نشست تخصصی ۴۰ سرگروه آموزشی با مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی

[ad_1]  به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج بیت‌اللهی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ۴۰ سرگروه آموزشی با مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۳۰ جلسه تخصصی سرگروه‌های آموزشی که پنج جلسه آن با مولفین کتب درسی بوده است برگزار شده و [...]

[ad_1]

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج بیت‌اللهی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ۴۰ سرگروه آموزشی با مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۳۰ جلسه تخصصی سرگروه‌های آموزشی که پنج جلسه آن با مولفین کتب درسی بوده است برگزار شده و آخرین روش‌های و راهبردهای آموزشی مرور شده است.

 به گفته‌ وی، در آخرین تحول از این برنامه ۴۰ سرگروه آموزشی با دکتر محمود امانی طهرانی، مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی و مولف کتب علوم نشست تخصصی داشتند که خروجی جلسه در ارتقاء دانش معلمان بسیار موثر بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش ‌و‌ پرورش هرمزگان همچنین گفت: رسالت خطیر و مسؤولیت تکنولوژی گروه‌های آموزشی، ارتقاء دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و استفاده از تجربیات آموزشی و ترییتی معلمان است که خوشبختانه هرمزگان در این عرصه از استان‌های موفق کشور است.

بیت‌اللهی بیان داشت: با ایجاد شرایط مطلوب، تامین تکنولوژی‌های آموزشی، نظارت بر آموزش معلمان و اجرا و به‌کارگیری مواد آموزشی و برنامه‌های درسی می‌توان معلمان را در آموزش خلاق وحضور فعال در امر تدریس یاری کرد که این مهم محور برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی در آموزش و پرورش هرمزگان است.

وی همچنین گفت: علوم تجربی و فراگیری اصول مرتبط با آن با زندگی روزمره ما در ارتباط است و با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر شده است. 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش ‌و‌ پرورش هرمزگان با بیان اینکه آموزش علوم بیشتر به آموزش راه یادگیری می‌پردازد که آگاهی از آن برای کودکان لازم است، خاطرنشان کرد: کودکان در دنیایی زندگی می‌کنند که سریعاً در حال تغییر است و باید قادر باشند خود را دایم با آن تغییرات هماهنگ سازند. 

مدیرکل تالیف کتب درسی ابتدایی و مولف کتب علوم نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور سرگروه‌های آموزشی ابتدایی، از معلمین خواست با رویکرد حرفه‌ای برای کلاس درس خود طراحی آموزشی مناسب داشته باشند.

محمود امانی طهرانی افزود: توسعه علم و فناوری یکی از اهداف مهم علوم تجربی است که کمک می‌کند تفکر صحیح و باز شناسی حقایق از ابهامات شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: برای شناسایی طبیعت و پیدا کردن رابطه علت و معلولی و اسرار جهان آفرینش و آشنایی با آیات الهی نیازمند دستیابی دانش‌آموزان به مهارت‌های فردی و اجتماعی هستیم که بتوانند با کسب تجربه آنان را در زندگی روزمره خود بکار بگیرند.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

[ad_2]

Source link

0/5 ( 0 نظر )

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پیشنهاد

صبا

پشتیبانی سایت