با تعریف درست و دقیق از نقد؛ مطالبه گری در جامعه فرهنگیان را ارتقا دهیم
به گزارش مرکز امورهماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش،علی الهیار ترکمن در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و با یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش همواره در خدمت معلمان هستیم و در صدد جلب رضایت آنان هستیم و این فعالیت در تمام روزهای سال ادامه دارد و فقط محدود به روزهای خاصی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه باید با شناسایی علت ها به دنبال رفع معلول ها باشیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به شدت نیازمند تغییرات ماهیتی دارد و تمرکزی که روی برنامه های آموزش و پرورش وجود دارد، بیانگر نیاز آموزش و پرورش به تغییرات است.
الهیار اظهار کرد: این تغییرات ماهوی نیازمند یک ستاد فرماندهی و مدیریتی قوی است به طوریکه بتواند ارتباط بین اجزا را به طور کامل مشخص کند و هرچند تغییرات قبلی باعث شده اجزا کار کنند اما ارتباط منظمی بین اجزا وجود نداشته است.
وی ادامه داد: ویژگی های آموزش و پرورش در هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست و هیچ سنخیتی بین ویژه گی های کاری آموزش و پرورش با دستگاه های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل فرایند مدیریت تغییر را مهم کرده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه یکی از اجزای تغییر در آموزش و پرورش بحث روابط عمومی ها است، اظهار کرد: روابط عمومی ها هم باید طوری در این اجزا باشند که ارتباط با اجزا مختلف داشته باشد و بتواند فعالیت های این نهاد را به مخاطبان عرضه کند.
وی چالش هایی که در این زمینه تجربه کرده است را برشمرد و گفت: در شرایط فعلی کنترل افکارعمومی توسط فضای مجازی صورت می گیرد که در این فضا چارچوب مشخصی وجود ندارد و هر فردی قابلیت پیدا کرده است تا رسانه ای برای خود داشته باشد و فعالانی که در این فضا هستند به دلیل پیشینه معلمی شان توانایی های خوبی در عرصه نوشتن دارند و این افراد به صورت فرصت و چالش هستند و اگر با آگاهی وعلم مطالب شان را بنویسند فرصت برای ما ایجاد می کنند تا جامعه و مخاطبان نسبت به مسایل آگاه شوند لذا ضرورت دارد تا درصدد آگاهی بخشی به نویسندگان این حوزه اقدام کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در ادامه افزود: آموزش و پرورش محدودیت های زیادی دارد و فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می کنند و در این شرایط برخی افراد خارج از آموزش و پرورش با ارایه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکار عمومی برای پیشبرد اهداف و خواسته های شخصی خود هستند لذا فضای چنین سو استفاده هایی باید بسته شود.
الهیارضرورت تعریف درست و دقیق از نقد را به عنوان چالش دیگری مطرح کرد و گفت: اگر ازچارچوب نقد خارج شویم، نمی توانیم حرکت مثبتی را داشته باشیم لذا با تعریف درستی از نقد، فرهنگ مطالبه گری را ارتقا دهیم.