اخبار آموزش و پرورشاخبارفرهنگیانپربازدید امور اداریخبر فرهنگیانخبروزارت آموزش و پرورششبکه خبرصدای معلمصفحه نخست

حاج میرزائی ۱۵ شهریور ماه با مراقبت دانش آموزان سال جدید شروع می کنیم

حاجی‌میرزایی: سال تحصیلی جدید را با مراقبت ‌از سلامت دانش‌آموزان‌ ‌آغاز می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم سال تحصیلی جدید را با مراقبت ‌از سلامت ‌و آموزش‌ دانش‌آموزان‌ در ۱۵ شهریور‌آغاز ‌کنیم.

، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به منظور ارزیابی میزان آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، معاونان را مأمور حضور در کلیه استان‌ها کردم، گزارشات دریافتی، امیدوار کننده و اطمینان بخش بود.

‏وی افزود: مصمم هستیم سال تحصیلی جدید را با مراقبت ‌از سلامت ‌و آموزش‌ دانش‌آموزان‌ در ۱۵ شهریور ‌آغاز‌ کنیم.

به گزارش فارس، برنامه‌های آموزش و پرورش متناسب با وضعیت کرونا پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

وضعیت سفید: رنگ سفید نشانه عادی بودن شرایط از حیث شیوع و گسترش کرونا است. در استان‌ها و شهرستان‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان «وضعیت سفید» به آنها اطلاق شده است، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به شیوه حضوری آغاز شده و استمرار می‌یابد. با این حال، با توجه به سیاست «رویکرد یادگیری ترکیبی» استفاده از آموزش مجازی مورد توجه بوده و با بهره‌گیری از همه امکانات موجود، درصدی از آموزش‌ها متناسب با دوره تحصیلی به صورت «آموزش مجازی» ارائه خواهد شد.

وضعیت زرد: رنگ زرد نشان از حد متوسط شیوع کرونا و میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از آن در پهنه جغرافیای کشور است. با توجه به اینکه در این وضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله گذاری اجتماعی، تداوم فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود، مدرسه ناگزیر است با تدابیری چون تقلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و یا زوج و فرد کردن حضور دانش‌آموزان، جریان یادگیری را مدیریت کند. در این صورت متناسب با شرایط حداقل ۵۰ درصد آموزش‌ها در بستر مجازی ارائه خواهد شد.

وضعیت قرمز: رنگ قرمز حاکی از وخامت اوضاع به لحاظ شیوع، ابتلاء و مرگ و میر است که همانند دو وضعیت پیشین تشخیص آن در صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا است. در این وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس مقدور نخواهد بود و آموزش و پرورش به طور کامل از ظرفیت‌های «آموزش مجازی» برای ادامه آموزش و یادگیری بهره خواهد برد. در این نوع از آموزش لازم است مدرسه و معلم برنامه درسی را به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی و یا با استفاده از فرصت‌هایی چون مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی در بستر «شاد» و یا بسته‌های آموزشی و سایر ابزارهای آموزش از راه دور برای مناطقی که دستر سی به اینترنت با کیفیت مقدور نیست، ارائه و مدیریت کند.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
ثبت اصلی نوین استخدام آموزگاری 1404 در ایتا اینجا کلیک کنید
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید