گزارش جلسه در سازمان اداری و استخدامی کشور
جلسه روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ساعت ۱۹ تا ۲۱:۳۰
حاضرین:
آقای عرب اسدی معاون منابع و سرمایه انسانی سازمان ؛ خانم سیما زنجانی و اسماعیل جعفری
🔹 مواردی که در جلسه به همراه مستندات کامل مطرح شد:
۱) تغییر عنوان و تعداد رتبه های شغلی موضوع ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارت آ.پ که موجب گردیده تا حق معلمان تازه استخدام تضییع شود و معلمانی که در مناطق محروم خدمت می کنند تعجیل در ارتقای رتبه نداشته باشند.
در صورت رفع این مشکل فوق العاده ویژه معلمان زیر ۲ سال سابقه از ۱۲ به ۱۸ درصد می رسد و معلمان زیر سه سابقه که در مناطق محروم هستند تعجیل رتبه خواهند داشت.
۲) دو مصوبه هیات دولت برای ۴۵ دستگاه که فوق العاده ویژه مشاغل اختصاصی آنها به ۵۰درصد رسیده بود مطرح شد همچنین مصوبه شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی که معلمان مشمول طرح طبقه بندی مشاغل را شغل اختصاصی تعریف کرده بود ارائه گردید.
۳) بندها و مواد مختلف مصوبه ضوابط پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دولت (رفاهیات) همراه با تصویر مصوبه ارائه شد.
توضیح داده شد که از این ظرفیت برای معلمان از سال گذشته فقط مناسبت روز معلم آن هم بدون در نظر گرفتن عائله مندی و اولاد واریز می شود،
همچنین کمک هزینه بیمه تکمیلی که در مقایسه با بیمه تکمیلی سایر کارمندان خدمات بسیار ضعیف تر و هزینه بیشتری دارد.
۴) تعریف سطح شغل در وزارت آموزش و پرورش به گونه ای است که معلمان با اینکه کار تخصصی و اصلی را انجام می دهند در سطح “کارشناسی” تعریف شده اند (با هر مدرکی بالاتر از فوق دیپلم) و فوق العاده شغل ۲۲۵۰ امتیازی دارند، اما کسانی که در ادارات آ.پ در پست کارشناس مسئول و بالاتر هستند (با هر مدرکی) در سطح بالاتر از کارشناسی قرار گرفته اند تا فوق العاده شغل ۳۰۰۰ امتیازی داشته باشند.
🔹نگاه وزارت معطوف به ادارات و مدیران بوده است.
۵) در پایان چند نقد دیگر و آسیب های آن در مورد تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان، تاخیر در پرداخت پاداش بارنشستگی، نحوه جذب و فرآیند جذب نیرو، اقدامات ضد معلمی در دوران وزرای قبلی، کمبود و ضعف در تجهیزات و زیر ساخت های مدارس، کمبود معلم و کمبود نیروی خدماتی و… نیز خطاب به آقای عرب اسدی مطرح گردید.
همچنین چند راهکار عملی برای جبران کمبود معلم با در نظر گرفتن منزلت و معیشت معلمان و همچنین حفظ کیفیت آموزش ارائه گردید.
✅خلاصه صحبت های آقای عرب اسدی:
مورد (۱) مستندات را تحویل گرفته و قول دادند بررسی کنند و در صورت نیاز توضیحات بیشتری ارائه کنیم تا پیگیری کنند.
مورد (۲) بررسی فوق العاده ویژه معلمان به بعد از اجرای کامل رتبه بندی و دریافت گزارش های بازخورد آن موکول شده است.
🔹به تاخیر در این مورد اعتراض کردیم و تاثیر منفی آن در معیشت، منزلت، روان و رفتار معلمان و همچنین کیفیت آموزش برشمرده شد.
همچنین تاکید شد که تاخیر در اجرا و نادیده گرفتن ویژه ۵۰ درصد برای معلمان با وعده های آقای رئیسی مبنی بر عدالت در پرداخت ها تضاد دارد.
مورد (۳) رفاهیات کمک معیشتی است و ارتباطی به ویژگی ها و سطح علمی و عملکرد کارمندان ندارد و با همین دید تصویب شده است، در وزارت آ.پ بدلیل نبود بودجه پرداخت نمی شود و سازمان برنامه بودجه باید تامین اعتبار کند و وزیر آ.پ باید پیگیر باشد.
🔹توپ به زمین وزارت آ.پ و سازمان برنامه بودجه انداخته شد.
● تغییرات در طبقه بندی مشاغل معلمان در دستور کار سازمان اداری استخدامی قرار گرفته است.
🔺در پاسخ به چند مورد از پیشنهاداتی که ارایه کردیم اقای عرب اسدی عنوان کردند به کارگروه های تخصصی هر حوزه اعلام میکند تا با ما در ارتباط باشند و پیشنهادات و راهکارها را دریافت کنند.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی