کد خبر : 10877
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قانون نظام رتبه بندی معلمان (در حال تصویب لایحه در هیئت وزیران) بسته هستند
دسته‌بندی نشده
-

قانون نظام رتبه بندی معلمان (در حال تصویب لایحه در هیئت وزیران)

قانون نظام رتبه بندی معلمان (در حال تصویب لایحه در هیئت وزیران)

قانون نظام رتبه بندی معلمان (در حال تصویب لایحه در هیئت وزیران) مقدمه: در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه و راهکار ۲-۱۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان

قانون نظام رتبه بندی معلمان (در حال تصویب لایحه در هیئت وزیران)

مقدمه:

در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه و راهکار ۲-۱۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه برای ارتقاء فعالیت های آموزشی و پرورشی از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۷، نظام رتبه بندی معلمان اجرا می شود.

ماده ۱- رتبه بندی عبارت از فرآیند تعیین مراتب حرفه ای معلمان بر اساس سنجش صلاحیت ها و عملکرد آنان می باشد.

ماده ۲- مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان (آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی) و همچنین مشمولان لایحه قانونی مصوب ۱۷/۹/۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران، در حیطه شمول این قانون قرار می گیرند.

ماده ۳- مشمولان طرح بر اساس آیین نامه مربوط، در یکی از رتبه های «معلم پایه»، «معلم مربی»، «معلم حرفه ای»، «معلم سرآمد» و «معلم راهبر» قرار می گیرند.

ماده ۴- در ازای احراز هر یک از رتبه ها به ترتیب ضرایب ۰٫۵، ۰٫۹، ۱٫۴، ۱٫۷ و ۲٫۲ در امتیازات شغل و شاغل ضرب و به عنوان فوق العاده خاص در حقوق و مزایای معلمان اعمال می گردد و مشمول کسور بازنشستگی نیز می باشد.

ماده ۵- آیین نامه مربوط به این قانون، حداکثر طی ۳ ماه با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیئت وزیران می رسد.

ماده ۶- وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف ۳ ماه از تاریخ تصویب این قانون، نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان و نیز نحوه صدور گواهینامه “صلاحیت معلمی” را تدوین و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند. داشتن این گواهینامه، لازمه انجام خدمت معلمی در مدارس اعم از دولتی و غیردولتی است. نظام مذکور، از زمان تصویب در یک دوره زمانی سه ساله برای کلیه معلمان به اجرا درمی آید.

ماده ۷- با اجرای نظام رتبه بندی، معلمان تمام وقت واحد آموزشی می باشند که علاوه بر تدریس، به انجام فعالیت های مرتبز با امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان و پژوهش می پردازند.

ماده ۸- معلمانی که دارای رتبه ای «سرآمد» و یا «راهبر» باشند برای همکاری جهت تدریس در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پزوهشی بالاخص دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی انتخاب می گردند. نحوه همکاری در مؤسسات مذکور، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می گردد.

ماده ۹- معلمان کارآفرین مشمول این قانون برای توسعه وسایل، ابزار و نرم افزارهای آموزشی و کمک آموزشی از قوانین و سیاست های حمایتی پیش بینی شده و مصوب برای شرکت های دانش بنیان برخوردار خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.