سوالات مصاحبه مربی پرورشی آموزش و پرورش (۱۴۰۳) نوین استخدام
نمونه موضوع ایفای نقش (مربی پرورشی)
- تقلب
- خجالتی بودن
- پرخاشگری
- دروغ گویی
- زورگویی
- غیبت و تأخیر زیاد
- افت تحصیلی
- بی نظمی در انجام تکالیف
- رفتار مخرب
- سهل انگاری
- بی نظمی مزمن
- مدیریت زمان
تمرین ایفای نقش:
- وضعیت دانش آموز را به صورت شفاف برای والدین (ارزیاب در نقش والد هست) تشریح کنید.
- سعی کنید درک مشترکی از این مشکلات با والدین دانش آموز ایجاد کنید.
- راهکارهای مشخصی را برای حل این وضعیت (مشکل رفتاری) با مشارکت والدین تعیین کنید.
- برنامه مشخصی برای تعاملات آینده با والدین دانش آموز تعریف کنید.
بحث گروهی در مصاحبه آموزش و پرورش
بحث گروهی به عنوان یکی از مراحل ارزیابی تکمیلی به ارزیابی مهارتهای ارتباطی، همکاری و تفکر انتقادی داوطلبان میپردازد. این روش به ارزیابان کمک میکند تا دیدگاههای مختلف و توانایی افراد برای کار تیمی و حل مسئله را در شرایط واقعی را بسنجند.
در ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش بحث گروهی بصورت متمرکز انجام میشود. شرکت کنندگان ابتدا به گروههای ۴ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. هر داوطلب کدی دریافت میکند و ۱ یا ۲ موضوع برای بحث مشخص میشود. زمان مشخصی جهت فکر کردن در مورد موضوع مشخص شده به داوطلبان داده میشود. در مرحله نهایی هر یک از شرکت کنندگان با هم گروهیهای خود در رابطه با موضوعی که برایشان مشخص شد بحث و گفتوگو میکنند.
هدف از بحث گروهی در ارزیابی تکمیلی چیست؟
هدف اصلی از بحث گروهی در مصاحبهها، ارزیابی توانایی داوطلبان برای مشارکت مؤثر در حل مسائل گروهی، بیان دیدگاههای شخصی ضمن احترام به نظرات دیگران و بررسی قابلیت همکاری و انعطافپذیری آنها است.
موضوعات بحث گروهی در مصاحبه آموزش و پرورش: چند مثال
- چطور بچههای محله را با قران مأنوس کنیم
- تقویت روحیه جهادی
- ارتقای روحیه انقلابی
- نحوه رواج پوشش اسلامی و عفیفانه در محله
- تاریخ کشور
- خودکفایی
- بازیهای رایانهای
- افراد مسن محله، مذهبی و جوانهای سرکش
- راههای شناساندن مشاهیر و بزرگان
- ترویج زندگی سالم و طیب در محله
- چگونه جوانان محله را از تهاجم فرهنگی حفظ کنیم
- ترویج سیره شهدا در محله
چگونه در بحث گروهی موفق شویم؟
بایدها (آمادگی، تمرین و شبیه سازی، تعامل سازنده، ارائه راهحلهای خلاقانه، رفتار حرفهای، استفاده از اصطلاحات، اشعار و ضربالمثلها) و نبایدهای (ادعاهای بیاساس، منفعل بودن، قطع کردن حرف دیگران، عدم توجه به زمان) بحث گروهی به داوطلبان کمک میکند تا عملکرد بهتری در جلسه داشته باشند و شانس خود را برای موفقیت در مصاحبه افزایش دهند.
مهارت تدریس اثر بخش در مصاحبه آموزش و پرورش
تدریس اثربخش اصطلاحی است که برای توصیف دانش، استراتژیها و رفتار یک آموزگار موفق به کار میرود. توانایی است که شامل ایجاد تأثیر مثبت بر زندگی و حرفه تحصیلی دانشآموز، از جمله آموزش مجموعه مهارتهای مهم، معرفی مفاهیم جدید و مدیریت هرگونه نگرانی و بینظمی کلاس درس میشود.
ویژگیهای تدریس اثربخش
- بدون معطلی شروع و با دقت و نظم سازماندهی میشود.
- با دانشآموزان با احترام و مهربانی رفتار میشود.
- اهمیت اطلاعاتی که باید آموخته شود را قید میکنند.
- در حین تدریس توضیحات واضحی ارائه داده میشود.
- انتظارات واضح و مشخصی برای تکالیف وجود دارد.
- بازخوردهای مکرر و بیدرنگی درمورد عملکرد دانشآموزان به آنها داده میشود.
- محیط کلاس برای دانشآموز راحت باشد و به او اجازه دهد تا آزادانه صحبت کند.
- با سرعت مناسب تدریس میشود و درحین درس توقف ایجاد میکنند تا میزان درک و مشارکت دانشآموزان بررسی شود.
- از رفتارهای غیرکلامی به مانند، حرکات، راهرفتن و تماس چشمی برای تقویت آموزش کلامی استفاده میشود.
- جنبههای روانشناختی مؤثر بر یادگیری را در نظر میگیرند.
- محیطی عادلانه ایجاد کنند و تصمیمهای بیطرفانه بگیرند.
- ارتباط خوبی با دانشآموزان برقرار میکند و درجایگاه یک راهنما به آنها مشاوره تحصیلی میدهد.
- از روشها و تکنیکهای مناسب کلاس درس استفاده می کنند.
- بر اهداف آموزشی تمرکز می کنند.
- از بازخورد دانشآموزان و دیگران برای ارزیابی و بهبود تدریس استفاده میشود.
برای دسترسی مصاحبه پرورشی نوین استخدام
💢داوطلبین آزمون پرورشی و دبیری
❌تـوجــــــــــــه توجــــــــــــه ❌
🌕 نــکـــــــــــــات مصاحبه
🟣 اتـاق مدیریت
🟢اتـاق گزینش
🔴اتـاق تخصصی
👇👇
نمونه کلاس های مصاحبه نوین استخدام دکتر مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/1476395281C4de0f2a548
به شددددددت توصیه می کنم حتما حتما عضو شوید👆👆💥
بسیار سرنوشت ساز
بسیااااااار بسیاااااار مهممم و…..
ثبت نام کلاس های مصاحبه پرورشی نوین استخدام در آیدی ایتا زیر ثبت نام کنید
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی