پاسخ به سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد) سری ۲

پاسخ به سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد) سری۲   وزارت آموزش‌وپرورش سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد) به تفکیک سطوح کاربران، پاسخ داد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در پی  شیوع بیماری کرونا در جهان که [...]

پاسخ به سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد) سری۲

 

وزارت آموزش‌وپرورش سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد) به تفکیک سطوح کاربران، پاسخ داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در پی  شیوع بیماری کرونا در جهان که منجر به  تعطیلی مدارس در همه کشورها ازجمله ایران شد و نظر به اهمیت و ضرورت ادامه آموزش  دانش آموزان، وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید برایجاد مدارس در فضای مجازی، تلاش‌های بی‌وقفه را در این راستا آغاز کرد و  در کوتاه‌ترین فرصت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را راه‌اندازی کرد.

براین اساس، شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) در فضایی ایزوله و با امکانات بومی و به‌عنوان شبکه آموزشی اختصاصی وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شده تا آنچه در مدرسه اتفاق می‌افتد در زمان تعطیلی مدارس دراین فضای امن مجازی  صورت گیرد.

با راه اندازی این شبکه، ممکن است، مدیران، معلمان و دانش آموزان برای بهره‌برداری از این پیام‌رسان با ابهاماتی مواجه شوند که نیاز به شفاف‌سازی و رفع این ابهام‌ها است. بنابراین سؤالات متداول مطرح‌شده توسط کاربران به تفکیک در سطوح؛ عمومی، مدیران، معلمان، کادر آموزشی، والدین و دانش آموزان باهدف بهره‌مندی بیشتر و تسهیل در دسترسی به این فضای مجازی به همراه پاسخ ارائه می‌شود.

سؤالات عمومی

۱٫ آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

جواب: به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

۲٫ مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

۳٫ تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شمارا به خطر بی اندازد؟

جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی موردبررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش تنظیمات (setting) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

۴٫ آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته‌اند را دارد.

۵٫ آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

۶٫ آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

جواب: بله.  Shadweb.iranlms.ir.

۷٫ آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

جواب: بله Shaddl.ir

۸٫ آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

۹٫ آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

۱۰٫ برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۱٫ برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

۱۲٫ آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

جواب: بله. پنل گزارش‌گیری در بخش «ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی» در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

۱۳٫ امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

جواب: فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

۱۴٫ آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

جواب: خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

۱۵٫ امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

جواب: دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه ۴٫۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

مدیران

۱٫ مدیران باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

۲٫ چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق‌التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی (خرید خدمات)) را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات واردشده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.

۳٫ چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

۴٫ چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کاربر عهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

سؤالات معلمان

۱٫ معلمان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

۲٫ با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس‌بندی، خطای «معتبر نیست» نمایش داده می‌شود. باید چه‌کار کنم؟

جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با صفحه‌کلید زبان انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شمارا در سامانه سناد اصلاح کند.

۳٫ برخی از همکاران حق‌التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.

۴٫ آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

۵٫ معلمانی که تدریس غیرموظف دارند چه باید بکنند؟

جواب: فرهنگیانی که غیرموظف دارند، می‌توانند از روز سه ‌شنبه وارد پیام ‌رسان شده و پس از انتخاب نقش معلم، کد مدرسه خود را انتخاب کنند.

۶٫ آیا امکان ترک کلاس را می‌توان غیرفعال کرد؟

امکان ترک کلاس برای دانش آموزان وجود دارد که به‌زودی غیرفعال خواهد شد.

راهنمای افزودن عضو در کلاس:

 

 

راهنمای انتخاب یکی از اعضای گروه (معلم) به‌عنوان مدیر گروه

 

نحوه حذف مخاطب (به‌جز اعضای احراز هوت شده)

 

 

 

 

سوالات کادر مدرسه/ سایر آموزش‌ها

۱٫ معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش‌های مجزا روی اپلیکیشن قابل تعریف است.

۲٫ مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه کاری انجام بدهند؟

جواب: به زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تاسیس خواهد شد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.

۳٫ برای اجرای برنامه های سلامت و تربیت بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

جواب: متعاقبا اطلاع رسانی خواهدشد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.

پیغام‌های خطا

۱٫ در هنگام احراز هویت دانش آموز، صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای ( کد ملی و سریال شناسنامه و …) نشان داده نشد و مستقیما به صفحه‌ای وارد شود که پیام خطای ۴۰۳ ظاهر شود چه باید کرد؟

جواب ۱: هنگام کار با شاد و احراز هویت در گوشی، فیلترشکن خودرا خاموش کنید.

جواب ۲: زبان صفحه‌کلید گوشی یا کامپیوتر را روی انگلیسی قرار دهید.(اعداد را به انگلیسی وارد کنید)

جواب ۳: صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز توسط مدیر مدرسه در سناد چک شود. اصلاحاطلاعات در سناد حداکثر تا ۲۴ ساعت در سامانه شاد اعمال خواهد شد.

     جواب ۴: لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کرده و با مرورگر دیگری در گوشی یا کامپیوتر همان صفحه را باز کنید و احراز هویت را ادامه دهید. (مراحل به را صورت تصویری بینید).

 

 

جواب ۵: معمولا مشکل از ترافیک و سرعت اینترنت شما یا خود برنامه است. مراحل احراز هویت را مجدداً و  در زمان‌های مختلف انجام دهید.

جواب ۶: احتمال دارد نسخه گوشی یا مرورگر اینترنت شما پایین باشد. در صورت آشنایی با بروزرسانیبرنامه‌ها، مرورگر خود را از بازار یا فروشگاه گوگل آپدیت نمایید، یا یک مرورگر دیگر مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس و … نصب نمایید.

جواب ۷: در صورتی که با این روش موفق به انجام احراز هویت نشدید، آسانترین راه این است که روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل اولی، برنامه را نصب و اجرا و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی دوم، در گوشی اول نیز دانش آموز به کلاس اضافه خواهدشد و می‌توانید برنامه را از گوشی دومی حذف نمایید.

جواب۸:  حاصل جمع دوعدد راهم درجای مشخص شده بنویسید.

۲٫ در صورت بروز خطای ۴۰۶ راه حل چیست؟

جواب: هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای ۵ دقیقه زمان دارد چنانچه در ۵ دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای ۴۰۶ مواجه می شود. در این صورت مجددا اقدام به ثبت مشخصات کنید.

۳٫ در صورت بروز خطای  ۴۰۲ و ۴۰۱ راه حل چیست؟

جواب: اگر بعد از ثبت مشخصات دانش آموز با خطای ۴۰۱یا ۴۰۲ مواجه شدید باید به یک مرحله عقب برگردید و مراحل را مجدداً ادامه دهید. در صورتی که بعد از مرحله احراز هویت به خطای ۴۰۱یا ۴۰۲موجه شدید، باید به قسمت دانش آموز سپس قسمت لیست دانش آموزان بروید و نام دانش آموز را انتخاب کنید.

۴- در هنگام ورود دانش‌آموز خطای عدم انطباق اطلاعات شناسنامه‌ای وجود دارد.

جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانش آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

سوالات دانش آموزان

۱٫ دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند؟ (شرح یک به یک مراحل)

جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

۲٫ دانش آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به جای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست. امکان ورود این عزیزان به زودی فراهم می شود.هم اکنون مدیر امکان اضافه نمودن دانش آموز را دارد.

۳٫ آیا امکان ورود چند دانش آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

جواب: بله. فعلا این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ی والدین خواهدبود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش آموز تهیه کنند.

۳٫ چگونه دانش آموزانی که خود گوشی ندارند و از گوشی پدر و مادر استفاده کنند؟

جواب: می توانید با نصب این برنامه روی دو گوشی مثلا (گوشی پدر و مادر) و فعالسازی آن با فقط یک شماره، در صورت در دسترس نبودن یکی، از گوشی دیگر استفاده نماید.

۴٫ دانش آموزان استثنایی چه کار کنند؟

جواب: برنامه‌ریزی برای دانش‎آموزان استثنایی در حال پیگیری است. در صورت وجود پیشنهاد، ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا به نام خودتان اجرا شود.

 

سوالات والدین

۱٫ والدین باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: والدین می توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلا امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

۲٫آیا امکان ارسال گزارش حضور و غیاب بصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

جواب: متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیت های کلاسی در دستگاه هوشمند مورد استفاده همواره قابل دسترسی است.

۳٫ آیاچنددانشآموزازیکخانوادهبایکشمارههمراه می توانند وارد شاد شوند؟

جواب: عضویتاینموردامکانپذیراست. بعدازعضویتیکفرزند حتمابایدازبرنامهخارجشدهومجددواردشوندتادانشآموزبعدیراعضوکلاسکنند.

فعالیت های داخل کلاسی

۱٫ آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس ها وجود ندارد.

۲٫ آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان‌ها عمل می کند و شما مشابه یک پیامرسان می توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

۳٫ آیا امکان حذف/ ویرایش پیام های ارسالی را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان ها عمل می کند و شما مشابه یک پیامرسان می توانید پیام های خود را حذف یا ویرایش کنید.

۴٫ ایا ارسال فایل متنی وصوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

جواب:حداکثر حجم فایل قابل ارسال ۱۰۰ مگابایت است.

۵٫ ایا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

جواب: بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شده اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

۶٫ آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباط گیری دو سویه معلم و دانش آموزان در گروه های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط گیری شخصی بین دانش‌آموزان در حال حاضر وجود ندارد.

۷٫ آیا ازمون ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

جواب: در این مورد متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

۸٫ آیا امکان اشتراک گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

جواب: متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد.

۹٫ آیا امکان حضور و غیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش آموز از کلاس خارج نشده است؟

جواب: با مراجعه به لیست کلاس می توانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.

۱۰٫ آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به صورت همزمان (stream) وجود دارد؟

جواب: خیر. متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد.

بخش اول پاسخ به این پرسش ها را می توانید از اینجا مشاهده سری ۱ کلیک کنید.

بخش دوم  پاسخ به این پرسش ها را می توانید از اینجا مشاهده سری ۲ کلیک کنید.

بخش سوم پاسخ به این پرسش ها را می توانید از اینجا مشاهده سری۳ کلیک کنید.

2.5/5 ( 13 نظر )
آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

  1. اسم کلاس رو به کاربری اضافه کرد م ولی فقط تو گوشی خودم نشون میده چیکار کنم مشکل حل بشه؟

    به این نظر امتیاز بده
  2. چرا نمیتونم اسم کلاس و پایه رو به کاربری اضافه کنم؟

    به این نظر امتیاز بده
  3. در برنامه شاد تحت وب چکار کنیم تا کلیه عکسها دانلود خودکار نشود.چیزی در داخل تنظیمات برای این مورد پیش بینی نشده است

    به این نظر امتیاز بده
  4. میخواهم کلاس پسرم را تغییر دادم ولی در برنامه شاد تغییر نمیکند چکار کنم

    به این نظر امتیاز بده
  5. میخواهم کلاس پسرم را تغییر دادم ولی در برنامه شاد تغییر نمیکند چکار کنم

    به این نظر امتیاز بده
  6. میخواهم کلاس فرزندم را تغییر دادم ولی در برنامه شاد تغییر نمیکند چکار کنم

    به این نظر امتیاز بده
  7. من نسخه اندروید شاد را روی کامپیوتر دارم و علامت ضبط ویس هم دارد اما ویس که ضبط میکنم بدون صدا هست آیا مشکل از هدست هست یا چیز دیگه لطفا راهنمایی کنید ممنوت

    به این نظر امتیاز بده
  8. سلام خیلی جالبه با نسخه نصبی رو گوش ی اندروید وارد برنامه شاد می شود ولی با همان اطلاعات وقتی از نسخهوب می خواهیم استفاده کنیم با خطای اطلاعات صحیح نمی باشد مواجه می شویم

    به این نظر امتیاز بده
  9. من معلم هستم، پارسال یکی از والدین با ارسال عکس باعث سیاه شدن صفحه گوشی من میشدن که ناچارا ازشون خواستم عکس نفرستند، امسال هم همین مشکل را دارم، منتها ۵-۶ دانش اموز گوشیشون انگار ویروس داره، گوشی همسرم هم درهنگام کاربابرنامه شادخاموش شد و وقتی روشن شد تمام فایلها و عکسهامون پاک شده بود، حتی صدای زنگ گوشی هم به کارخانه برگشت.الان گوشی خودمم هم دیگه عکسهای خودم راهم سیاه نشان می دهد، توروخدا بداد برسید، گوشیهامون ازبین رفت، نمیتونمم گوشی دیگه بخرم!

    به این نظر امتیاز بده
  10. در ضمن هنوز هم بروزرسانی نشده شاد و ۴تا دانش اموز از گروه به اشتباه خارج شدند و هنوز نتوانستیم وارد کلاس کنیم!

    به این نظر امتیاز بده
  11. من معلم هستم، پارسال یکی از والدین با ارسال عکس باعث سیاه شدن صفحه گوشی من میشدن که ناچارا ازشون خواستم عکس نفرستند، امسال هم همین مشکل را دارم، منتها ۵-۶ دانش اموز گوشیشون انگار ویروس داره، گوشی همسرم هم درهنگام کاربابرنامه شادخاموش شد و وقتی روشن شد تمام فایلها و عکسهامون پاک شده بود، حتی صدای زنگ گوشی هم به کارخانه برگشت.الان گوشی خودمم هم دیگه عکسهای خودم راهم سیاه نشان می دهد، توروخدا بداد برسید، گوشیهامون ازبین رفت، نمیتونمم گوشی دیگه بخرم!

    به این نظر امتیاز بده
  12. سلام پسر من میان پایه است و مدرسش تغییر کرده هنوز اسمش تو مدرسه قبلی میادچطور مشکل رفع میشود

    به این نظر امتیاز بده
  13. سلام پسر من سال سوم ابتدایی در مدرسه ثبت نام کرده واز برنامه شاد استفاده می‌کرد الان دو هفته است که نامش از کلاس در حذف شده ‌مدیر مدرسه هم نتوانسته درستشانند ‌می گویند مشکل از برنامه شاد است چه باید کرد
    علی سلیمانی

    به این نظر امتیاز بده
  14. سلام خسته نباشین ممنون بابت مطالب مفیدتون
    یکی دانش آموزان به اشتباه از کلاس درس لفت داده،الان دیگه نمیتونه وارد گروه بشه
    هم معلم هم مدیر هرکاری کردن ولی نتونستن دوباره عضو کنن
    چیکار باید انجام بدن؟

    به این نظر امتیاز بده
  15. سلام ببخشید من از کجا باید بفهمم که دبیرم تماس تصویری با من گرفته لست یا خیر؟؟؟ یا اصلا اگه گرفته و من پاسخ ندادم این را باید از کجا بفهمم .؟؟؟…لطفا زود حواب بدید با تشکر

    به این نظر امتیاز بده
  16. هنگام پلی کردن وویس و ویدئو متاسفانه کامل از برنامه شاد خارج میشویم چه کار باید کنیم

    به این نظر امتیاز بده
  17. سلام میخواستم بدونم که چرا وقتی من عکس میفرستم برای معلم بیشتر از یکی را قبول نمیکند و میپره از صفحه بیرون واگرهم بفرستم اونم ب سختی میشه لطفا راهنمایی کنید

    به این نظر امتیاز بده
  18. اینترنت من خیلی خوبه…اما تو شاد نمی توانم بعضی از فیلم ها رو باز کنم ..چرا ؟میشه کمکم کنید.

    به این نظر امتیاز بده
  19. سلام من دهم انسانی بودم تغییر رشته دادم رفتم تجربی ولی هنوز گروه های انسانی میوفته برام چند بار حذف کاربر کردم و احراز هویت کردم دوباره ولی فایده ندارد چیکار کنم??

    به این نظر امتیاز بده
  20. سلام
    من میخام تو گروه عکس بفرستم تا ارسال میکنم میره بیرون لطفا کمک کنید

    به این نظر امتیاز بده
  21. وقتی در شاد برخی از مخاطبان را حذف می‌کنیم شماره آنها از خود گوشی نیز حذف میشه بیا نه ؟؟؟؟؟؟

    به این نظر امتیاز بده
  22. ایا کسانی که در نسخه اول شاد {سال پیش} احراز هویت کردند باید دوباره در شاد ۲ احرازط هویت را انجام دهند

    به این نظر امتیاز بده
  23. سلام
    وقتی ذخیره ساز گوشی راروی رم انتخاب میکنیم تصاویربازنمی شوند

    به این نظر امتیاز بده
  24. روی یک گوشی برای دو فرزندم برنامه شاد نصب کردم ولی باید برای هر کدوم به صورت جدا برای پروفایل شون عکس خودشون باشه چیکار کنم برای این مسئله ؟؟؟؟

    به این نظر امتیاز بده
  25. چرا شاد عکسها ویس وفیلمها را باز نمی‌کند؟
    من گوشی ام را تنظیمات کارخانه هم کردم فایلها را باز می‌کرد اما باز در کمتر از بیست وچهار ساعت دوباره به حالت اول برگشت وچیزی باز نمی‌کند مشکل مربوط به چیست لطفا راهنمایی کنید

    به این نظر امتیاز بده
  26. سلام من از گروه دستم خورد لفت دادم نمی دونم چیکار کنم به مدیر و معلم گفتم گفتن نمی دونیم چیکار کنیم ایا میشه گروهی که لفت داد بر گشت خواهش میکنم جواب بدین

    به این نظر امتیاز بده
  27. سلام من شاد رو روی یک گوشی با یک شماره برای خودم احراز هویت کردم هنوز شاد رو روی موبایل پاک نکردم …….
    میخوام شاد رو روی یک موبایل و سیمکارت دیگه برای خودم احراز حویت کنم باید چیکار کُنم

    به این نظر امتیاز بده
  28. سلام آیا کسی که باسیم کارت یکی از اعضای خانواده برنامه شاد نصب کرده میتواند با سیم کارت جدیدی دوباره احراز هویت کند و شاد نصب کند ‌؟

    به این نظر امتیاز بده
  29. بنده فرزندم و به مدرسه دیگر جابجا کردم. اما در شاد اسم کلاس مدرسه جدید بالا نمیاد. ولی اسم کلاس مدرسه قبلی بالا میاد. چکارکنم. شماره رو عوض کنم؟

    به این نظر امتیاز بده
  30. چرا عکس ها و فیلم ها در شاد دانلود نمیشوند؟
    چگونه باید دانلود کرد
    چه تنظیماتی باید انجام داد تا دانلود شوند؟

    به این نظر امتیاز بده
  31. آیا وقتی با کامپیوتر وارد اپلیکیشن شاد فعال می شویم می توانیم ویس فرستاد ؟؟ چون گزینه ویس نداره

    به این نظر امتیاز بده
  32. سلام من گوشیم اندروید هست اما نسخه ی جدید شاد بر روی گوشیم نصب نمی شود میشه کمکم کنید ممنون میشم

    به این نظر امتیاز بده
  33. با سلام من (معلم ) چندتا از کلاس هایم را اشتباهاً حذف کرده ام چگونه می توانم دوباره به کلاسم برگردم

    به این نظر امتیاز بده
  34. سلام من از گروه کلاسی به عنوان معلم خارج شدم چطوری دوباره وارد گروه کلاسی باید شد

    به این نظر امتیاز بده
  35. سلام
    میخواستم بدون من الان شاد رو رو تبلتم دارم اگر بخوام با همون شماره ای که شاد روی تبلتم نصب کردم توی لپ تاپ هم نصب کنم ممکن است یکی از شاد هام متوقف شود
    لطفا پاسخ بدید

    به این نظر امتیاز بده
  36. سلام من برنامه شاد رو روى گوشی اپل از طریق ول نصب کردم ولى امکان استفاده از ویس رو ندارم یعنى ویسى که معلم میفرسته باز نمیشه چه باید بکنم

    به این نظر امتیاز بده
  37. ببخشید من الا در برنامه شاد نام کاربری گذاشتم و میخوام برش دارم چگونه میتونم حذفش کنم ؟

    به این نظر امتیاز بده
  38. سلام من شاد و بروز رسانی حردم همه گروه های کلاسیم حذف شد دیگه پیداشون نمیکنم باید چیکارکنم اگه درست نشه از دس هایم عقب می مانم کلاس های پایه هشتم

    به این نظر امتیاز بده
  39. سلام ببخشین من اشتباها از گروه شاد لفت دادم الان چحوری وارد شم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    به این نظر امتیاز بده
  40. سلام . من به اشتباه از گروه تدریس لفت دادم چجوری میتونم دوباره وارد گروه شم

    به این نظر امتیاز بده
  41. سلام.ببخشید چرا توی برنامه شاد عکسها برای من سیاه میشوند وگوشی از صفحه شاد خودبه خودخارج میشه؟فقط شاداینجوره برام.

    به این نظر امتیاز بده
  42. سلام
    من میخوام نام کاربری برای خودم بسازم ولی مینویسه این نام کاربری معتبر نیست.هر اسمی هم که مینویسم بازم همین مشکل پیش میاد.
    میشه راهنمایی کنید.

    به این نظر امتیاز بده
پشتیبانی سایت