رئیس آموزش و پرورش : دولت تصمیمی برای واگذاری هزینه آموزش به مردم ندارد

رئیس آموزش و پرورش : دولت تصمیمی برای واگذاری هزینه آموزش به مردم ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: با تخلفی که در یکی دو مدرسه رخ می‌دهد زحمات طاقت‌فرسای همکارانم که دوش‌به‌دوش دولت خدمت می‌کنند نادیده گرفته می‌شود و نباید اینگونه باشد. وی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری اولین […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: با تخلفی که در یکی دو مدرسه رخ می‌دهد زحمات طاقت‌فرسای همکارانم که دوش‌به‌دوش دولت خدمت می‌کنند نادیده گرفته می‌شود و نباید اینگونه باشد.

وی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی بسیار می‌تواند برای نظام آموزش و پرورش مفید واقع شود و نوعی کارگاه آموزشی علوم و فنون مدرسه‌داریست، تصریح کرد: تجارب مدارس در این نمایشگاه در تبادل دانش و تجربه می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش تسنیم، مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز با بیان اینکه رشد و تربیت ابعاد وجودی دانش‌آموزان، بارور شدن استعدادها و بهبود مهارت‌ها در دانش‌آموزان جز در پرتو آموزش‌و‌پرورش متعالی امکان پذیر نیست، افزود: با توجه به هزینه‌های بالا قطعا دولت به تنهایی قادر به ایجاد آموزش و پرورش متعالی نخواهد بود.

وی ادامه دارد: با افزایش جمعیت، تقاضای اجتماعی برای آموزش و پرورش با کیفیت افرایش یافته است. به موازات افزایش مطالبات، در عین حال با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، دولت راهی جز خروج از تصدی‌گری و برون‌سپاری ندارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بودجه آموزش‌و‌پرورش در سال آتی به بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد اما قطعا پاسخگوی نیازها نیست، اضافه کرد: راهی جز تمسک به اراده، توان و سرمایه بیکران مادی و معنوی مردم و توسعه مشارکت‌ها نیست.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه مشارکت یک امر پذیرفته شده جهانی است، گفت: در کشور ما مشارکت و مشورت با فرهنگ غنی اسلامی آمیخته شده و نمی‌توانیم آموزش‌و‌پرورش را از حمایت‌های معنوی فکری و مالی بی‌بهره کنیم. هر مدرسه غیردولتی از تجربه ۳۰ ساله موسسان بهره‌مند است. یکی از ویژگی‌های مدارس غیردولتی استفاده از همین تجارب و انتقال آن به معلمان آموزش‌دیده، باانگیزه و جوان است، همین امر عامل پیشرو بودن مدارس غیردولتی است.

انتهای‌پیام/

 

چقدر این خبر مفید بود؟ راضی هستید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت