مبتنی بر فناوری های ارتباطی است والدین فرزند را به مدارسی که فکر میکنند خوب و بهترین است

 

 

 

بازخورد فیلم چهارم

 

مرکز تخصصی تعلیم و تربیت فرزند می باشد  یعنی اینکه مدرسه باید مجهز باشد به امکانات ، نیروی انسانی و هم نیروی تخصصی تا بتوانند در این عصر جدید فرزندان را به زندگی سالم و بانشاط و خلاقانه سوق بدهد .

معلم هم باید تخصص لازم را برای انجام همچنین رسالتی را داشته باشد و آموزشهای لازم را دیده باشد

نکته ی مهمی که در کلاسهای آموزش خانواده در سطح بالاتر از تربیت فرزند به آن می پردازند :

  1. روابط اعضای خانواده یا روابط زن و شوهر با هم ۲٫ مدارس روشهای پیگیری مطالبات در رابطه با وضعیت تحصیلی و ترربیت فرزند را به والدین آموزش دهند

– ویژگی ها و روش های کار با والدین:* پرهیز از نگاه بالا به پایین کارکنان مدرسه به والدین* مستثنی نبودن معلم ها از یادگرفتن مهارت های کار با والدین

 

بازخورد فیلم پنجم

 

-بسیاری از والدین در مصاحبه هایی که با آنها شده است عنوان می کنند محیطی که برای بیان مسائل تربیتی درباره فرزندانشان فراهم شده است محیط مناسبی نیست( فراهم نبودن محیط مناسب برای بیان مسائل تربیتی درباب فرزندانشان) یعنی آنکه معماری مدرسه موضوع مهمی می باشد

متاسفانه امکان دارد بعضی از والدین با حالت انتقادی و تذکر گونه در مدرسه حضور پیدا کنند و همکاران باید به عنوان فرهنگی و معلم باید زمینه پذیرش انتقادات صحیح را داشته باشند و در مورد انتقاداتی که شاید واقعا بجا و درست نباشد با متانت و آرامش بتوانند والدین را توجیه کنند

– موانع مربوط به والدین:* وضعیت اقتصادی و اجتماعی والدین* ناآگاهی والدین از شرایط مدرسه و حتی وضعیت تحصیلی فرزندشان* مشکلات تحصیلی فرزندشان مربوط به بی استعدادی فرزندشان است* تصور منفی از مدرسه و کارکنان مدرسه هست

 

 

0/5 ( 0 نظر )
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زهره تنهایی دوشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

تربیت متوازن هدف اصلی تحول بنیادین میباشد.

زهره تنهایی دوشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

دورکن اصلی تعلیم وتربیت خانه ومدرسه است

حمید رضا جبل عاملی دوشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

سردرگمی فرزندان ودانش اموزان باعث دوگانگی شخصیت انها مبشود که خیلی خطرناک است

.