کشتی اور گرین در کانال سوئز شناور شد

،کشتی کانتینری که کانال سوئز را برای مدت تقریبا یک هفته مسدود کرده بود، روز دوشنبه دوباره شناور شد و در حال حاضر در مرحله ایمن سازی قرار دارد. انتظار می‌رود که این آبراه حیاتی به زودی بازگشایی شود. یک شرکت ارائه دهنده خدمات دریایی، در توییتی نوشت: «این کشتی در ساعت ۴.۳۰ صبح به […]

،کشتی کانتینری که کانال سوئز را برای مدت تقریبا یک هفته مسدود کرده بود، روز دوشنبه دوباره شناور شد و در حال حاضر در مرحله ایمن سازی قرار دارد. انتظار می‌رود که این آبراه حیاتی به زودی بازگشایی شود.

یک شرکت ارائه دهنده خدمات دریایی، در توییتی نوشت: «این کشتی در ساعت ۴.۳۰ صبح به وقت محلی با موفقیت، دوباره شناور شد و اکنون در حال ایمن سازی است.»

شرکت ردیابی کشتی «وسل فایندر» نیز وضعیت کشتی را در وبسایت خود تغییر داده است.

کشتی «اور گرین» با طول ۴۰۰ متر، روز سه شنبه در قسمت جنوبی کانال سوئز متوقف شد و باعث توقف عبور و مرور کشتی‌ها در کوتاه‌ترین مسیر حمل و نقل بین اروپا و آسیا شد.

«اسامه ربیع»، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز، در یک نشست خبری گفت: «دست‌کم ۳۶۹ کشتی در صف انتظار ترانزیت این کانال بودند، از جمله ده‌ها کشتی کانتینری، کشتی‌های فله‌بر، تانکر‌های نفت و گاز مایع.»

سازمان کانال سوئز پیشتر در بیانیه‌ای گفته‌ بود که عملیات طناب کشی برای آزادسازی کشتی از سر گرفته شده‌ است و تیم‌های نجات کانال سوئز، روز یکشنبه عملیات حفاری و لایروبی را شدت بخشیدند و امیدوار هستند که جزر و مد دریا بتواند آن را آزاد کند.

با بروز حادثۀ برای کشتی باری «اِور گرین»، این کشتی از بامداد چهارشنبه در پهنای کانال سوئز گیر کرده است و به این ترتیب این آبراه تجاری حیاتی کاملا مسدود گردید و بر چرخه کالا در جهان نیز تأثیر گذاشته است. ارزش کالا‌هایی که در حالت عادی با کشتی از کانال سوئز می‌گذرند، به میانگین روزانه ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه تلاش برای تخلیۀ بار کانتیربر ۲۲۰ هزار تنی «اور گرین» ادامه داشت و اکنون به دلیل توقف کشتی‌ها در دو سوی کانال، بازگشایی هرچه سریعتر این آبراه استرتژیک با هدف مهار پیامد‌های اقتصادی و جهانی این حادثه، به یک فوریت مطلق بدل شده است.

به طور معمول، کشتی‌های کانتینربر و نفت‌کش‌ها به جای دور زدن کل قاره آفریقا، مسیر بسیار کوتاه‌تر ۱۹۳ کیلومتری کانال سوئز را طی می‌کنند تا از آسیا به اروپا یا برعکس بروند، به طوری که حدود ۱۰ درصد از کل تجارت جهان از این کانال عبور می‌کند.

0/5 (0 نظر)
آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

پشتیبانی سایت