توافقات اولیه برای عقد قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان

توافقات اولیه برای عقد قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان

فرشید سیاری گفت: برای سال جاری توافقات اولیه با شرکت بیمه ایران به منظور اجرای قرارداد حاصل شده و امید است با همکاری مناسب شرکت بیمه ایران از تاریخ ۱/۳/۱۳۹۳ این قرارداد اجرا و تمامی فرهنگیان متقاضی بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درگفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درخصوص بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان گفت: قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان(بیمه طلایی) با شرکت بیمه ایران به مدت چهارسال در حال اجراست.
وی افزود: برای سال جاری نیز توافقات اولیه با شرکت بیمه ایران برای اجرای قرارداد حاصل شده و امید است با همکاری مناسب شرکت بیمه ایران از تاریخ ۱/۳/۱۳۹۳ این قرارداد اجرا و تمامی فرهنگیان متقاضی بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از ایجاد وقفه در ارایه خدمات به فرهنگیان، قرارداد سال گذشته به مدت یک ماه تمدید و تا تاریخ ۳۱/۲/۱۳۹۳ کارت طلایی بیمه شدگان دارای اعتبار است.
وی خاطر نشان کرد: کلیه فرهنگیانی که تاکنون عضو بیمه طلایی نبوده و یا تغییری در تعداد افراد تحت تکفل آنان بوجود آمده است، می توانند تا پایان اردیبهشت ماه به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه کنند.

انتخاب تعهدات بیمه ای متناسب با نیازهای فرهنگیان
سیاری ادامه داد: سایر نیازهای بیمه‌ای کارکنان از جمله قرارداد بیمه خودرو (ثالث و بدنه)، حوادث دانش‌آموزی، آتش‌سوزی و بیمه‌های عمر مورد نیاز فرهنگیان نیز با شرکت بیمه ایران منعقد و در حال انجام است.
سیاری بیان داشت: در انتخاب تعهدات این قرارداد بیمه‌ای سعی شده، تعهداتی انتخاب شود که بیشترین دغدغه همکاران فرهنگی بوده و به نوعی بیشترین فراوانی را داشته و تأمین این هزینه‌ها برای فرهنگیان مشکل‌ساز است.
وی تصریح کرد: به جز تعهدات مربوط به تهیه عینک و دندانپزشکی که مبلغ آن در سال گذشته بسیار ناچیز بوده و حذف شده، تمام تعهدات سال قبل به قوت خود باقی است و سقفی برای پرداخت هزینه‌های پزشکی و دارویی و ویزیت پزشکان به خصوص هزینه‌های کمرشکن بیمارستانی و تشخیصی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی و تأمین هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج در قرارداد جدید وجود ندارد و هزینه ها به هر میزانی که باشد، پرداخت می شود.

مسئولیت تخلفات بیمه ای با نهادهای نظارتی و وزارت بهداشت است
سیاری با اشاره به وجود برخی مشکلات در اجرای قرارداد بیمه طلایی درمان فرهنگیان گفت: رفع مشکلاتی مانند امتناع از پذیرش کارت بیمه طلایی و یا درخواست مبلغ اضافه از فرهنگیان از عهده بیمه‌گذار و بیمه‌گر خارج بوده و از وظایف دستگاه‌های نظارتی و وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: گاهی اوقات برخی از مراکز درمانی به علت مشکلاتی که با شرکت بیمه‌گر دارند از پذیرش بیماران سر باز می‌زنند و باعث ایجاد نارضایتی می‌شوند، که بخشی به دلیل عدم انجام تعهدات توسط شرکت‌های بیمه و بخشی نیز به مدیریت این مراکز بوده که علاقه‌ای نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای ندارند و تعدادشان نادر است.
وی همچنین افزود: فرهنگیان کشور همیشه قدردان زحمات پزشکان منصف و مردم دار بوده و وزارت بهداشت هم نهایت همکاری را با مراجع مرتبط و فرهنگیان داشته و فرهنگیانی که در مراجع درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه‌گر متحمل پرداخت هزینه اضافی شده باشند در صورت ارایه مدارک مثبته و با هماهنگی شرکت بیمه می‌توان این هزینه‌ها را از صورت حساب بیمارستان کسر و به حساب بیمه‌شدگان عودت داد.
سیاری در خصوص حذف خدمات دندانپزشکی نیز گفت: به علت پیش‌بینی بعضی از خدمات دندانپزشکی توسط دولت محترم در خدمات بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه‌ تعهدات دندانپزشکی این پوشش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست(حدود ۶۰ درصد حق بیمه تعهدات دندانپزشکی در یکسال)ضمناً بهره‌مندی بیمه‌شدگان از مزایای آن به دلیل عدم حضور پزشکان طرف قراداد شرکت بیمه‌گر، در بسیاری از مناطق و نواحی کشور میسر نیست. با بررسی موضوع و به دلیل جلوگیری از افزایش نرخ حق بیمه‌ درمان تکمیلی تعهد مذکور از فهرست خدمات حذف شده است.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش همیشه خدمت به همکاران محترم فرهنگی بازنشسته را وظیفه خود می‌داند، تصریح کرد: تمامی امور مربوط به کارکنان بازنشسته از جمله بیمه‌های پایه و تکمیلی، پس از بازنشستگی به صندوق بازنشستگی کشور منتقل و سازمان مذکور متولی اصلی انجام امور مذکور است و هرگونه پیگیری بابت افزایش تعهدات و یا کاهش نرخ حق بیمه می‌بایست از طریق صندوق بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاهی اجتماعی انجام شود. با این حال، این وزارتخانه از هیچ تلاشی برای کمک به حل بازنشستگان محترم دریغ نداشته و نخواهد داشت.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید