اخبار آموزش و پرورشاخبارفرهنگیانپربازدید امور اداری

تاریخ شروع ثبت نام استخدام آموزگاری ۱۴۰۴

🟣 استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ در چه زمانی خواهد بود؟

💯 بخش بزرگی از مشکلات آموزشی در کشور، ناشی از ناترازی نیروی انسانی این وزارت‌خانه است. آموزش و پرورشی که در سال جاری ۱۷۶ هزار نفر کسری نیرو دارد و با وجود جذب گسترده طی دو سال اخیر، همچنان با این مشکل دست به گریبان است.

📊 کمیسیون آموزش مجلس:

⏺ کسری نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ در وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۱۷۶ هزار نفر خواهد بود! وزارت آموزش و پرورش حتی با حل کردن مشکل ۲۶ هزار معلم خرید خدمت، همچنان ۱۵۰ هزار نیرو کم دارد.

🏘 وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های جدیدی دارد!

⏺ وزارت آموزش و پرورش با آگاهی از وضعیت نیروی انسانی خود، پیش‌تر بناداشت تا آزمون آتی آموزش و پرورش را در پاییز برگزار کند تا فرآیند‌های آن در بهار ۱۴۰۴ تکمیل و پذیرفته‌شدگان یک بخش از دوره مهارتی خود را در تابستان بگذرانند.

🤚 اما با تغییر در ساختار وزارت‌خانه، داوطلبان در خصوص آزمون آتی دچار ابهاماتی شدند! از جمله ابهام در زمان آزمون بعدی.

📊 برگزاری آزمون در دی ماه ۱۴۰۳

⏺ با ساختار یافتن وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های دور جدید جذب در این وزارت‌خانه را در جلسه با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد:

💬 آزمون جدید در دی ماه ۱۴۰۳ برگزار شود.
⏺ این خبر بدان معناست که در انتهای پاییز باید منتظر انتشار دفترچه و ثبت‌نام در آزمون باشیم.

💬 آموزش‌ها پیش از شروع سال تحصیلی بعد آغاز شود.
⏺ با این تفسیر اعلام نتایج آزمون احتمالا پیش از سال ۱۴۰۴ صورت خواهد گرفت و حتی احتمال دارد دوره آموزشی نومعلمان با آغاز ترم زمستانه دانشگاه فرهنگیان صد و بیست هماهنگ شود!

💬 تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی
⏺ ۲۶ هزار نیروی حق التدریس با سابقه مشخص و توان عملکردی قابل سنجش، هم‌اکنون در وزارت آموزش و پرورش مشغول کار هستند، لذا وزارت‌خانه تلاش خواهد کرد بدون ضایع شدن حق این دسته با کمک سازمان اداری و استخدامی کارهایی را در خصوص تبدیل وضعیت آنها انجام دهد.

💬 آزمون جدا برای پر شدن سهمیه ایثارگران
⏺ سهمیه ایثارگران هنوز در آموزش و پرورش خالی است. لذا مقرر خواهد شد آزمون ویژه این دسته طی نامه‌نگاری‌هایی تعیین تکلیف و آزمون ویژه‌ای برگزار شود.

💬 آزمون جدید مشاغل کیفیت بخشی در راه است
⏺ معلمین پرورشی بخشی از نیاز اساسی مدارس هستند. لذا آزمون بعدی این گروه شغلی نیز به گونه‌ای که نومعلمان پیش از مهرماه آموزش خود را آغاز کرده باشند، برنامه‌ریزی خواهد شد.

💬 مشکلات بودجه پابرجاست
⏺ حدود ۴۰ درصد نیروی انسانی دولت در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند. اما بودجه این وزارت‌خانه تنها ۱۰ درصد رقم بودجه کشور است. لذا تغییر در رویه مالی دولت و افزایش بودجه این وزارت‌خانه امری واجب به نظر می‌رسد.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
ثبت اصلی نوین استخدام آموزگاری 1404 در ایتا اینجا کلیک کنید
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید