سواالت پرتکرار درباره نرم افزار شبکه آموزشی دانش آموزشی شاد
پرسش وپاسخ شماره ۲ آبدیت تاریخ ۲۷ فروردین اینجا کلیک کنید
مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات به سؤالات پرتکرار در خصوص شبکه آموزش دانشآموزی (شاد) پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از وزارت آموزشوپرورش، پس از راهاندازی شبکه دانش آموزش دانشآموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسشها که در طبقهبندیهای (سؤالات عمومی، مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و فعالیتهای داخل کلاسی) آماده شده است، ارائه میشود:
سؤالات عمومی
۱ . آیا بعد از نصب پیامرسان توسط مدیر، معلم، دانشآموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروههای درسی است؟
جواب: بهمحض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاسهای مدرسه بهصورت خودکار تعریف میشوند و نیازی به ساخت
گروههای کلاسی نیست.
۲ . مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟
جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانشآموزان ایرانی از مهمترین دلایل راهاندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.
۳. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمیدهد. چهکار کنم؟ پیغامهایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟
جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.
۴ . آیا مخاطبین همگروهها و مخاطبین ما را میبینند؟
جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوستهاند را دارد.
۵ . آیا پیامرسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟
جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابلدسترسی است.
۶ . آیا پیامرسان نسخه وب دارد؟
جواب: بله. بهزودی آدرس نسخه وب پیامرسان اعلام میشود.
۷. آیا پیامرسان نسخه IOS دارد؟
جواب: خیر.
۸ . آموزشهای برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟
جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.
۹ . آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار میگیرد؟
جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بهزودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.
۱۰ . برنامه کلاسهای چندپایه/ پیشدبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟
جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکانپذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی میشود.
۱۱ . برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟
جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع میرسد.
۱۲ . آیا امکان گزارشگیری از فعالیت مدرسه و کلاسها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟
جواب: بله. پنل گزارشگیری در بخش « ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی » در اپلیکیشن شاد وجود دارد.
۱۳ . امکان فعالیت کلاسهای پیشدبستانی وجود دارد؟
جواب: فعلاً خیر. اما بهزودی این امکان فراهم خواهد شد.
۱۴ . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟
جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
۱۵ . امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟
جواب: دستگاه هوشمند با سیستمعامل اندروید (نسخه ۴.۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.
مدیران
۱ . مدیران باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲ . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حقالتدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟
جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راهاندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.
۳ . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟
جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.
۴ . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟
جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.
سؤالات معلمان
۱ . معلمان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاسبندی، خطای « معتبر نیست » نمایش داده میشود. باید چهکار کنم؟
جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.
۳ . برخی از همکاران حقالتدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟
جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.
۴ . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
سؤالات کادر مدرسه/ سایر آموزشها
۱ . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟
جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقشهای مجزا روی اپلیکیشن قابلتعریف است.
۲ . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چهکاری انجام بدهند؟
جواب: بهزودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.
۳. برای اجرای برنامههای سلامت و تربیتبدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟
جواب: متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
سؤالات دانش آموزان
۱ . دانش آموزان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲ . دانشآموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟
جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع بهجای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامهای نیست. امکان ورود این عزیزان بهزودی فراهم میشود.
۳. آیا امکان ورود چند دانشآموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند میتوانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟
جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهدهی والدین خواهد بود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانشآموز تهیه کنند.
۴ . دانش آموزان استثنایی چهکار کنند؟
جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژهای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.
۵ . ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.
جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبتشده دانشآموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.
سؤالات والدین
۱ . والدین باید چهکاری انجام دهند؟
جواب: والدین میتوانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانشآموزان در کلاسهای درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
۲ .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب بهصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیتهای کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همواره قابلدسترسی است.
فعالیتهای داخل کلاسی
۱ . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟
جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاسها وجود ندارد.
۲ . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.
۳ . آیا امکان حذف/ ویرایش پیامهای ارسالی را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید پیامهای خود را حذف یا ویرایش کنید.
۴ . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟
جواب: حداکثر حجم فایل قابل ارسال ۱۰۰ مگابایت است.
۵. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟
جواب: بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شدهاند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.
۶ . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟
جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباطگیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروههای کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباطگیری شخصی وجود ندارد.
۷ . آیا آزمونها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام میشوند؟
جواب: در این مورد متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
۸ . آیا امکان اشتراکگذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
۹ . آیا امکان حضوروغیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانشآموز از کلاس خارج نشده است؟
جواب: با مراجعه به لیست کلاس میتوانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.
۱۰ . آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم بهصورت همزمان ( stream ) وجود دارد؟
جواب: خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات به سؤالات پرتکرار در خصوص شبکه آموزش دانشآموزی (شاد) پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از وزارت آموزشوپرورش، پس از راهاندازی شبکه دانش آموزش دانشآموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسشها که در طبقهبندیهای (سؤالات عمومی، مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و فعالیتهای داخل کلاسی) آماده شده است، ارائه میشود:
سؤالات عمومی
۱ . آیا بعد از نصب پیامرسان توسط مدیر، معلم، دانشآموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروههای درسی است؟
جواب: بهمحض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاسهای مدرسه بهصورت خودکار تعریف میشوند و نیازی به ساخت
گروههای کلاسی نیست.
۲ . مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟
جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانشآموزان ایرانی از مهمترین دلایل راهاندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.
۳. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمیدهد. چهکار کنم؟ پیغامهایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟
جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.
۴ . آیا مخاطبین همگروهها و مخاطبین ما را میبینند؟
جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوستهاند را دارد.
۵ . آیا پیامرسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟
جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابلدسترسی است.
۶ . آیا پیامرسان نسخه وب دارد؟
جواب: بله. بهزودی آدرس نسخه وب پیامرسان اعلام میشود.
۷. آیا پیامرسان نسخه IOS دارد؟
جواب: خیر.
۸ . آموزشهای برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟
جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.
۹ . آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار میگیرد؟
جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بهزودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.
۱۰ . برنامه کلاسهای چندپایه/ پیشدبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟
جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکانپذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی میشود.
۱۱ . برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟
جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع میرسد.
۱۲ . آیا امکان گزارشگیری از فعالیت مدرسه و کلاسها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟
جواب: بله. پنل گزارشگیری در بخش « ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی » در اپلیکیشن شاد وجود دارد.
۱۳ . امکان فعالیت کلاسهای پیشدبستانی وجود دارد؟
جواب: فعلاً خیر. اما بهزودی این امکان فراهم خواهد شد.
۱۴ . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟
جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
۱۵ . امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟
جواب: دستگاه هوشمند با سیستمعامل اندروید (نسخه ۴.۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.
مدیران
۱ . مدیران باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲ . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حقالتدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟
جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راهاندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.
۳ . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟
جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.
۴ . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟
جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.
سؤالات معلمان
۱ . معلمان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاسبندی، خطای « معتبر نیست » نمایش داده میشود. باید چهکار کنم؟
جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.
۳ . برخی از همکاران حقالتدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟
جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.
۴ . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
سؤالات کادر مدرسه/ سایر آموزشها
۱ . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟
جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقشهای مجزا روی اپلیکیشن قابلتعریف است.
۲ . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چهکاری انجام بدهند؟
جواب: بهزودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.
۳. برای اجرای برنامههای سلامت و تربیتبدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟
جواب: متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
سؤالات دانش آموزان
۱ . دانش آموزان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
۲ . دانشآموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟
جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع بهجای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامهای نیست. امکان ورود این عزیزان بهزودی فراهم میشود.
۳. آیا امکان ورود چند دانشآموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند میتوانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟
جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهدهی والدین خواهد بود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانشآموز تهیه کنند.
۴ . دانش آموزان استثنایی چهکار کنند؟
جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژهای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.
۵ . ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.
جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبتشده دانشآموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.
سؤالات والدین
۱ . والدین باید چهکاری انجام دهند؟
جواب: والدین میتوانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانشآموزان در کلاسهای درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
۲ .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب بهصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیتهای کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همواره قابلدسترسی است.
فعالیتهای داخل کلاسی
۱ . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟
جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاسها وجود ندارد.
۲ . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.
۳ . آیا امکان حذف/ ویرایش پیامهای ارسالی را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید پیامهای خود را حذف یا ویرایش کنید.
۴ . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟
جواب: حداکثر حجم فایل قابل ارسال ۱۰۰ مگابایت است.
۵. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟
جواب: بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شدهاند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.
۶ . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟
جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباطگیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروههای کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباطگیری شخصی وجود ندارد.
۷ . آیا آزمونها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام میشوند؟
جواب: در این مورد متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
۸ . آیا امکان اشتراکگذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
۹ . آیا امکان حضوروغیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانشآموز از کلاس خارج نشده است؟
جواب: با مراجعه به لیست کلاس میتوانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.
۱۰ . آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم بهصورت همزمان ( stream ) وجود دارد؟
جواب: خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
عالیه
سلام من توی گروه های شاد هستم ولی پیام هایی که معلم هامبرام میفرستن اصلا برام بالا نمیاد و اصلا نشون داده نمیشه و برای دوستام یک عالمه پیام میاد باید چیکار کنم من چند روزه در گیر همینم و از چند تا از امتحانام به خاطر این مشکل جا موندم و اصلا خبر نداشتم چون پیام ها هم برامبالا نمیاد ولی میتونمتوی گروه پیام بفرستم سرعت اینرنتم خوبه
ممنون میشمکمکم کنید خواهش میکنم 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
سلام هرچی برام توی شاد پیام میاد برام اصلا دیده نمیشه باید چیکار کنم ؟
لطفا بهم کمک کنید الان یک عالمه پیام برای دوستانم اومده برام من هیچی نیومده
چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
ups لانگ
سلام
۱.چرا برنامه شاد کلا مشکل داره؟؟
۲.نرم افزار شاد همش هنگیه و خود به خود از برنامه بیرون میاد
۳.نت شاد خیلی ضعیفه
۴.چرا برنامه شاد بالا نمیاره همش نوشته در حال بروزرسانی
۵. چرا پیاما و کلیپ و عکس و ویس ارسال نمیشه
۶.چرا برنامه شاد بطور خودکار حذف میشه؟
و….
خواهشا به این سوالات بررسی کنید،هرچه زودتر پاسخ دهید
سلام دخترم گذرواژه شاد(دو مرحله ای) رو فعال کرده و حالا رمزش رو یادش رفته
حالا باید چیکار کنه. اگه با خط جدید احراز هویت کنه همون کلاسها و همون اکانت بالا میاد براش؟؟
من یکبار اهراز کردم بعد از گروه خارج شدم و دوباره اهراز کردم الان دوباره از گروه خارج شدم میتوانم دوباره اهراز کنم وبه گروه عضو شوم
من یکبار اهراز کردم بعد از گروه خارج شدم و دوباره اهراز کردم الان دوباره از گروه خارج شدم میتوانم دوباره اهراز کنم وبه گروه عضو شوم
باسلام واحترام آیانصب شاد برروی لب تاب امکان دارد؟
سلام من شاد در گوشی جدید نصب کردم ولی وقتی شماره مو میزنم هیچ کدی برام ارسال نمیشه هر راهی ک بگید انجام دادم ولی نمیشه لطفا کمک
سلام چگونه در برنامه شاد جدید لینک اختصاصی برای گروه بسازیم؟
سلام بنده احرازهویت رادرست انجام داده تنظیمات گوشی هم انجام داده ام گوشی ام هوواوی اندروید۸وحافظه داخلی اش خالیه امالینک وتصاویروعکسهارادانلودنمیکندعلت چیست؟
سلام چرا وقتی احراز هویت میکنم میزنه مشخصات اشتباه است در صورتی که تمام مشخصاتی که وارد کردم درسته این مشکل توی نسخه تحت وبش هست
باسلام من می خواستم برنامه شاد رو تولب تاب نصب کنم ولی نمیشه نمی دونم چرا لطفا راهنمایی کنید
یعنی حالم دیگه از برنامه ی شاد و کلمه ی شاد بهم میخوره
یعنی حالم دیگه از برنامه ی شاد و کلمه ی شاد بهم میخوره
سلام
آیا اپ شاد روی دستگاه اندروید باکس ویا تلویزیون هوشمند اندرویدی نصب میشود ؟
سلام جواب این سوالات مشکل ما رو هم حل میکنه میسه سریعتد جواب بدید
من امروز برنامه ی شاد رو بروزرسانی کردم ولی بعد از بروز رسانی همه گروه ها م پریدن.
دوباره هم خواستم در شاد احراز هویت کنم نوشت احراز هویت من قبلا انجام شده .
من نمی دونم الان باید چیکار کنم که گروه هام دوباره برگردن لطفا راهنمایی کنین…
سلام آیا در شاد امکان ورود دانش اموزی که قبلا احرازهویت شده باشماره دیگری باثبت نام مجدد امکان دارد
من قبلاً تو یه گوشی دیگه تو برنامه شاد اهزار حویت کردم و الان میخوام تو یه گوشی دیگه اهزار هویت کنم میگه نامعتبره.میشه راهنماییم کنید.
سلام وقت بخیر این همه سوال مطرح شده ولی هیچ جا بصورت دقیق گفته نشده ک ایا اپلیکیشن با چه سخت افزاری قابل اجراست فقط گفتن اندروید ۴ ب بالا . باید حداقل حافظه رام و پردازنده لازم برای این اپ را تعیین کنن که مردم بتوانن راحت ی گوشی مناسب تهیه کنن که بچه ها ب مشکل نخورن
من مجبورم شادروازگوشیم پاک کنم (به علت تنظیمات کارخانه)ودرگوشی دیگرینصب کنم اشکال نداره؟؟
امن میخوام گوشیمو عوض کنم اگر برنامه شادو پاک کنم و توی گوشی جدید میتونم نصبش کنم?
تو رو خدا زود جوابمو بدین
من وقتی می خوام پیام بدم میگه نمی تونید پیام بدین چند بار هم خارج شدم و دوباره وارد شدم ولی نمیشه پیام داد متاسفانه لیست دانش اموزا هم نمیاره برام
من دوتا از پسرام رو تویه اپلیکشن ثبت نام کردم اما فط کلاس یکی از اون ها میاد چی کارکنم؟ میشه جواب منو زو
دتربدید
من دوتا از پسرام رو تویه اپلیکشن ثبت نام کردم اما فط کلاس یکی از اون ها میاد چی کارکنم؟
سلام خسته نباشید
چرا وقتی اطلاعات شماره شناسنامه و تاریخ تولد دانش آموز رو واردمیکنم آخرش میگه اطلاعات وارد شده تا معتبر اند؟؟؟
من مطمئنم که اطلاعات رو درست وارد کردم.
لطفاً پاسخ من را بدین.
سلام من خیلی وقته ثبت نام کردم چند روز پیش می گفت در حال بروز رسانی الان هم میگه اطلاعات وارد شده معتبر نیست نمی دونم چکار کنم
سلام من برای دخترم ستد نصب کردم باشماره ی خودم وای برای خودم که معلم هستم میخوام نصب کنم مرتب می نویسد کدملی معتبر نیست چرا؟
سلام چرا وقتی احزار هویت را میخواهی انجام بدی می گوید دقایقی دیگر احزار هویت کنید.من چند بار میخواستم احزار هویت کنم نشده.
سلام احمد طرفی کلاس هفتم مدرسه حمید دهقان ۲ ناحیه یک اهواز هستم چون من موبایل ندارم از خط وموبایل پدرم استفاده می کنم برنامه شاد نصب کردم مسخصات هم نوشتم وسفارشی کتاب هم دادم ولی وقتی به احراز هویت می رسم عدد ۴۱۷ رو نشان میدهد علت چیست لطفا مرا راهنمایی کنید
من معلم دبستان هستم وقتی وارد برنامه شاد می شوم قسمت معلم را که می زنم کد ملی را که می زنم مشاهده لیست مدارس که می زنم می گوید کلاسی برای مدرسه شما تعریف نشده به مدیرمان اطلاع دادم ولی فکر کنم بلد نیست من را راهنمایی کنید
من وقتی میخوام برای دانلود اپلیکیشن شاد اقدام کنم پیام میاد این نوع فایل ممکن است به دستگاه شما اسیب برساند تکلیفمون چیه؟
سلام من بالغ بر ۵۰۰ بار رفتم تو اپلیکیشن شاد بعد احراز هویت انجام نمیشه آخه نمی تونید پیام رسان بسازید غلط می کنید درست می کنید.
جالبه ۲۷ ساله معلم این مملکت ولی تو احراز هویت کدملی من تایید نمیشه
من پس از ثبت نام و تایید احراز هویت قسمت نام وشماره دانش آموزی خالی می مونه و پس از ورود به برنامه جهت لیست دانش آموزان پیغام مجدد احراز هویت میده!!!!