کد خبر : 17102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹

مسائل اقتصادی آموزش و پرورش حل نشود نمی‌شود به کیفیت دست پیدا کرد

مسائل اقتصادی آموزش و پرورش حل نشود نمی‌شود به کیفیت دست پیدا کرد

بطحایی: تا مسائل اقتصادی آموزش و پرورش حل نشود نمی‌شود به کیفیت دست پیدا کرد       تهران (پانا) – سید محمد بطحایی آموزش ‌و پرورش را متأثر از مسائل اقتصادی دانست و تاکید کرد که و تا این مسائل حل نشود نمی‌توان به کیفیت دست پیدا کرد. به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش

بطحایی: تا مسائل اقتصادی آموزش و پرورش حل نشود نمی‌شود به کیفیت دست پیدا کرد

 

بطحایی

 

تهران (پانا) – سید محمد بطحایی آموزش ‌و پرورش را متأثر از مسائل اقتصادی دانست و تاکید کرد که و تا این مسائل حل نشود نمی‌توان به کیفیت دست پیدا کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش با عنوان «رونق تولید با تدبیر و امید در گام دوم انقلاب»، که ظهر امروز در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: «در سال گذشته که سال حمایت از تولید کالای ایرانی نامگذاری شده بود آموزش‌ و پرورش از جمله دستگاه‌هایی بود که توانست گام‌های مؤثری بردارد.»

او با اشاره به اقدامات مثبت آموزش‌ و پرورش درباره حمایت از کالای ایرانی، افزود: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات بسیار خوبی را در زمینه تولید اسباب‌بازی و تجهیزات کمک‌آموزشی داخلی انجام داده است، همچنین معاونت پرورشی و فرهنگی نیز نمایشگاه‌های مستمری در سراسر کشور برای فروش لوازم‌التحریر تولید داخلی برگزار کرد.»

بطحایی با اشاره به اینکه امسال در استقرار این برنامه‌ها و رونق تولید گام‌های جدیدتری برداشته خواهد شد، گفت: «در تابستان با توجه به ظرفیتی که در هنرستان‌ها داریم تولیداتی که منجر به فروش و بازاریابی شود را پیگیری خواهیم کرد و ازاین‌جهت کارهای خوبی را در راستای حمایت از تولید ملی می‌توان انجام داد.»

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس همواره مشوق چنین برنامه‌ها و اقداماتی بوده است، گفت: «اگر به کمک و مساعدت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی نیاز داریم تا این مسیر را هموارتر کند باید سریعاً اقدام شود و همکاری و هماهنگی های لازم با مجلس صورت بگیرد تا بستر حقوقی لازم فراهم شود.»

او ادامه داد: «این عادت ناپسند وجود دارد که اکثرا نداشته‌ها را بیشتر از داشته‌ها مطرح می‌کنیم، در موضوع رونق تولید ملی، داشته‌ها را ببینیم و از امکانات و تجهیزات موجود به ‌خوبی استفاده کنیم و اگر نیاز به تسهیلات وجود دارد، پیگیر باشیم تا به اهداف موردنظرمان دست پیدا کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «آموزش ‌و پرورش به ‌شدت متأثر از مسائل اقتصادی است و تا این مسائل حل نشود نمی‌توان به کیفیت دست پیدا کرد. باید باور کنیم که به نتایج و خروجی مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم مگر اینکه رویکردها در این باره تصحیح و مشکلات اقتصادی مرتفع شود.»

وزیر آموزش و پرورش به سیل اخیر اشاره کرد و گفت: «از هم‌وطنان خودم که در تسکین آلام ساکنان مناطق سیل‌زده بسیار تلاش کرده اند، قدردانی می‌کنم.»

او با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع خسارت های سیل در آموزش و پرورش گفت: «مدارس دو استان گلستان و لرستان بازگشایی‌شده است و دانش آموزان به مدرسه‌رفته‌اند و در استان خوزستان هنوز در ۹منطقه مدارس بازگشایی نشده است که بخشی از این عدم بازگشایی به دلیل اسکان هم‌وطنان در مدارس است.»

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در وزارت آموزش‌ و پرورش ساختار موقتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده تعریف‌شده است تا رفع آلام هم‌وطنان سیل‌زده سریع‌تر انجام شود. همچنین در این ساختار تعدادی استان معین تعیین‌شده است تا کمک‌های لازم در امور مختلف را به استان‌های سیل‌زده انجام دهند.»

0/5 ( 0 نظر )
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

.