اخبارفرهنگیان

آموزش و پرورش نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند

آموزش و پرورش نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند
نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه کارنامه سبزهای آموزگاری را به جای بازنشسته‌ها معلم کنید، گفت: آموزش و پرورش جز در مواقع اضطراری نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند
وحیدی: آموزش و پرورش نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند
نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه کارنامه سبزهای آموزگاری را به جای بازنشسته‌ها معلم کنید، گفت: آموزش و پرورش جز در مواقع اضطراری نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند.

فارس من| وحیدی: آموزش و پرورش نباید نیروی بازنشسته را وارد کلاس درس کند
به گزارش باشگاه خبرنگاران توانای خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «کارنامه سبزهای آموزگاری را به جای بازنشسته‌ها معلم کنید.»عنوان کردند که « افراد زیادی هستند که بازنشسته شدند اما وزارت آموزش و پرورش همچنان با آنها همکاری می‌کند در عوض جوانان بسیاری هستند که کارنامه‌شان در آزمون ‌آموزگاری سبز و تأیید شده‌ و به مصاحبه دعوت شده‌اند. اما آنقدر ظرفیت پذیرش را کم گذاشته‌اند که عده محدودی پذیرفته می‌شوند، با این اوصاف از وزیر آموزش و پرورش خواستاریم در جهت بکارگیری کارنامه‌سبزها به جای بازنشسته‌ها اقدام کند.»

در همین راستا محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا گفت: یکی از موضوعات مهمی که در آموزش و پرورش مطرح است این است که آموزش و پرورش در هر دوره‌ای یک ظرفیت جذب نیروی انسانی را می تواند، انجام دهد.

وی با اشاره به ظرفیت جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: ظرفیت جذب نیروی انسانی به چند بخش ؛ تعهد دبیری، تعهد خدمت که شامل افرادیست که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند و ظرفیت آن‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و اگر زیر ساخت های دانشگاه فرهنگیان فراهم شود این ظرفیت می‌تواند بیشتر هم شود به طوریکه، از آزمون سراسری مستقیم برای تربیت معلم در رشته‌های مختلف می‌توان نیروی انسانی جذب کرد.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، فناوری و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یک بخش دیگر آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربوط به ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است و کسانی که آموزش و پرورش نیاز دارد در دوره‌های مختلف از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان آزمون برگزار می‌کند و پس از گذراندن دوره آموزشی تخصصی در رشته مربوطه در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وحیدی با بیان اینکه جذب نیرو عملاً ۲ تا آزمون دارد یکی به صورت کتبی که سازمان سنجش برگزار کرده و دیگری مصاحبه که در استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرآیند استخدام نیروی انسانی دولتی است و مجلس به نوعی نقش مطالبه‌گری دارد و آنچه که الان اتفاق افتاده این است که آزمون استخدام در مرحله اول کتبی سه برابر ظرفیت پذیرش از آزمون اتفاق افتاده که عملاً یک سوم آن‌ها جذب خواهند شد.

وی تصریح کرد: متقاضیان بعد از انجام آزمون استخدامی و قبولی بنابر ظرفیت از مرحله اول به مرحله دوم می‌روند و از بین آن‌ها تکمیل ظرفیت انجام می‌شود و ظرفیت استخدام هر دوره تکمیل خواهد شد.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با بیان مطالبه مجلس از دولت وسازمان استخدامی و آموزش و پرورش، افزود: ما می‌خواهیم که هیچ وقت تکمیل ظرفیت نیروی انسانی را به آزمون بعدی منتقل نکنند در حقیقت این بزرگترین ضرر برای آموزش و پرورش است.

وحیدی با بیان ظرفیت آموزش و پرورش برای جذب نیروی انسانی به خصوص کارنامه سبزی‌ها، گفت: مجلس نسبت به این موضوع خودش مطالبه دارد و خواستار این است که هر چه ظرفیت استخدام است در همان دوره جذب شود و به آزمون دیگر منتقل نشود.

وی اظهار کرد: ردیف استخدامی آموزش و پرورش ۵۲ هزار نیروی انسانی است و در ۲ مرحله آزمون آموزگاری، استثنایی و آزمون دبیری و هنر آموزشی می‌تواند آموزش و پرورش به طور قطعی ۵۲ هزار نفر نیروی انسانی را جذب کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: کمیسیون آموزش مطالبه دارد که در هر دوره که ردیف استخدامی به سازمان آموزش و پرورش واگذار می‌شود این ردیف‌ها کامل شود و برای آزمون مرجله بعد باقی نماند؛ این باعث می‌شود نیروی انسانی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و کلاس درسی خالی نماند.

وحیدی با اشاره به بازنشسته‌ها، خاطر نشان کرد: اگر نیروی جوانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه و در آزمون شرکت کرده است اولویت قرار داده شود، دیگر نیاز نیست ما الزاماً برویم به سمت جدب بازنشسته‌ها، خود نیروهای بازنشسته‌ها نیز راضی هستند که اگر فرزندان آن‌ها قبول شوند، آن‌ها معلم شوند نه اینکه خودشان بعد بازنشستگی دوباره معلم شوند.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید