کد خبر : 14975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان نیاز است

سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان نیاز است

[ad_1]  به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سیزده گانه استان با حضور معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به میزبانی گچساران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.  در این نشست احمد عابدینی اظهار کرد: طرح

[ad_1]

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سیزده گانه استان با حضور معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به میزبانی گچساران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

 در این نشست احمد عابدینی اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان درپنج مرحله هر یک در مدت زمان پنج سال اجرا می‌شود.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش عنوان کرد: برای اجرای  طرح رتبه‌بندی معلمان هر سال ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی  با بیان اینکه  طرح رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش پس از اصلاح به هیات دولت ارسال شده است، گفت:  طرح رتبه بندی در سال ۹۴- ۹۵ به صورت مرحله گذر تعریف شده بود.

این مسوول ابراز کرد: این طرح در سال ۹۶ با تغییراتی همراه بوده و امسال  به طور رسمی انجام می‌شود.

 عابدینی افزود: در سال ۹۴-۹۵ با حداقل تخصیص اعتبارات طرح رتبه بندی انجام شد لیکن در سال ۹۶ در اجرای این طرح دو نظام اصلی مورد توجه است که شامل سنجش صلاحیت و رتبه بندی و بدون این دو طرح رتبه بندی دقیق انجام نمی‌شود.
معاون شورای عالی ‌آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کار مطالعاتی برای این طرح را انجام داده گفت: تدوین طرح جدید رتبه بندی معلمان مطالعات تطبیقی از ۴۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

عابدینی عنوان کرد: بر اساس این مطالعات ساز و کار اجرای طرح در کشورهای مختلف، تدوین ملاک‌ها، شاخص ‌ها،  ‌نظام مالی و پاداش مورد توجه قرار گرفت.

 این مسوول گفت: در طرح رتبه ‌بندی معلمان جدید افراد در ۵ رتبه طبقه‌بندی می‌ شوند و ترفیع از یک رتبه به رتبه بالاتر فقط در بازه زمانی پنج ساله میسر است.

عابدینی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان متناسب با شرایط و فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش طراحی شده است، گفت: از آئین‌نامه‌های نهادهای مختلفی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان استفاده شده است.

 در ادامه این نشست هادی زارع پور اظهار کرد:  بیش از ۲۴۱ برنامه ملی و ۵۶ برنامه استانی برای تحقق سند تحول بنیادین در این استان در دست اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: حرکت از برنامه های مورد به سوی نگرش جامع، شایسته سالاری در انتخاب مدیران،خیزش از نگاه جزیره‌ای به سوی راهبردهای ایرانی اسلامی  از جمله برنامه های سند تحول بنیادین  است.

 انتهای پیام/۸۲۰۳۱

[ad_2]

Source link

0/5 ( 0 نظر )
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

.