رتبههای معلمی سهمیهبندی نشده است، همه معلمان رتبه میگیرند (یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)
کارگزین خبر https://apahkam.ir – سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آییننامه رتبهبندی معلمان، همه معلمان رتبه میگیرند و هیچ محدودیتی برای کسب رتبههای پنجگانه وجود ندارد و هیچ سهمیهای برای رتبههای پنجگانه پیشبینی نشده است.
صادق ستاریفرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش درباره رتبهبندی معلمان اظهار کرد: برای تدوین آییننامه رتبهبندی معلمان سعی شد که مشارکت جمعی عوامل مؤثر و ذینفعان در نظر گرفته شود و سعی شد نظرات مدیرانکل استانها و مدیران مناطق آموزش و پرورش کشور مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آییننامه رتبهبندی معلمان را پیشنهاد کرده است فلذا در فرایند بررسی در کمیسیونهای دولت و در صحن هیأت وزیران، امکان جرح و تعدیل مفاد آییننامه حتما وجود دارد.
افزایش حقوق از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد
ستاریفرد به تفاوت لایحه رتبهبندی معلمان و آنچه قرار است اجرا شود، اشاره کرد و افزود: در لایحهای که دولت قبل فرستاده بود، موضوع رتبهبندی را سهمیهبندی کرده بود و به نحوی پیشبینی شده بود که حداقل ۵۵ درصد معلمان در رتبه یک و دو قرار بگیرند و پیشبینی شده بود صرفا ۱۰ درصد معلمان در رتبه ۵ قرار گیرند.
وی اضافه کرد: در لایحه رتبهبندی، افزایش حقوق را ۲۵ درصد عنوان کرده بودند در صورتی که در متنی که قرار است اجرا شود افزایش حقوق از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد هست.
همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار خواهند گرفت
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در لایحه صراحتا گفته بودند معلمانی که دارای حداقل ۲ سال سابقه هستند باید مشمول رتبهبندی شوند یعنی معلمان سال اول و دوم مشمول رتبهبندی نمیشدند، اضافه کرد: در حال حاضر همه معلمان مشمول رتبهبندی میشوند.
وی ادامه داد: در آییننامه رتبهبندی معلمان، همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار خواهند گرفت و هیچ محدودیتی برای کسب رتبههای پنجگانه وجود ندارد و هیچ سهمیهای برای رتبههای پنجگانه پیشبینی نشده است.
پیشبینی یک سال تعجیل در کسب رتبه معلمان مدارس روستایی، عشایری و مرزی و استثنایی
ستاریفرد اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، سنوات ارفاقی و تعجیل در کسب رتبه، اساسا پیشبینی نشده بود، اما انشاءالله این آییننامه و قانون به نحوی اجرا میشود که برای معلمان شاغل در مدارس روستایی و عشایری و مرزی و معلمان مدارس ابتدایی و استثنایی، یک سال تعجیل در کسب رتبه خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در ارزیابی رتبهها و امتیازات مربوط به هر رتبه، اصل و محوریت را بر اعتماد به خود آموزش و پرورش گذاشتیم و اصل بر اعتماد به مدرسه و هیأت ممیزه هر منطقه و ناحیه آموزشی و پرورشی است لذا این دو مرجع، مدرسه و هیأت ممیزه منطقه یا ناحیه آموزشی و پرورشی تعیینکننده رتبه معلمان خواهند بود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همه معلمان ۵ سال در هر رتبه باید بمانند تا وارد رتبه بعدی شوند، اما معلمان روستایی، عشایری و مرزی، معلمان دورههای ابتدایی و استثنایی، ۴ سال در هر رتبه میمانند یعنی یکسال زودتر رتبه میگیرند./فارس
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی