در خصوص ساز و کار اِعمال بیش از یک مقطع تحصیلی بالاتر در خصوص مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت (بخشنامه شماره ۳۸۵۹۹۶ مورخ ۱۴/۰۷/۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور)
بخشنامه به کلیه دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری
با عنایت به بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱ تاریخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۳ (موضوع ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت) و در راستای تبیین نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص اعمال مدارک تحصیلی ارائه شده از سوی کارمندان در حین خدمت، اعلام میدارد:
اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی کارمندان دستگاههای اجرایی در چارچوب بند ۱-۱ بخشنامه مذکور، منوط به طرح و بررسی حسب مورد در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موضوع ماده ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری که در این سازمان تشکیل می شود، بوده و هر گونه اتخاذ تصمیم در خصوص بند مزبور از جانب شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاههای اجرایی (موضوع تصویبنامه شماره ۱۱۸۵۲/۹۳/۲۰۶ تاریخ ۰۵/۰۹/۱۳۹۳ شورای عالی اداری) مجوزی ندارد.
جمشید انصاری- معاون رییسجمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور
ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت (بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱ مورخ ۲۴/۱۳/۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)
(۳۳)
مشاهده متن کامل بخشنامه در فرمت پی دی اف (pdf)
بخشنامه به کلیه دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری
شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۸/۱۰/۱۳۹۳ بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و در پاسخ به استعلام دستگاه های اجرایی در خصوص امکان پذیرش مدارک تحصیلی که کارمندان با رعایت ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در حین خدمت اخذ و برای استفاده از آثار استخدامی آن به دستگاه متبوع ارائه مینمایند، به استناد بند (۵) ردیف (ب) ماده (۱۱۶) قانون مذکور به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:
۱- با توجه به اختیارات این شورا در تصویب شرایط تصدی مشاغل از لحاظ معلومات، تحصیلات، تجربه، مهارت و دورههای آموزشی مورد نیاز برای هر شغل و الزام دستگاههای اجرایی به رعایت این شرایط در انتصاب کارمندان به مشاغل (موضوع ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره یک آن)، آثار استخدامی مدارک تحصیلی مأخوذه نسبت به مدارک تحصیلی ارائهشده در بدو استخدام کارمندان رسمی و پیمانی، تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر (زیردیپلم به دیپلم، دیپلم به فوقدیپلم، فوقدیپلم به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به دکترا)، با رعایت شرایط ذیل قابل احتساب میباشد:
الف- رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیشبینی شده باشد.
ب- کارمند قبل از شروع به تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی پیشبینی شده در شرایط احراز شغل، و نیاز دستگاه به سطح بالاتر تحصیلی موافقت کتبی دستگاه را با ادامه تحصیل خود جلب نموده باشد.
۱-۱- آن دسته از دستگاههای اجرایی که حسب وظایف و مأموریتهای قانونی و ماهیت برخی از مشاغل خود نیاز به پذیرش این قبیل مدارک تحصیلی در بیش از یک مقطع را ارند، شغل پیشنهادی را همراه با دلایل توجیهی برای طرح و بررسی به شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارسال نمایند تا در این شورا اتخاذ تصمیم شود.
۱-۲- دستگاههای اجرایی مجاز هستند در مورد کارمندانی که قبل از تاریخ ابلاغ این مصوبه به تحصیل مشغول شدهاند، در صورت پیشبینی رشته تحصیلی آنها در شرایط احراز شغل مورد تصدی و نیاز به سطح تحصیلی بالاتر، فارغ از محدودیت یک مقطع تحصیلی با نظر شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه (کمیته سرمایه انسانی) اقدام نمایند.
۲- با توجه به تبصره (۲) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که به موجب آن، تشخیص و تعیین شغل کارمندان رسمی و پیمانی، از اختیارات دستگاه اجرایی است، لذا در صورتی که رشته یا مقطع مدرک تحصیلی مإخوذه در حین خدمت، در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیشبینی نشده باشدف دستگاه اجرایی در تغییر شغل وی به نحوی که کارمند بتواند از آثار مدرک ارائه شده برخوردار شود، تکلیفی بر عهده ندارد.
۳- ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود میباشند.
محمود عسکری آزاد- جانشین رییس سازمان در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی