پربازدید امور اداری

احتمال بالارفتن سن بازنشستگی وجود دارد؟

احتمال بالارفتن سن بازنشستگی وجود دارد؟

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس اقتصادی:

🔻عمده منابع صندوق‌های بازنشستگی توسط دولت تامین می‌شود و بیمه‌گذاران نسبت ۴ به یک در سازمان تامین اجتماعی دارند؛ یعنی ۴ نفر و نیم بیمه پرداخت می‌کنند و ۱ نفر خدمات دریافت می‌کند درصورتی که در اوایل انقلاب این نسبت حدود ۱۳ یا ۱۴ نفر به یک بود.

🔻اینکه برای حل بحران های صندوق‌های بازنشستگی سریعا به دنیال تغییرات سن باشیم شتابزدگی است، اولین اقدام برای بهبود شرایط کارگزین آنلاین مدیریت هزینه در آنها است. چابک سازی و بازنگری در نظام اداری و بوروکراسی این سازمان‌ها می‌تواند اولین راه حل این مسئله باشد.
🔻دومین راه حل، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در اداره این سازمان‌ها است.
🔻سومین موضوع جلوگیری از حضور افراد غیر متخصص و سیاسی در این.صندوق‌هاست، درحال حاضر افراد سیاسی که در حوزه های دیگر پست خود را از دست داده اند خیلی راحت به این صندوق ها انتقال پیدا می‌کنند؛ برای مثال رئیس صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری که سابقه فعالیت در آموزش پرورش را داشت.
🔻کارهایی که تعهد آور است به این صندوق‌ها نباید واگذار شوند، دولت و مجلس ممکن است تصمیم بگیرند که شغل یک گروه جمعیتی خاص را سخت و زیان آور تلقی کنند یا برای آنها بازنشستگی‌های پیش از موعد در نظر بگیرد.
🔻دولت برنامه ادغام این صندوق‌ها را مطرح کرده، ادغام اگر به صورت اصولی باشد ممکن است گزینه ای مفید باشد.
🔻برای از بین بردن ناپایداری در منابع صندوق‌های بازنشستگی می‌توانیم لایه‌های سطح دوم و سوم را برای بیمه‌های اجتماعی و تامین اجتماعی در نظر بگیریم که منابع بیشتری به سمت این صندوق‌ها جذب شود./ تیترتجارت

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام آخه بنده با داشتن ۲۸,سال سابقه کار در آموزش و پرورش وسروکله زدن با دانش آموزان نسل جدید که حرف گوش نمی‌کنند ودرس نمی خوانندوالبته داشتن بیماری دیابت چطور می توانم ۷سال دیگه خدمت کنم اصلا زنده خواهم ماند خواهشمندیم مارو زجر کش نکنید بااین همه جوان درس خوانده بیکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید