آدرس ورود به سامانه حمایت معیشتی -مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارhemayat.mcls.gov.ir

آدرس ورود به سامانه حمایت معیشتی -مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارhemayat.mcls.gov.ir

حمایت - آدرس ورود به سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir
حمایت-جهت ورود به سامانه جدبد حمایت معیشتی و مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارhemayat.mcls.gov.ir   اینجا کلیک کنید       اطلاعیه وزارت کار در مورد سامانه جدید درخواست بازبینی دهک بندی خانوارها 🔹وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی […]

حمایت-جهت ورود به سامانه جدبد حمایت معیشتی و مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارhemayat.mcls.gov.ir   اینجا کلیک کنید

حمایت - آدرس ورود به سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir
جهت ورود به سامانه جدبد حمایت معیشتی و مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارhemayat.mcls.gov.ir   اینجا کلیک کنید

 

 

 

اطلاعیه وزارت کار در مورد سامانه جدید درخواست بازبینی دهک بندی خانوارها

🔹وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند

🔹در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

 

راهنمای ثبت نام در سامانه حمایت

کاربر با مراجعه به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی می شود و گزینه ورود/ثبت نام که در بالای سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب می نماید.

فرایند ثبت نام

در صورتی که فرد برای اولین بار وارد این سامانه شود، گزینه ی ثبت نام را انتخاب کرده و وارد صفحه زیر می گردد . پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که الزاما باید به نام فرد متقاضی باشد) ، کد ملی ، تاریخ تولد و عبارت امنیتی، با فشردن کلید ارسال کد اعتبار سنجی، کد یکبار مصرف به شماره فرد ارسال می گردد . پس از ورود این کد، ثبت نام فرد نهایی شده و اطلاعات فرد در سامانه ذخیره می گردد.

 

فرایند ورود به سامانه حمایت

در صورتی که فرد قبلا مراحل ثبت نام خود را طی کرده باشد وارد صفحه ورود می شود و با وارد کردن شماره تلفن همراه و عبارت امنیتی و فشردن کلید ارسال کد اعتبار سنجی، کد یکبار مصرف دریافت می کند.

 

فرد متقاضی پس از وارد کردن کد تایید، بر روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک می نماید. در صورتی که کد یکبار مصرف دریافت نشود و یا پس از دریافت به صورت اشتباه وارد شود، بعد از پایان زمان مقرر که در پایین کادر مشخص شده است، کد به صورت خودکار و مجددا به شماره همراه وارد شده ارسال می گردد.

 

فرایند خروج از سامانه حمایت

پس از بررسی وضعیت، فرد به صفحه ی اصلی باز میگردد و با فشردن دکمه خروج کار با سامانه پایان می پذیرد و فرد از سامانه خارج می گردد.

 

اطلاعیه وزارت کار در مورد سامانه جدید درخواست بازبینی دهک بندی خانوارها

🔹وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند

🔹در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

 

راهنمای درخواست بررسی دهک بندی در سامانه حمایت

مرحله ۱ :درخواست بررسی

پس از ورود به پنل کاربری، متقاضی میتواند دهک خانوار خود را مشاهده نموده و همچنین با کلیک بر روی قسمت اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی، میتواند وضعیت کلی خود را مشاهده نماید. سپس در صورتی که به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارد، میتواند با ورود به قسمت درخواست بررسی اعتراض خود را ثبت نمای

 

مرحله ۲ :توافق نامه

پس از ورود به قسمت درخواست بررسی، فرد توافق نامه را به صورت دقیق مطالعه و در صورت تایید این توافق نامه روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک نموده و سپس روی دکمه ثبت و ادامه کلیک مینماید.

 

 

مرحله ۲ :توافق نامه

پس از ورود به قسمت درخواست بررسی، فرد توافق نامه را به صورت دقیق مطالعه و در صورت تایید این توافق نامه روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک نموده و سپس روی دکمه ثبت و ادامه کلیک مینماید.

 

چنانچه اطلاعات خانوار مورد تایید فرد نباشد با انتخاب گزینه صحیح نمی باشد، راهنمای نمایش داده شده را مطالعه و آن را تایید نموده و پس از آن گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۳ : اطلاعات خانوار

پس از مشاهده اطلاعات خانوار در صورتیکه این اطلاعات مورد تایید فرد باشد، مطابق شکل زیر گزینه صحیح است را انتخاب نموده و پس از کلیک بر دکمه ثبت و ادامه وارد صفحه ی بعد میشود.

چنانچه اطلاعات خانوار مورد تایید فرد نباشد با انتخاب گزینه صحیح نمی باشد، راهنمای نمایش داده شده را مطالعه و آن را تایید نموده و پس از آن گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

 

مرحله ۴ :اطلاعات خودرو

در این مرحله، فرد متقاضی پس از مشاهده اطلاعات خودرو، در صورت تایید اطلاعات مربوط به خودروها، گزینه صحیح است درخواست بررسی ندارم را انتخاب مینماید و پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت و ادامه وارد صفحه بعد میشود.

اما در صورت اعتراض به موارد ذکر شده، میبایست در قسمت درخواست بررسی یکی از گزینه های دیگر را انتخاب نماید. اعتراض به خودروها در دو حالت زیر اتفاق میافتد که در هر دو حالت، فرد پس از انتخاب دلیل اعتراض بر روی آیکن ثبت و ادامه کلیک و وارد صفحه بعد میشود.

۱- در صورتیکه گزینه اساسا این خودرو در مالکیت فرد نبوده است انتخاب کند.

 

۲- در صورتیکه خودرو واگذار شده ولی فرایند فک پلاک هنوز طی نشده است را انتخاب کند.

 

مرحله ۵ :اطلاعات واریز و خرید

پس از نمایش مجموع برداشت خانوار در نیمه اول و دوم سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ،فرد در صورت تایید این اطلاعات میبایست در قسمت درخواست به بررسی مجدد گزینه ندارم را انتخاب نماید و پس از فشردن دکمه ثبت و ادامه وارد صفحه بعد میشود.

 

ولی در صورتیکه فرد به اطلاعات واریز و خرید اعتراض دارد گزینه دارم را انتخاب مینماید و پس از آن گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۶ :اطلاعات درآمد

در قسمت اطلاعات درآمد، با توجه به اینکه این مبالغ به طور مستقیم از پایگاه داده ثبتی دریافت میشود امکان اعتراض وجود ندارد و پس از مشاهده این قسمت، گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۷ :شرایط خاص

این قسمت مربوط به خانواری است که اعضای خانوار آن دارای شرایط خاص است.

۱- در صورتیکه فرد گزینه شرایط اقتصادی خانوار تحت الشعاع بیماری پرهزینه یکی از اعضاست را انتخاب کند، مطابق شکل زیر میبایست نام فرد، نوع بیماری و سازمان بیمه گر را از لیست انتخاب نماید.

 

۲- در صورتیکه خانوار دارای عضو معلول تحت پوشش سازمان حمایتی می باشد نام فرد را مطابق شکل زیر انتخاب نماید.

 

درصورتی که فرد به هر دو قسمت (بیمار پر هزینه و بیمار معلول) اعتراض دارد میتواند در هر مورد گزینه های مورد نظر را انتخابنموده و در نهایت دکمه ثبت و ادامه را انتخاب نماید.

مرحله ۸ :تعهد نامه

در قسمت تعهدنامه، فرد به طور دقیق متن را مطالعه نموده و در صورت تایید موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم و سپس کلیک بر دکمه ثبت و ادامه فرایند بررسی شرایط خانوار پایان میپذیرد.

مرحله ۹ :پایان

در این مرحله فرد کد رهگیری جهت پیگیری را مشاهده مینماید و علاوه بر این کد پیگیری برای فرد پیامک میشود.

https://apahkam.ir

فیلم آموزش درخواست بازبینی در سامانه حمایت

 

 
 
آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

  1. من موندم چرا در شهرستانها یک‌نماینده جهت بررسی دقیق شرایط اقتصادی خانوارها تعیین نمیشود تا با بررسی لازمه نسبت به دهک بندی عادلانه اقدام کنند . خودم نه ماشین نه خانه ومستاجر هستم ولی در دهک ۶ واقع شدم که از مزایای رایگان بیمه سلامت برای افراد خانواده محروم شدم

    به این نظر امتیاز بده
  2. این عین بی عدالتى هست ماشین شده ملاک دهک دهم آخه آن موقع میشد با قرض دو تا وام قرض الحسنه یک پراید خرید اما الان اینقدر زندگی را برای ملت سخت کردند با ده وام هم نمیشه یک پراید خرید بعد چون صاحب ماشین هستید یارانه شنا قطع هست وشما جزءدهک دهم هستید

    به این نظر امتیاز بده
پشتیبانی سایت