دانلود۳۰۰سوال رایگان مرحله سوم ضمن خدمت تربیت فرزند

دانلود۳۰۰سوال رایگان مرحله سوم ضمن خدمت تربیت فرزند

دانلود۳۰۰سوال رایگان مرحله سوم ضمن خدمت تربیت فرزند   ۱.جایگاهی برای انعکاس اراده ی تربیت  مطلوب والدین برای فرزندانشان از نظام تعلیم و  تربیت است. انجمن اولیا مربیان ۲می توانند با به اشتراک گذاشتن  پیشنهادات و نظرات خود و تضارب آرا ، ایده آل  های خود را به نظام تعلیم و تربیت ارائه نمایند.. والدین […]

دانلود۳۰۰سوال رایگان مرحله سوم ضمن خدمت تربیت فرزند

 

۱.جایگاهی برای انعکاس اراده ی تربیت 

مطلوب والدین برای فرزندانشان از نظام تعلیم و 

تربیت است.

انجمن اولیا مربیان

۲می توانند با به اشتراک گذاشتن 

پیشنهادات و نظرات خود و تضارب آرا ، ایده آل 

های خود را به نظام تعلیم و تربیت ارائه نمایند..

والدین

۳ .برای توجه به استعداد های خاص 

فرزندان یکی از زمینه های پشتیبانی از والدین 

است.

معرفی مراکز تخصصی خاص

۴- احساس غربت و ترس والدین برای حضور در مدرسه 

با فراهم شدن جلسات دوستانه برای آن ها از بین 

خواهد رفت.

درست 

۵ -احساس غربت و ترس والدین برای حضور در مدرسه 

چگونه باید از بین برود؟

با فراهم شدن جلسات دوستانه برای آن ها

۶-احساس غربت و ترس والدین برای حضور در 

مدرسه با برپایی اردوهایی برایشان از بین خواهد

رفت

نادرست 

۷ -احساس غربت و ترس والدین برای حضور در 

مدرسه با حضور دائمی آن ها در کلاس از بین 

خواهد رفت.

نادرست 

 

 

-۸ احساس ناامنی و غربت و ترس از مداخله در امور 

مدرسه، سوء تفاهمات ، خاطرات ناخوشایند و 

ناآگاهی والدین از دلایل عدم حضور والدین در 

مدرسه است

درست 

 

۹ ارتباط از نوع واگذاری تربیت به مدرسه ثمر بخش

ترین و مفید ترین نوع ارتباط خانه و مدرسه است.

نادرست 

۱۰ ارتباط از نوع واگذاری تربیت به مدرسه می تواند

درست نتایج بد و ناگواری به دنبال داشته باشد.

۱۱ ارتباط خانه و مدرسه فقط از نوع ارتباط مبتنی بر 

فناوری های ارتباطی است.

نادرست

 

۱۲ ارتباط خانه و مدرسه فقط از نوع واگذاری تربیت به 

مدرسه است.

نادرست 

۱۳ ارتباط رو در رو و مستمر والدین با مدرسه ثمر بخش 

ترین و مفید ترین نوع ارتباط خانه و مدرسه است.

درست 

۱۴ ارتباط رو در رو و مستمر والدین با مدرسه می تواند 

نادرست نتایج بد و ناگواری به دنبال داشته باشد

۱۵ از اشتراکات والدین و مدارس در تربیت فرزندان این 

است که هر دو ……….. و ……………. هستند.

موظف و مکلف

 

 

 

۱۶ از اشتراکات والدین و مدارس در تربیت فرزندان این 

است که هر دو مکلف و موظف هستند.

درست 

۱۷ از دلایل ضرورت همکاری خانه و مدرسه می توان به 

فراهم کردن زمینه ی تحصیلی امور مختلف، 

مشارکت واقعی والدین در مدرسه و تنوع وضعیت 

فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان اشاره نمود.

درست

۱۸ از ویژگی های مهم والدین برای مشارکت در امر 

تربیت فرزندانشان میتوانیم به منصف بودن ـ 

بردباری و شکیبایی ـ داشتن حس همکاری با معلم 

ـ کنجکاوی نسبت به امور ـ سرزندگی و نشاط را 

ذکر کرد.

درست

 

۱۹ آزمون های که از دانش آموزان گرفته می شود ، باید 

آن ها را با شرایط سخت تر در آزمون های دیگر و 

شرایط زندگی آماده کند.

درست

۲۰ آزمون های که از دانش آموزان گرفته می شود 

چگونه باید باشند؟

باید آن ها را با شرایط سخت تر در آزمون های 

دیگر و شرایط زندگی آماده کند.

۲۱ استفان بال جمله ی زیر را برای کدام مورد بیان 

کرده است؟

 »سکوت کر کننده ای در قلب این متون آراسته ، 

انتزاعی و شلوغ وجود دارد«.

جملات شعارگونه در مورد مشارکت خانه و مدرسه

۲۲ استقبال معلمان از حضور اولیا در مدرسه باید با 

استفاده از گفتمان دوستانه و احترام آمیز بین آن ها 

باشد.

درست 

۲۳ استقبال معلمان از حضور اولیا در مدرسه باید چگونه 

گفتمان دوستانه و احترام آمیز بین آن ها صورت بگیرد؟

۲۴ استقبال معلمان از حضور اولیا در مدرسه باید حضور 

نادرست دائمی اولیا در فضای مجازی باشد

 

۲۵ استقبال معلمان از حضور والدین در مدرسه ، 

تسهیل ارتباط اولیا و مربیان می شود

درست

۲۶ آشنایی با محیط و فضای مدرسه ، جزء انتظارات 

والدین از انجمن اولیا و مربیان است.

درست

۲۷ اصطلاح والدین هلی کوپتری به چه والدینی اطلاق 

می شود؟

والدینی که دائم در حال رصد کردن اعمال فرزندان 

و زیر نظر داشتن همه ی امور او هستند.

 

۲۸ اصلی ترین دلیل والدین امروزی برای انتخاب 

مدرسه ، کدام است؟

واگذار کردن وظیفه ی تربیتی خود به مدرسه

۲۹ اصلی ترین دلیل والدین امروزی برای انتخاب 

مدرسه ، موفقیت های فرزندان در زندگی و آینده 

است

نادرست

 

۳۰ اصلی ترین دلیل والدین امروزی برای انتخاب 

مدرسه ، واگذار کردن وظیفه ی تربیتی خود به 

مدرسه است.

درست

 

۳۱ اضطراب در چه صورت مفید خواهد بود؟

 اگر انرژی و نیروی محرکه برای انجام تکالیف ایجاد 

نماید.

۳۲ اطلاع از نقاط قوت و ضعف فرزند در یادگیری جزء 

انتظارات والدین از انجمن اولیا و مربیان است.

درست

 

 

۳۳ آگاهی از دوستی های فرزند ، ازانتظارات والدین از 

انجمن اولیا و مربیان است.

درست

۳۴ اگر اضطراب بتواند انرژی و نیروی محرکه برای انجام 

تکالیف را ایجاد نماید، مفید خواهد بود.

درست

 

۳۵ اگر اضطراب به دفعات تکرار شود ، می تواند مفید 

باشد.

نادرست

۳۶ اگر اضطراب بیش از حد باشد می تواند یادگیری را 

مختل نماید.

درست

۳۷ اگر اهداف مدرسه و خانواده باهم در تعارض باشند ، 

چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت؟

همه موارد

۳۸ اگر بخواهیم آنچه در گفتمان امروز یعنی؛ سندتحول 

بنیادین آمده را رقم بزنیم چه کاری باید انجام 

دهیم ؟

مشارکت حقیقی والدین در تمام سطوح و مراحل 

آموزش و پرورش

 

 

۳۹ اگر بخواهیم آنچه در گفتمان امروز یعنی؛ سندتحول 

بنیادین آمده را رقم بزنیم باید زمینه ی مشارکت 

حقیقی والدین در تمام سطوح و مراحل آموزش و 

پرورش را فراهم کنیم.

درست 

 

 

۴۰ اگر بخواهیم وضعیت کنونی آموزش و پرورش را 

تغییر دهیم ، باید زمینه ی مشارکت و نظارت والدین 

بر فرآیند آموزش و پرورش فراهم شود.

درست 

 

۴۱ اگر بخواهیم وضعیت کنونی آموزش و پرورش را 

تغییر دهیم چه اقدامی لازم است؟

مشارکت و نظارت والدین بر فرآیند آموزش و 

پرورش

 

۴۲ اگر گفتگوی معلمان با والدین در چهارچوب رسمی و 

باشد چه نتیجه ای در پی دارد ؟

 

عدم بیان مسائل تربیتی فرزند توسط والدین اداری

۴۳ اگر گفتگوی معلمان با والدین در چهارچوب رسمی و 

اداری باشد، با برقراری رابطه بهتر مشکلات تربیتی 

فرزندان بهتر حل خواهد شد

نادرست 

۴۴ اگر گفتگوی معلمان با والدین در چهارچوب رسمی و 

اداری باشد، والدین نمی توانند مسائل تربیتی فرزند 

خود را با معلم درمیان بگذارند.

درست 

۴۵ اگر میزان اضطراب بیش از حد باشد چه اثری خواهد 

داشت ؟

سبب اختلال یادگیری می شود.

۴۶ اگر هدف نظام تعلیم و تربیت ، تربیت شهروندان 

متناسب با جامعه باشد ، نتیجه فردی 

………….. خواهد بود.

بدون نشاط

۴۷ اگر هدف نظام تعلیم و تربیت ، تربیت شهروندان 

متناسب با جامعه باشد ، نتیجه فردی بدون 

نشاط خواهد بود.

درست

۴۸ اگر هدف نظام تعلیم و تربیت ، تربیت شهروندان 

متناسب با جامعه باشد ، نتیجه فردی با مهارت های 

فراوان خواهد بود.

نادرست

۴۹ اگر هدف نظام تعلیم و تربیت ، تربیت شهروندان 

متناسب با جامعه باشد ، نتیجه فردی مفید و 

دانشمند خواهد بود.

نادرست

۵۰ اگر والدین به دنبال دست یافتن به نتایج 

……………… باشند ، به نتایج دلخواه در تربیت فرزند

خود نخواهند رسید.

کوتاه مدت

 

۵۱ اگر والدین به دنبال دست یافتن به نتایج بلنــد 

مدت باشند ، به نتایج دلخواه در تربیت فرزند خود

نخواهند رسید.

نادرست

۵۲ اگر والدین به دنبال دست یافتن به نتایج کوتاه 

مدت باشند ، به نتایج دلخواه در تربیت فرزند خود

نخواهند رسید.

درست

۵۳ امروزه از مدرسه چه تعریفی شده است؟

مدرسه مرکز تخصصی برای تعلیم و تربیت

۵۴

امروزه والدین با انتخاب یک مدرسه ی خوب، وظیفه 

ی تربیتی خود را در قبال فرزندان به انجام می 

رسانند.

درست

۵۵ امروزه والدین چگونه وظیفه ی تربیتی خود را در 

قبال فرزندان به انجام می رسانند؟

با انتخاب یک مدرسه ی خوب

۵۶ امکان طرح مسائل مربوط به فرزند توسط والدین 

باید با تدارک اتاقی برای ملاقات والدین با معلمان 

فراهم گردد.

درست 

۵۷ آموزش خانواده شامل چه سطوحی است ؟ همه ی موارد

 

 

۵۸ آموزشی که به والدین داده شود ، باید پیرامون چه 

موضوعی باشد؟

تربیت فرزند

۵۹ آموزشی که به والدین داده شود ، باید پیرامون 

موضوع تربیت فرزند باشد.

درست

۶۰ انتخاب یک مدرسه ی خوب توسط والدین، به معنای 

پایان دادن به دخالت های تربیتی آن ها است.

نادرست

 

۶۱ انتخاب یک مدرسه ی خوب توسط والدین، به معنای 

پایان دادن به دخالت های تربیتی آن ها نیست.

درست 

 

 

۶۲ انتظارات بیش از حد از معلمان سبب وضعیت 

نابسامان آموزش و پرورش کنونی است.

نادرست 

 

۶۳ انتقال شناخت دقیق والدین از فرزند خود به مدرسه

جزء مواردی است که خانه می تواند از مدرسه

پشتیبانی نماید.

درست

۶۴ انجمن اولیا و مربیان ، تجلی گاه خواست و اراده ی 

مردم در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

درست

 

 

۶۵ انجمن اولیا و مربیان به عنوان سکوی انعکاس 

مطالبات مدون شده ی …………… و خواست آن ها به 

نظام تعلیم و تربیت است..

والدین

 

۶۶ انجمن اولیا و مربیان به عنوان سکوی انعکاس 

مطالبات مدون شده ی مدیران و معلمان و خواست 

آن ها به نظام تعلیم و تربیت است.

نادرست

 

۶۷ انجمن اولیا و مربیان به عنوان سکوی انعکاس 

مطالبات مدون شده ی والدین و خواست آن ها به 

نظام تعلیم و تربیت است.

درست

 

 

۶۸ انجمن اولیا و مربیان جای مناسبی برای طرح 

مشکلات و کمبودهای والدین نیست.

نادرست

 

 

۶۹ انجمن اولیا و مربیان جایگاهی برای انعکاس اراده ی 

تربیت مطلوب والدین برای فرزندانشان از نظام 

تعلیم و تربیت است.

درست

 

۷۰ انجمن اولیا و مربیان سهم القدری برای 

معلمان جهت انتخاب مدیران تعیین می کند.

نادرست

۷۱ انجمن اولیا و مربیان سهم القدری برای والدین جهت 

انتخاب مدیران تعیین می کند.

درست

 

۷۲ انجمن اولیا و مربیان موفق باید تلاش کند 

………………. را فراهم نماید.

اعتماد و همکاری متقابل و مستمر بین خانه و 

مدرسه

 

 

۷۳ انجمن اولیا و مربیان موفق باید تلاش کند اعتماد و 

همکاری متقابل و مستمر بین خانه و مدرسه را 

فراهم نماید

درست 

 

 ۷۳ انجمن اولیا و مربیان موفق انجمنی است

  همه موارد

۷۴ انجمن اولیا و مربیان موفق انجمنی است که ؛

پاسخگوی انتظارات والدین از مدرسه باشد، در

فواصل زمانی مشخص برگزار گردد و فقط بر مسائل

مالی مدرسه تمرکز نکند

درست 

 

 

۷۵ انجمن اولیا و مربیان موفق انجمنی است که ؛ در

فواصل زمانی مشخص برگزار نگردد و فقط بر مسائل

مالی مدرسه تمرکز کند.

نادرست 

 

۷۶ انجمن اولیا و مربیان می توانند سازوکارهایی برای 

نظارت بر عملکرد مدرسه برای …………. فراهم می

نماید.

والدین

 

 

۷۷ انجمن اولیا و مربیان می توانند سازوکارهایی برای 

نظارت بر عملکرد مدرسه برای والدین فراهم می

نماید.

درست

 

۷۸ انجمن اولیا و مربیان می توانند سازوکارهایی برای 

نظارت بر عملکرد مدرسه برای بازرسان فراهم می 

نماید.

نادرست

 

۷۹ انسان های بزرگ اهداف خود را محدود به موارد 

جزئی می کنند.

نادرست

 

۸۰ انسان های بزرگ اهداف خود را محدود به موارد 

جزئی نمی کنند.

درست

 

۸۱ انواع ارتباط خانه و مدرسه را می توان ارتباط از نوع 

واگذاری تربیت به مدرسه ، ارتباط رو در رو و مستمر 

والدین با مدرسه و ارتباط مبتنی بر فناوری های 

ارتباطی ذکر کرد

درست 

 

۸۲ اولین موضوع در بحث موفقیت ، هدف صریح و 

روشن می باشد.

درست

 

۸۳ اولین موضوع در بحث موفقیت کدام مورد است ؟ هدف صریح و روشن

 

۸۴ ایجاد زمینه ی وابستگی شدید، قطع رابطه ی فرزند 

با والدین و باشکست روبه رو شدن امر تربیت از 

نتایج روش هلی کوپتری در تربیت فرزند است.

درست

 

۸۵ با انعکاس رفتارهای مثبت دانش آموزان به والدین 

می توانیم از ظرفیت های آن ها بهره بگیریم.

درست

۸۶ با ایجاد زمینه ی ورود والدین به کلاس های درس ، 

می توان تصورات منفی والدین در مورد مدرسه و 

کارکنان را از بین برد .

نادرست 

 

 

۸۷ با ایجاد محیطی دوستانه و گفتگو با اولیاء دانش 

آموزان می توان تصورات منفی والدین در مورد 

مدرسه و کارکنان را از بین برد .

درست 

۸۸ با فراهم نمودن شرایط مناسب می توانیم در کارها 

شروع خوبی داشته باشیم.

درست

 

۸۹ با منعکس کردن نکات مثبت رفتاری فرزندان به 

والدین می توانیم آنها را صمیمانه به سمت مدرسه 

سوق بدهیم .

درست

 

۹۰ برای تربیت فرزندان بانشاط و خلاق و سازنده باید 

شناخت فرزندان از والدین به اولیاء مدرسه و 

بالعکس انتقال یابد.

درست 

 

 

۹۱ برای تربیت فرزندان بانشاط و خلاق و سازنده کدام 

مورد نیاز است؟

انتقال شناخت فرزندان از والدین به اولیاء مدرسه و 

بالعکس

 

 

۹۲ برای ترسیم تصویری واقعی از مشارکت والدین در 

مدارس باید نحوه ی دعوت مدارس از والدین جهت 

مشارکت در امر تعلیم و تربیت بررسی کنیم.

درست

 

 

۹۳ برای ترسیم تصویری واقعی از مشارکت والدین در 

مدارس چه باید بکنیم؟

نحوه ی دعوت مدارس از والدین جهت مشارکت در 

امر تعلیم و تربیت

 

۹۴ برای موضوع تربیت فرزند مدت زمانی حدودا 

……………….. را باید در نظر گرفت.

 

 ۲۰سال

 

 

۹۵ برای موضوع تربیت فرزند مدت زمانی حدودا ۲۰

ســال را باید در نظر گرفت.

درست

 

۹۶ برای موضوع تربیت فرزند مدت زمانی حدودا ۵

ســال را باید در نظر گرفت.

نادرست

 

۹۷ برای موضوع تربیت فرزند مدت زمانی حدودا یک

ســال را باید در نظر گرفت.

نادرست

 

۹۸ برنامه ریزی های نامناسب سبب وضعیت نابسامان 

آموزش و پرورش کنونی است.

نادرست 

 

۹۹ بزرگترین و اصلی ترین مانع در برقراری ارتباط موثر 

…………. است.

عدم شیوه ی صحیح ملاقات والدین با معلم والدین با مدرسه

 

۱۰۰ بزرگترین و اصلی ترین مانع در برقراری ارتباط موثر 

والدین با مدرسه ، عدم شیوه ی صحیح ملاقات 

والدین با معلم است.

درست

 

 

۱۰۱ بسیاری از والدین اعتماد به نفس کافی برای حضور 

در مدرسه را ندارند.

درست 

 

۱۰۲ به حضور کمرنگ والدین و صرفاً شنونده بودن آن ها 

، شنوندگان خاموش گفته می شود.

درست

 

۱۰۳ به مجموعه ی آراء و نظرات بزرگان و صاحب نظران 

تعلیم و تربیت به صورت مدون ، سند تحول بنیادین 

می گویند.

درست 

 

۱۰۴ به مرور هرچندگاه دانش آموزان از فعالیت هایی که 

انجام می دهند ، ……………. می گویند.

خود ارزیابی

 

۱۰۵ به والدینی که دائم در حال رصد کردن اعمال 

فرزندان و زیر نظر داشتن همه ی امور او هستند 

والدین هلی کوپتری می گویند.

درست

 

 

۱۰۶ بهترین نوع ارتباط خانه و مدرسه ، تلفیق ارتباط 

رودررو و مستمر خانه و مدرسه و ارتباط مبتنی بر 

فناوری می باشد.

درست 

 

۱۰۷ بهترین نوع ارتباط خانه و مدرسه ، تلفیق ارتباط 

مبتنی بر فناوری و واگذاری تربیت به مدرسه می 

باشد.

نادرست 

۱۰۸ بهترین نوع ارتباط خانه و مدرسه ، تلفیق واگذاری 

تربیت به مدرسه و ارتباط رودررو و مستمر خانه و 

مدرسه می باشد.

نادرست 

 

 

۱۰۹ تلفیق ارتباط رودررو و مستمر خانه و مدرسه و بهترین نوع ارتباط خانه و مدرسه کدام نوع است؟

ارتباط مبتنی بر فناوری

 

 

۱۱۰ تاکید سند تحول بنیادین بر تربیت متوازن فرزندان 

است.

درست 

 

۱۱۱ تاکید سند تحول بنیادین بر تربیت معلمان دلسوز و 

شایسته است.

نادرست 

 

۱۱۲ تاکید سند تحول بنیادین بر کدام مورد است؟ تربیت متوازن فرزندان

 

۱۱۳ تجلی گاه خواست و اراده ی مردم در نظام تعلیم و 

تربیت کشور کدام مورد است؟

انجمن اولیا و مربیان

۱۱۴ تربیت فرزند و فرزندپروری، روابط بین همسران و 

اعضای خانواده و پیگیری مطالبات آموزشی و تربیتی

فرزندان موضوعات آموزشی در کلاس های آموزش 

خانواده باید باشد.

درست

۱۱۵ تربیت فرزند یا فرزند پروری ، ارائه ی اطلاعات لازم و 

آشنا کردن خانواده ها با روش های تربیتی صحیح 

جزء سطوح آموزش خانواده هستند.

درست

۱۱۶ تربیت فرزند یک سرمایه گذاری بلند مدت است. درست

 

۱۱۷ تربیت فرزند یک سرمایه گذاری کوتاه مدت است. نادرست

 

۱۱۸-تربیت متوازن فرزندان ناظر بر ……………. است. همه ی ابعاد شخصیتی

 

۱۱۹ تربیت متوازن فرزندان ناظر بر ابعاد شناختی ، 

مهارتی و اخلاقی است.

نادرست 

 

۱۲۰ تربیت متوازن فرزندان ناظر بر همه ی ابعاد 

شخصیتی است

درست 

 

 

۱۲۱ تربیت متوازن مورد تاکید در سند تحول بینادین 

شامل ۶ ساحت تربیتی است.

درست 

 

 

۱۲۲ تربیت متوازن مورد تاکید در سند تحول بینادین 

شامل چه حوزه هایی است؟

 ۶ساحت تربیتی

 

 

۱۲۳ تسهیل ارتباط اولیا و مربیان چگونه انجام می شود؟ همه موارد 

 

 

۱۲۴ تشویق دانش آموزان باید در خانه و مدرسه همسو 

باشند.

درست

 

 

۱۲۵ تصورات منفی والدین در مورد مدرسه و کارکنان را 

چگونه می توان از بین برد؟

ایجاد محیط دوستانه و گفتگو با اولیاء دانش آموزان

 

 

۱۲۶ تعریف خانواده ی گرم و صمیمی به طور خلاصه کدام 

است؟

خانواده ای که فرزندان در حین انجام تکالیف خود ،

از محیط خانواده نیز لذت ببرند.

 

 

۱۲۷ تعریف زیر مربوط به کدام گزینه است؟

“مشارکت برابر در یک گفتگوی دو طرفه و حمایت 

کننده از تربیت فرزند”

شراکت

 

۱۲۸ تعریفی که امروزه از مدرسه شده است ، مدرسه 

جایی برای تعاملات بیشتر و یادگیری فناوری ذکر 

کرده است

نادرست

 

 

۱۲۹ تعریفی که امروزه از مدرسه شده است ، مدرسه را 

مرکزی تخصصی برای تعلیم و تربیت ذکر کرده 

است.

درست

 

 

 

۱۳۰ تغییر وضعیت موجود آموزش و پرورش تحت چه 

عنوانی شناخته شده است؟

سند تحول بنیادین

 

تغییر وضعیت موجود آموزش و پرورش تحت عنوان

 

 

۱۳۱ سند تحول بنیادین شناخته شده است.

درست 

 

 

۱۳۲ تلاش برای برطرف کردن حس غربت والدین برای 

حضور در مدرسه سبب تسهیل ارتباط اولیا و مربیان 

می شود.

درست 

 

 

۱۳۳ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه تنوع 

وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان می باشد.

نادرست

 

 

 

۱۳۴ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه فراهم 

کردن زمینه ی تحصیلی امور مختلف میباشد.

نادرست

 

 

۱۳۵ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه مشارکت 

واقعی والدین در مدرسه می باشد.

نادرست

 

 

 

۱۳۶ تنها مانع ارتباط موثر والدین با مدرسه ،

نادرست والدین هستند.

۱۳۷تنها مانع ارتباط موثر والدین با مدرسه معلم است. نادرست

 

 

۱۳۸ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه ، مدرسه و مباحث 

مربوط به آن می باشد.

نادرست 

 

 

۱۳۹ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه گرفتاری های 

اجتماعی و اقتصادی والدین می باشد.

نادرست

 

 

۱۴۰ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه نگرش والدین به 

موضوع تربیت و مشارکت آن ها می باشد.

نادرست 

 

 

 

۱۴۱ تنها هدف آموزش و پرورش فرزندان ، موفقیت 

تحصیلی است.

نادرست

 

 

۱۴۲ توافق بین اولیا و مربیان در مدرسه می تواند 

…………….. ایجاد نماید.

اعتماد

 

۱۳۰ تغییر وضعیت موجود آموزش و پرورش تحت چه 

عنوانی شناخته شده است؟

سند تحول بنیادین

 

 

۱۳۱-تغییر وضعیت موجود آموزش و پرورش تحت عنوان

سند تحول بنیادین شناخته شده است.

درست 

 

 

۱۳۲ تلاش برای برطرف کردن حس غربت والدین برای 

حضور در مدرسه سبب تسهیل ارتباط اولیا و مربیان 

می شود.

درست 

 

 

 

۱۳۳ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه تنوع 

وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان می باشد.

نادرست

 

 

۱۳۴ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه فراهم 

کردن زمینه ی تحصیلی امور مختلف میباشد.

نادرست

 

 

۱۳۵ تنها دلیل ضرورت همکاری خانه و مدرسه مشارکت 

واقعی والدین در مدرسه می باشد.

نادرست

 

 

 

۱۳۶ تنها مانع ارتباط موثر والدین با مدرسه ،

نادرست والدین هستند.

۱۳۷-تنها مانع ارتباط موثر والدین با مدرسه معلم است.

 نادرست

 

۱۳۸ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه ، مدرسه و مباحث 

مربوط به آن می باشد.

نادرست 

 

۱۳۹ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه گرفتاری های 

اجتماعی و اقتصادی والدین می باشد.

نادرست

 

۱۴۰ تنها مانع همکاری خانه و مدرسه نگرش والدین به 

موضوع تربیت و مشارکت آن ها می باشد.

نادرست 

 

۱۴۱ تنها هدف آموزش و پرورش فرزندان ، موفقیت 

تحصیلی است.

نادرست

 

 

۱۴۲ توافق بین اولیا و مربیان در مدرسه می تواند 

…………….. ایجاد نماید.

اعتماد

 

۱۵۶ جوامع پیشرفته ی نظام تعلیم و تربیت ، پرهیز از 

نگاه مصرف کنندگی به والدین دارند.

درست 

 

۱۵۷ جوامع پیشرفته ی نظام تعلیم و تربیت ، در پی چه 

هستند؟

تربیت شهروندانی که بتوانند متناسب با جامعه ایفای 

نقش نمایند.

 

۱۵۸ جوامع پیشرفته ی نظام تعلیم و تربیت ، نگاه مصرف 

کنندگی به والدین دارند.

نادرست

 

۱۵۹ جوامع پیشرفته ی نظام تعلیم و تربیت به دنبال 

تربیت شهروندانی که بتوانند متناسب با جامعه ایفای 

نقش نمایند هستند.

درست 

۱۶۰ چرا نتیجه ی تربیت فرد متناسب با جامعه باشد، 

فردی بدون نشاط خواهد شد؟

چون دانش آموز باید در چهارچوب قوانین از پیش 

تعیین شده رفتار نماید.

 

 

۱۶۱ چگونه می توانیم در کارها شروع خوبی داشته 

باشیم؟

فراهم نمودن شرایط مناسب

۱۶۲ چگونه می توانیم والدین را صمیمانه به سمت مدرسه 

سوق دهیم ؟

با منعکس کردن نکات مثبت رفتاری فرزندشان

 

۱۶۳ چه دلیلی سبب وضعیت نابسامان آموزش و پرورش 

کنونی است؟

عدم مشارکت والدین در مدارس

 

۱۶۴ چه موضوعی همکاری خانه و مدرسه را جدی تر می 

شناخت دانش آموزان نماید؟

۱۶۵ چیستی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کدام 

اجماع صاحب نظران حوزه تعلیم وتربیت کشور است؟

چیستی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،

 

 

۱۶۶ اجماع صاحب نظران حوزه تعلیم وتربیت کشوراست.

درست 

 

۱۶۷ حضور بی دغدغه و توام با شادی والدین، استمرار

مشارکت بعداز انتخاب مدیر و رئیس انجمن و توجه

به منافع کل مدرسه و تک تک دانش آموزان جزء

درست 

 

شاخص های انجمن اولیاو مربیان موفق در مدرسه

است.

 

۱۶۸ حضور والدین در مدرسه می تواند فرصتی برای 

استفاده از تخصص و تجربه ی آن ها فراهم نماید.

درست

 

۱۶۹ خانواده و مدرسه می توانند با …………… وظایف 

تربیتی خود را تکمیل نمایند.

پشتیبانی متقابل

 

۱۷۰ خانواده و مدرسه می توانند با پشتیانی متقابل ، 

وظایف تربیتی خود را تکمیل نمایند..

درست

 

۱۷۱ خانواده ی گرم و صمیمی به طور خلاصه خانواده ای 

است که فرزندان در حین انجام تکالیف خود ، از 

محیط خانواده نیز لذت ببرند.

درست

 

۱۷۲ خود ارزیابی یعنی چه ؟ یعنی مرور هرچندگاه فعالیت ها

 

۱۷۳ خودارزیابی یعنی ؛ مرور هرچندگاه فعالیت هایی که

داشته ایم .

درست

 

۱۷۴ در اختیار گذاشتن دانش و تخصص و تجربه توسط 

والدین جزء پشتیبانی های آن ها از مدرسه است.

درست

 

۱۷۵ در انجمن اولیا و مربیان موفق باید تلاش گردد که 

اعتماد و اطمینان و همکاری مستمر و متقابل خانه و 

مدرسه فراهم شود.

درست 

 

۱۷۶ در برخی مدارس صرفاً بر منافع تعدادی از والدین و 

فرزندانشان تمرکز می گردد

 

درست.

۱۷۷ در تربیت فرزند باید پروسه زمانی ، بلند مدت در 

نظر گرفته شود.

درست

 

۱۷۸ در تربیت فرزند باید پروسه زمانی ، کوتاه مدت در 

نظر گرفته شود.

نادرست

۱۷۹ در تشویق دانش آموزان باید به کدام مسئله توجه 

گردد؟

تشویق در خانه و مدرسه باید همسو باشند.

 

۱۸۰ در جامعه ی امروزی وضعیت خانواده در تربیت 

و جایگاه مناسب والدین فرزندان کدام حالت است؟

 

عدم اقتدار

۱۸۱ در جامعه ی امروزی وضعیت خانواده در تربیت 

فرزندان، است.

درست 

 

۱۸۲ در جلسات انجمن اولیا و مربیان باید بستری برای 

استفاده از تخصصها و ظرفیت های والدین ایجاد 

گردد.

درست

 

۱۸۳ در جلسات انجمن اولیا و مربیان باید جهت رفع 

کمبودها و مشکلات والدین به آن ها یاری رساند.

 

درست

۱۸۴ در جلسات انجمن اولیا و مربیان باید فضایی برای 

مطرح کردن انتقادات و پیشنهادات توسط والدین ، 

ایجاد گردد.

درست 

۱۸۵ در چه صورت اضطراب یادگیری را مختل می کند؟

 اگر بیش از حد باشد.

۱۸۶ در چه صورتی اضطراب می تواند مفید باشد؟

 

اگر مختصر باشد.

 

۱۸۷ در دستیابی به موفقیت تحصیلی فرزند ، باید به 

…………… او اهمیت داده شود.

مدیریت سطح انرژی بدن

۱۸۸ در دستیابی به موفقیت تحصیلی فرزند ، باید به 

مدیریت سطح انرژی بدن او اهمیت داده شود.

درست

 

۱۸۹ در سطح مدارس امروز ، مشارکت والدین در امر 

تعلیم و تربیت ، مشارکتی واقعی است.

نادرست 

 

۱۹۰ در سطح مدارس امروز ، مشارکت والدین در امر 

تعلیم و تربیت صوری و ظاهری است.

درست

۱۹۱ در سند تحول بنیادین آنچه ناظر بر تربیت است 

تربیت ………… و ………… فرد است.

درونی ، شخصیتی

 

۱۹۲ در سند تحول بنیادین آنچه ناظر بر تربیت است 

تربیت درونی و شخصیتی فرد است.

درست 

 

۱۹۳ در سند تحول بنیادین مسئولیت واقعی تعلیم و 

تربیت فرزندان بر عهده ی چه کسی است؟

والدین

 

۱۹۵ در سند تحول بنیادین مسئولیت واقعی تعلیم و 

تربیت فرزندان بر عهده ی والدین است.

درست

۱۹۶ در کدام گزینه نوعی از ارتباط خانه و مدرسه ذکر 

شده است؟

همه موارد 

 

۱۹۷ در کدام گزینه ویژگی های مهم والدین برای 

مشارکت در امر تربیت فرزندانشان ذکر شده است؟

همه موارد

 

 

۱۹۸ در کلاس های آموزش خانواده چه موضوعاتی باید 

آموزش داده شوند؟

همه موارد

 

۱۹۹ در کلاس های آموزش خانواده فقط باید نحوه ی 

پیگیری مطالبات آموزشی و تربیتی فرزندان آموزش 

داده شود.

نادرست

 

۲۰۰ در متون دینی و مذهبی ما در درجه ی اول مسئول 

تربیت فرزند ……………. است.

پدر

۲۰۱ در متون دینی و مذهبی ما در درجه ی اول مسئول 

تربیت فرزند ، پــدر است.

درست 

 

۲۰۲ در متون دینی و مذهبی ما در درجه ی اول مسئول 

نادرست تربیت فرزند ،

 معلم است.

 

۲۰۳ در مورد حقیقت تربیت و جایگاه والدین در مدارس 

کدام موضوعات را باید در نظر بگیریم؟

همه موارد 

 

۲۰۴ در همه ی مدارس صرفاً بر منافع تعدادی از والدین و 

 فرزندانشان تمرکز می گردد.

نادرست

 

۲۰۶ در یک انجمن اولیا و مربیان موفق باید به اولیاء 

متخصص و با تجربه ارجحیت داده شود.

نادرست

۲۰۷ در یک انجمن اولیا و مربیان موفق باید به اولیایی که 

برای انتخابات انجمن داوطلب شده اند ارجحیت

داده شود.

نادرست 

۲۰۸ در یک انجمن اولیا و مربیان موفق باید به کدام اولیا 

ارجحیت داده شود؟

کل اولیاء مدرسه

 

۲۰۹ در یک انجمن اولیا و مربیان موفق باید به همه ی 

اولیاء مدرسه ارجحیت داده شود.

درست 

 

 

۲۱۰ دلایل ضرورت همکاری خانه و مدرسه چیست؟

همه موارد

۲۱۱ دلایل عدم حضور والدین در مدرسه در کدام گزینه 

همه موارد آمده است؟

۲۱۲ دو کلید واژه ی اصلی که سطوح شش گانه ی سند 

تحول بنیادین با آنها سروکار دارند ، رشد و 

شخصیت می باشد.

درست 

 

۲۱۳ دومین پشتیبانی که مدرسه در موضوع تربیت فرزند 

می تواند برای خانواده داشته باشد ، کدام است؟

جلسات آموزش خانواده

 

۲۱۴ دومین پشتیبانی که مدرسه در موضوع تربیت فرزند 

می تواند برای خانواده داشته باشد ، جلسات آموزش 

خانواده است.

درست

 

۲۱۵ روابط اولیا و مربیان باید به گونه ای باشد که 

………………… اولین مربیان کودک در نظر گرفته

شوند.

والدین

 

۲۱۶ روابط اولیا و مربیان باید به گونه ای باشد 

که والدین اولین مربیان کودک در نظر گرفته شوند.

درست

 

۲۱۷ روش هلی کوپتری در تربیت فرزند ، چه نتایجی در 

برخواهد داشت؟

همه موارد

 

۲۱۸ سخت گیری بیش از حد والدین در تربیت چه 

نتایجی به دنبال دارد؟

همه موارد

 

۲۱۹ سخت گیری بیش از حد والدین در تربیت سبب رها 

شدن فرزند از دست والدین، گرفتارشدن فرزندان

در دامان افرادی که شایستگی ندارند و ایجاد

وضعیتی ناگوار برای فرزندان می شود.

درست

 

۲۲۰ سردرگمی دانش آموزان ، دوگانگی شخصیت دانش 

آموزان و در برخی موارد پیامدهای ناگوار از نتایج 

تعارض بین اهداف خانواده و مدرسه می باشد.

درست

 

۲۲۱ سطوح شش گانه ی سند تحول بنیادین با کدام کلید 

واژه ها سروکار دارند؟

رشد ، شخصیت

 

۲۲۲ سند تحول بنیادین ، جهت تغییر وضعیت موجود در 

آموزش و پرورش ایجاد شده است

درست

 

۲۲۳ سند تحول بنیادین برای برای برنامه ریزان سیاسی و 

اقتصادی که برنامه های خرد و کلان طرح ریزی می 

کنند، تدوین شده است.

نادرست 

 

 

۲۲۴ سند تحول بنیادین برای چه کسانی تدوین شده 

است؟

برای همه ی کسانی که درگیر تربیت فرزندان 

هستند.

 

۲۲۵ سند تحول بنیادین برای همه ی کسانی که درگیر 

تربیت فرزندان هستند، تدوین شده است.

درست 

 

۲۲۶ سند تحول بنیادین چه موردی را ترسیم نموده 

است؟

چشم انداز آینده ی آموزش و پرورش

۲۲۷ سند تحول بنیادین چیست؟

 

 مجموعه ی آرا و نظرات بزرگان و صاحب نظران 

تعلیم و تربیت به صورت مدون

۲۲۸ سند تحول بنیادین، چشم انداز آینده ی آموزش و 

پرورش را ترسیم نموده است.

درست

 

۲۲۹ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه چه کسانی 

خواهد بود؟

دانش آموزان

 

۲۳۰ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه دانش 

آموزان خواهد بود.

درست 

 

 

۲۳۱ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه سرایدار 

خواهد بود 

نادرست 

۲۳۲ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه مدیران 

خواهد بود.

نادرست

 

۲۳۳ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه معلمان 

خواهد بود.

نادرست 

 

۲۳۴ سود مشارکت والدین در مدارس متوجه والدین 

خواهد بود.

نادرست 

 

۲۳۵ سود و نفع همکاری خانه و مدرسه شامل خانواده 

ها می شود.

نادرست

 

۲۳۶ سود و نفع همکاری خانه و مدرسه شامل فرزندان و 

همه ی کسانی که در سطح خانه و مدرسه همکاری 

می کنند می شود.

درست

 

۲۳۷ شراکت یعنی ؛ “مشارکت برابر در یک گفتگوی دو 

طرفه و حمایت کننده از تربیت فرزند.”

درست

 

۲۳۸ شروع خوب نیمی از موفقیت است. درست

 

۲۳۹ شروع خوب همه ی موفقیت است. نادرست

 

۲۴۰ شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین در کدام 

گزینه آمده است؟

رشد شناختی ، جسمانی ، اخلاقی ، اجتماعی، 

عاطفی ، هنری

 

۲۴۱ شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین شامل رشد 

شناختی ، جسمانی ، اخلاقی ، اجتماعی، عاطفی ، 

هنری است.

درست 

۲۴۲ شناخت اهداف مشترک والدین و معلمان ، سبب 

تسهیل ارتباط اولیا و مربیان می شود.

درست 

 

 

۲۴۳-شناخت دانش آموزان، همکاری خانه و مدرسه را

جدی تر می نماید.

درست 

 

۲۴۴ شنوندگان خاموش به کدام مورد اشاره دارد ؟

 

حضور کمرنگ والدین و صرفا شنونده بودن آن ها

 

۲۴۵ طبق عقل و منطق اولین مسئول تربیت فرزند ، 

………………هستند.

والدین

 

 

۲۴۶ طبق عقل و منطق اولین مسئول تربیت فرزند ، 

مربیان هستند.

نادرست

۲۴۷ طبق عقل و منطق اولین مسئول تربیت فرزند ، 

والدین هستند.

درست

 

 

۲۴۸ طبق عقل و منطق اولین مسئول تربیت فرزند چه 

کسی است؟

والدین

 

 

 

۲۴۹ عدم حضور معلمان در جلسات ، تنها مانع مربوط به 

شرایط مدرسه در برقراری ارتباط موثر والدین و 

مدرسه می باشند.

نادرست 

 

۲۵۹ عدم مشارکت والدین در مدارس سبب وضعیت 

نابسامان آموزش و پرورش کنونی است.

درست 

 

۲۶۰ علت پرهیز والدین از مشارکت در مدارس ، تصویر 

نادرست مدیران از والدین است.

نادرست

 

۲۶۱ علت پرهیز والدین از مشارکت در مدارس ، تصویر 

نادرست والدین از مدیران و معلمان است.

نادرست

 

۲۶۲ علت پرهیز والدین از مشارکت در مدارس ، تصویر و 

درست ارزیابی نادرست از خودشان است.

 

درست

 

۲۶۳ علت پرهیز والدین از مشارکت در مدارس کدام 

است؟

تصویر و ارزیابی نادرست از خودشان

 

 

۲۶۴ عنصر اصلی و عامل مهم در آموزش و پرورش 

………….. است.

 

۲۶۵ عنصر اصلی و عامل مهم در آموزش و پرورش دانش 

آموز است.

نادرست 

 

۲۶۶-عنصر اصلی و عامل مهم در آموزش و پرورش معلم

است.

درست 

 

۲۶۷ غفلت از رموز تربیت فرزندان ، سبب 

………………. می شود.

ناکامی

 

۲۶۸ غفلت از رموز تربیت فرزندان ، سبب ناکامی می

شود.

درست

۲۶۹

فراهم کردن امکان طرح مسائل مربوط به فرزندان 

توسط والدین سبب تسهیل ارتباط اولیا و مربیان می 

شود.

درست 

 

۲۷۰ فراهم نمودن امکان طرح مسائل مربوط به فرزند 

با تدارک اتاقی برای ملاقات والدین با معلمان توسط والدین چگونه باید در فراهم شود؟

مدرسه

۲۷۱ فرزندان خودشان باید شیوه ی صحیح مطالعه و 

درس خواندن را یاد بگیرند.

نادرست

 

۲۷۲ کدام کشور را می توان در مشارکت خانه و مدرسه 

در جهان مثال زد ؟

بلژیک

۲۷۴ کدام مورد جزء انتظارات والدین از انجمن های اولیا و 

مربیان است؟

همه موارد

 

 

۲۷۵ کدام مورد جزء شاخص های انجمن اولیا و مربیان 

موفق است ؟

همه موارد

 

۲۷۶ کدام نوع ارتباط …..می تواند ثمر بخش و 

مفید باشد؟

خانه و مدرسه

ارتباط رو در رو و مستمر والدین با مدرسه

 

۲۷۷ کدام نوع ارتباط خانه و مدرسه می تواند نتایج بد و 

ناگواری به دنبال داشته باشد؟

ارتباط از نوع واگذاری تربیت به مدرسه

 

۲۷۸ کشور ایـران را می توان در مشارکت خانه و مدرسه 

در جهان مثال زد.

نادرست

 

 

۲۷۹ کشور بلژک را می توان در مشارکت خانه و مدرسه 

در جهان مثال زد.

درست 

 

 

۲۸۰ کشور مالزی را می توان در مشارکت خانه و مدرسه 

در جهان مثال زد.

نادرست

 

۲۸۱ کمبود اعتماد به نفس معلم ، حس برتری جویی معلم 

و حالت دفاعی معلم در برابر والدین از موانع مربوط 

به معلم در برقراری ارتباط والدین با مدرسه می 

باشد.

درست

 

۲۸۲ گرفتاری های اجتماعی و اقتصادی والدین، مدرسه و 

مباحث مربوط به آن و نگرش والدین به موضوع 

تربیت و مشارکت آن ها از موانع اصلی همکاری خانه 

و مدرسه به شمار می روند.

درست 

 

۲۸۳

گفتگوی معلمان با والدین باید به صورت دوستانه و 

احترام آمیز باشد.

درست 

 

۲۸۴ گفتگوی معلمان با والدین باید به صورت رسمی و 

اداری باشد. نادرست

 

 

۲۸۶ محوری ترین مهره در آموزش و پرورش …………….. 

است.

معلمان

 

۲۸۷ محوری ترین مهره در آموزش و پرورش کدام است؟

معلمان

۲۸۸ محوری ترین مهره در آموزش و پرورش مدیران 

هستند.

نادرست 

 

 

۲۸۹ محوری ترین مهره در آموزش و پرورش معلم است.

 درست 

 

۲۹۰ مدارس به ظاهر خوب امروزی در بهترین حالت ، 

زمینه ی موفقیت تحصیلی دانش آموزان را فراهم 

می نمایند.

درست 

 

 

۲۹۱ مدارس به ظاهر خوب امروزی در بهترین حالت کدام 

مورد را فراهم می کنند؟

ایجاد زمینه ی موفقیت تحصیلی دانش آموزان

 

 

۲۹۲ مدارس همکاری خود با والدین را به صورت طولی 

می بینند.

درست 

 

۲۹۳ مدارس همکاری خود با والدین را به صورت 

عرضی می بینند.

نادرست

 

۲۹۴ مدرسه ای موفق است که بتواند بر منافع برخی 

از دانش آموزان تمرکز نماید.

نادرست 

 

 

۲۹۵ مدرسه ای موفق است که بتواند بر منافع تک تک 

دانش آموزان تمرکز نماید.

 

درست

۲۹۶ مدرسه به عنوان یک مرکز تخصصی تربیت باید به 

چه چیزهایی مجهز باشد ؟

همه موارد

 

۲۹۷ مدرسه به عنوان یک مرکز تخصصی تربیت باید به 

وسایل ، دانش و روش ها مجهز باشد.

درست

 

۲۹۸ مدیر و پرسنل مدرسه نباید فراموش کنند که 

پتانسیل بزرگی به نام ………………. برای حل مشکلات 

مدرسه وجود دارد.

والدین

 

۲۹۹ مدیر و پرسنل مدرسه نباید فراموش کنند که 

پتانسیل بزرگی به نام دانش آموزان، برای حل 

مشکلات مدرسه وجود دارد.

نادرست

 

 

۳۰۰ مدیر و پرسنل مدرسه نباید فراموش کنند که 

پتانسیل بزرگی به نام والدین، برای حل مشکلات 

مدرسه وجود دارد..

درست

در صورت رضایت روی امتیاز زیر کلیک کنید

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت