برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی
معجونی جادویی برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی معجون سیر و لیمو ۱ لیتر آب و ۶ عدد لیمو پوست کنده و برش خورده به قطعات کوچک و ۳۰ حبه سیر خرد شده را در مخلوط کن ریخته و با هم ترکیب کرده و پوره کنید پوره بدست آمده را در یک قابلمه ریخته […]

معجونی جادویی
برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

معجون سیر و لیمو

۱ لیتر آب و ۶ عدد لیمو پوست کنده و برش خورده به قطعات کوچک و ۳۰ حبه سیر خرد شده را در مخلوط کن ریخته و با هم ترکیب کرده و پوره کنید پوره بدست آمده را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید به جوش آید سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید سرد شده و مخلوط را در یک شیشه خنک بریزید.

نحوه استفاده 🔻

۱٫ دوز اول: نوشیدن ۵۰ میلی لیتر به مدت سه هفته به صورت روزانه.

۲٫ سپس به مدت یک هفته مصرف ترکیب را متوقف کنید.

۳٫ دوز دوم: نوشیدن ۵۰ میلی لیتر هر روز به مدت سه هفته.

این روش درمانی را تا ۶ ماه می توانید ادامه دهید.

———

۱. روزی ۲۰ دقیقه دوچرخه‌‌سواری کنید

دوچرخه‌ سواری کار سختی نیست. محققان آلمانی روی ۱۰۰ نفر از مردانی که در قفسه‌ی سینه دردی خفیف احساس می‌کردند، پژوهشی انجام دادند. از این افراد تعدادی، روزانه در حدود ۲۰ دقیقه دوچرخه‌سواری می‌کردند. بعد از یک سال این افراد بهبودی کامل یافتند و دیگر هیچ خبری از درد سینه در آنها دیده نمی‌شد. اما سایرین، متأسفانه با حملات قلبی و سکته‌های مغزی دست و پنجه نرم کرده بودند. البته در صورت احساس درد و مشکل در ناحیه‌ی قلب یا هر نقطه‌ی دیگری از بدن، حتما با پزشک مشورت و سپس به ورزش کردن بپردازید. به‌طور عادی برای افراد سالم در حدود ۲۰ دقیقه دوچرخه‌سواری یا سایر ورزش‌های سبک، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

ویتامین B کمپلکس مصرف کنید

محققان سوئیسی بیش از ۲۰۰ مرد و زن را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد برای باز کردن شریان‌های قلبی خود، جراحی انجام داده بودند. محققان از برخی از آنها درخواست کردند که ویتامین‌های B یعنی ترکیبی از اسیدفولیک، ویتامین B6 و B12 را مصرف کنند. پس از بررسی‌ها مشخص شد که سطح هموستین این افراد در حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. هموستین ماده‌ای است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انسداد شرایین را افزایش می‌دهد. بخشی دیگر از بیماران مورد مطالعه از دارونماها استفاده کرده‌ بودند. این افراد هیچ تغییری در مقایسه با تغییرات گروه قبلی نداشتند و علاوه بر این شریان‌های قلبی گروهی که ویتامین مصرف کرده بودند، بازتر و گشادتر شده بود.

روزانه حداقل دو فنجان چای بنوشید

چای سبز یا معمولی فرقی نمی‌کند، سعی کنید حداقل ۲ فنجان چای در طول روز بنوشید. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف ۲ لیوان چای یا بیشتر، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و نهایتا سکته را کاهش می‌دهد و از این خطر ۱۱ درصد کم می‌کند
زودبه‌زود به دست‌شویی بروید

مثانه پُر باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و شریان‌های قلبی را تحت فشار قرار می‌دهد. در افرادی که مستعد سکته قلبی و مغزی هستند، این فشار بسیار خطرناک است. پس به محض اینکه احساس کردید ظرفیت مثانه‌تان تکمیل شده است، آن را تخلیه کنید.
. تفریح کنید و به مسافرت بروید

تفریح و مسافرت باعث ایجاد نشاط و کاهش استرس می‌شود. افرادی که برنامه‌های مفرح و شاد در برنامه‌ی هفتگی خود دارند، کمتر دچار استرس و ناراحتی‌های قلبی می‌شوند. اگر به سفر می‌روید، سعی کنید فراغ بال داشته باشید و انبوهی از کارهای نکرده را همراه خود نبرید که در این صورت نه خوشی می‌کنید و نه کار.
. در هنگام رانندگی پنجره را ببندید

در هنگام رانندگی شیشه‌ها را بالا بکشید و در عوض از تهویه‌ی داخل خودرو استفاده کنید. به‌ویژه در شهرهای آلوده، بازماندن پنجره ماشین نرخ تغییر ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. HRV یا نوسان ضربان قلب، واکنش قلب نسبت به متغیرهای گوناگون محیطی است. با این کار کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرید و همین کار باعث کاهش HRV می‌شود و از قلب‌تان حفاظت بیشتری می‌کند.
. مولتی‌ویتامین مصرف کنید

مصرف مولتی‌ویتامین با مشورت پزشک به کاهش پروتیئن‌های مرتبط با التهاب می‌انجامد و سلامتی شما را در برابر خطرات سکته قلبی و مغزی تضمین می‌کند.

افسردگی را درمان کنید

اگر همیشه خسته و بی‌انگیزه هستید و به‌سختی از رختخواب بیرون می‌آیید، احتمالا افسرده‌اید. افسردگی یکی از دلایل اصلی سکته قلبی و مغزی است. حتما با مراجعه به پزشک این مسئله را پیگیری و درمان کنید.

5/5 (1 نظر)
آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید