اخبار آموزش و پرورشاخبارفرهنگیان

اظهارات بطحایی درباره افزایش حقوق فرهنگیان

اظهارات بطحایی درباره افزایش حقوق فرهنگیان

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان خوانسار گفت

همه ما می‌دانیم آموزش و پرورش به دلایل مختلف با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. فضا و تجهیزات آموزشی ما به نحوی نیست که بتوانیم آموزش و پرورش خیلی خوبی را تقدیم دانش‌آموزان کنیم. نیروی انسانی ما امکانات و تجهیرات مناسب ندارد. برنامه‌های درسی ما به شکل سنتی طراحی شده و در حال اجرا است. ساختار نظام آموزشی و مدیریت آموزش و پرورش ما نیز دچار مشکلات زیادی است.

بطحایی اولین اقدام برای تغییر مسیر حل مشکلات را تمرکززدایی در آموزش پرورش دانست و گفت: تا زمانی که تصمیم گیری ما در آموزش و پرورش از بالا به پایین باشد، مساله‌ای حل نمی‌شود. امروز ۷۰۰صفحه مقررات به مدیران مدرسه ابلاغ کرده‌ایم که باید این کار‌ها را انجام دهد و تصور می‌کنیم مدیران مدارس ناتوان هستند و قادر به حل مشکلات نیستند و باید دست آن‌ها را بگیریم و اولین مانع برای تحول همین تمرکزگرایی است.
وی ادامه داد: دو هفته پیش برای اولین‌بار بخشنامه‌ای صادر کردم که مخاطب این بخشنامه مدیر مدرسه بود و باید به این سمت برویم که ارتباط‌های نزدیک‌تر و بی واسطه‌ای با مدیران مدارس داشته باشیم. به همین دلیل است که ما رویکرد مدرسه محوری را به عنوان مهم‌ترین سیاست وزارت‌خانه تعیین کردیم. مدیران مدرسه و معلمان باید بتوانند روی پای خود بایستند. ما در این سال‌ها آن‌ها را محدود کردیم و باعث شدیم که خلاقیتشان را از دست بدهند.
بطحایی به نقش و اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: همه این‌کار‌هایی که ما در حال انجام آن هستیم، نیاز به دلگرمی و انگیزه و امید در نیروی انسانی دارد. یکی از کار‌هایی که برای حل مشکلات نیروی انسانی در حال انجام است، بحث رتبه بندی است.
وی تصریح کرد با اشاره طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: رتبه بندی فقط به معنای افزایش حقوق نیست و در رتبه بندی باید شرایطی را فراهم کنیم که هر چقدر شایستگی، سابقه و مهارت نیروی انسانی بالاتر رفت و یا در مناطق محروم در حال کار بود، میزان حقوقش افزایش پیدا کند. مسیری که ما در آموزش و پرورش طی می‌کنیم توجه به مسائل جاری و چشم انداز‌های تحولی در نظام آموزشی است.
جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید