معلمان ماده ۲۸ چشم‌انتظار پاسخ دیوان محاسبات

معلمان ماده ۲۸ چشم‌انتظار پاسخ دیوان محاسبات

معلمان ماده ۲۸ چشم‌انتظار پاسخ دیوان محاسبات معلمان ماده ۲۸ ورودی مهر امسال به مدارس، درخواست دارند که حقوقشان مانند سایر معلمان، مشمول افزایش ۴۰۰ هزار تومانی شود و در این راستا رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس رونوشت نامه‌ای را به دیوان محاسبات داده است.

معلمان ماده ۲۸ چشم‌انتظار پاسخ دیوان محاسبات

معلمان ماده ۲۸ ورودی مهر امسال به مدارس، درخواست دارند که حقوقشان مانند سایر معلمان، مشمول افزایش ۴۰۰ هزار تومانی شود و در این راستا رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس رونوشت نامه‌ای را به دیوان محاسبات داده است.

 

ستگاه تعلیم و تربیت طی سالیان گذشته به روش‌های متعدد جذب نیرو داشت؛ هم از طریق مراکز تربیت معلم و هم از طریق آزمون استخدامی و هم از طریق جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریس و قرارداد کارمعین صورت گرفته است.

بعدها مقرر شد که تنها جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که همان روش کنکور است و آزمون استخدامی موسوم به ماده ۲۸ صورت گیرد.

در ماده ۲۸ اسناسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است: تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها ومؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع می‌باشد.

حالا چند سالی است که آموزش و پرورش جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی را در قالب ماده ۲۸ انجام می‌دهد و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی پس از طی دوره یکساله البته گاهی در دوره فشرده کمتر از یکساله، وارد مدارس شدند.

اما ورودی‌های امسال مدارس یعنی معلمان ماده ۲۸ که مهر امسال وارد مدرسه شده‌اند، گلایه‌ای دارند؛ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ مجلس تصویب کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت برای همه حقوق بگیران به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که دولت حقوق‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

این معلمان گلایه خود را به حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس که وزیر اسبق آموزش و پرورش هم هست و دغدغه مشکلات فرهنگیان را دارد، در تاریخ ۱۱ آبان ۹۸ نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشت و رونوشتی را هم برای رئیس دیوان محاسبات فرستاد.

ر این نامه آمده است: «معلمان طرح ماده(۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز از نحوه صدور احکام خود شاکی می‌باشند؛ مستدعی است دستور فرمایید نحوه صدور احکام آنان مورد بررسی قرار گرفته، گزارشی به فراکسیون فرهنگیان ارائه شود».

حاجی‌بابایی در خصوص مشکلات معلمان ماده ۲۸ به خبرنگار فارس گفت: یک نامه به وزیر آموزش و پرورش نوشتم و به دیوان محاسبات دادم که این موضوع را بررسی کند؛ باید پیگیری‌مان قانونی باشد و روند قانونی را طی کنیم به همین دلیل منتظر پاسخ دیوان محاسبات هستیم.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش معتقد است این ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد افزایش سنواتی، از اول فروردین اعمال شده است و آن زمان که قانون مطرح و اعمال شده، این افراد کارمند نبوده‌اند، مشمول این قانون نمی‌شوند.

 

 

کی از معلمان ماده ۲۸ اظهار کرد: امسال وارد مدرسه شدم و این مورد برای حکم بنده هم اتفاق افتاده است؛ خیلی جالب است که ما در سال ۹۸ مشغول به کار در مدارس شدیم اما با حقوق سال ۹۷ برای ما حکم زدند. وی ادامه داد: بر اساس قانون کار، هر فردی در هر سالی که مشغول به کار می‌شود طبق مصوبه درآمدی همان سال باید براش حکم بزنند نه براساس حقوق و مزایای سال قبل، اما متاسفانه برای ما اوج بی عدالتی آشکار صورت گرفته است. یکی دیگر از معلمان ماده ۲۸ گفت: بنده به عنوان حق‌التدریس در تعدادی از دانشگاه‌ها کار کردم؛ راستش مبلغ حق‌التدریس خیلی کم بود اما از مسؤولان دانشگاه بی احترامی ندیدم. معلم دیگری بیان کرد: ما می‌خواهیم که آموزش و پرورش بین معلمان فرقی نگذارد و آنچه حق معلمان است به آنها بدهد و تنها خواسته ما همین است.وی اضافه کرد: به خاطر عشق به معلمی، وارد این حرفه شدم اما حالا می‌بینم که برخورد خوبی نمی‌شود؛ یک دوره یکساله بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا و بیمه گذراندیم و حالا هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تا دو سال آینده در رتبه‌بندی هم جایگاهی نداریم. معلم دیگری بیان کرد: ما می‌خواهیم که آموزش و پرورش بین معلمان فرقی نگذارد و آنچه حق معلمان است به آنها بدهد و تنها خواسته ما همین است.وی اضافه کرد: به خاطر عشق به معلمی، وارد این حرفه شدم اما حالا می‌بینم که برخورد خوبی نمی‌شود؛ یک دوره یکساله بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا و بیمه گذراندیم و حالا هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تا دو سال آینده در رتبه‌بندی هم جایگاهی نداریم. معلم دیگری بیان کرد: ما می‌خواهیم که آموزش و پرورش بین معلمان فرقی نگذارد و آنچه حق معلمان است به آنها بدهد و تنها خواسته ما همین است.وی اضافه کرد: به خاطر عشق به معلمی، وارد این حرفه شدم اما حالا می‌بینم که برخورد خوبی نمی‌شود؛ یک دوره یکساله بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا و بیمه گذراندیم و حالا هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تا دو سال آینده در رتبه‌بندی هم جایگاهی نداریم. معلم دیگری بیان کرد: ما می‌خواهیم که آموزش و پرورش بین معلمان فرقی نگذارد و آنچه حق معلمان است به آنها بدهد و تنها خواسته ما همین است.وی اضافه کرد: به خاطر عشق به معلمی، وارد این حرفه شدم اما حالا می‌بینم که برخورد خوبی نمی‌شود؛ یک دوره یکساله بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا و بیمه گذراندیم و حالا هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تا دو سال آینده در رتبه‌بندی هم جایگاهی نداریم. معلم دیگری بیان کرد: ما می‌خواهیم که آموزش و پرورش بین معلمان فرقی نگذارد و آنچه حق معلمان است به آنها بدهد و تنها خواسته ما همین است.وی اضافه کرد: به خاطر عشق به معلمی، وارد این حرفه شدم اما حالا می‌بینم که برخورد خوبی نمی‌شود؛ یک دوره یکساله بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا و بیمه گذراندیم و حالا هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تا دو سال آینده در رتبه‌بندی هم جایگاهی نداریم.

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت