پربازدید امور اداری

توضیح وزارت علوم درباره فیش حقوقی نجومی منتشر شده برخی اساتید دانشگاه

توضیح وزارت علوم درباره فیش حقوقی نجومی منتشر شده برخی اساتید دانشگاه
♦️حقوق اعضای هیأت علمی نباید بیشتر از ۳۳ میلیون تومان باشد

?نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم

 

?ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با حقوق اعضای هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دقت نظر و اهتمام لازم را داشتند؛ پس از تصویب قانون و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها، به‌دلیل تفسیر متفاوت از متن مصوبه، برخی دانشگاه‌ها اقدام به صدور احکام نمودند که موجب افزایش حقوق بالای اعضای هیأت علمی شد.

? این موضوع بلافاصله با ارسال بخش‌نامه‌ای از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مبنی بر اینکه حقوق اعضای هیأت علمی پس از اعمال همسان‌سازی، نباید بیشتر از ۱۵ برابر حداقل حقوق که نهایتاً معادل مبلغ ۳۳۷,۰۲۰,۰۰۰ ریال (۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان) باشد، تصحیح شد. لذا برخی احکام منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی مربوط به زمان قبل از بخش‌نامه ارسالی وزیر علوم است.

?در پاسخ به برخی از نظرات انتقادی مخاطبان، نسبت به این موضوع، پایه و مرتبه اساتید دانشگاه‌ها با توجه به ساعات موظف آموزش، پژوهش و مدیریت متفاوت است و اینگونه نیست که هر عضو هیأت علمی دانشگاه حتماً حقوق بالایی دریافت می‌کند.
?به عنوان مثال یک استادیار پایه یک در بدو استخدام بعد از همسان‌سازی حقوق با همکاران هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی حداکثر دریافتی‌اش حدود ۱۲ میلیون تومان است

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید