اخبارفرهنگیان

دستور رئیس جمهوری بر اجرای یک طرح مهم برای فرهنگیان

دستور رئیس جمهوری بر اجرای یک طرح مهم برای فرهنگیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،وزیر آموزش و پرورش هشتم شهریور ماه سال ۱۳۹۶ گفته است؛ در دولت دوازدهم نظام سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمین عملیاتی می شود و در برنامه ای که برای آموزش و پرورش دولت دوازدهم پیش بینی شده، با اجرای نظام سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمین یک گام جدی برای ارتقای جایگاه و منزلت و شان معلم در جامعه خواهد بود.

به گزارش پندار آنلاین:

بیش ازیکسال است که از وعده «سید محمد بطحایی» برای اجرای نظام سنجش صلاحیت ونظام رتبه بندی می گذرد و همین امر گلایه هایی را از سوی فرهنگیان روانه آموزش و پرورش کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در جدیدترین اظهار نظر خود  در روز ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ گفته است؛ بر اساس تکلیفی که مجلس شورای اسلامی برای دولت وضع کرده ، دولت موظف به اجرای رتبه بندی فرهنگیان است که پیش نویس آن آماده شده و در دستور کار دولت قرار گرفته که با اجرای آن ، ضمن این که شایستگی معلمان افزایش می یابد ، در حوزه پرداخت و حقوق آن ها نیز اتفاقات خوبی می افتد. هم اکنون این طرح در کمیسیون های دولت در حال بررسی است و با اهتمامی که در میان نمایندگان وجود دارد ، پیش بینی می شود به محض آن که به مجلس ارائه شود با اولویت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

ارسال لایحه نظام رتبه بندی برای بررسی وتصویب به هیئت دولت

در همین ارتباط، رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرده است: سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر پیگیری در خواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد، لایحه رتبه بندی معلمان در این سازمان در مرحله بررسی وتصویب قرار دارد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» در تبیین این موضوع گفت، به دنبال مکاتبه تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و درخواست تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان، رئیس جمهور دستور بررسی درخواست نمایندگان را صادر کرده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نامه نمایندگان جهت بررسی به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ارجاع شده است و بنا براظهار معاون امور مجلس این سازمان، وزارت آموزش وپرورش لایحه نظام رتبه بندی را برای بررسی وتصویب به هیئت دولت ارسال کرده است.

وی افزود: معاون حقوقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ نامه ،نمایندگان مجلس اعلام کرده است که لایحه رتبه بندی جهت طرح در جلسات کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سازمان مذکور در مراحل بررسی و تصویب قرار دارد.

حاجی بابایی ضمن در خواست تسریع در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گفت، در صورت تصویب این طرح در هیئت دولت، مجلس نیز این لایحه را در دستور کار قرار داده و حداکثر همکاری را برای تصویب آن خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امیدواریم دولت در پیشنهاد لایحه بودجه ۹۸، اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز پیش بینی کرده باشد اما سئوال این است، که علت این همه تعلل چیست؟ لایحه نظام رتبه بندی دقیقا کجاست؟ آیا این همان رتبه بندی است که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش پیش بینی شده است و معلم را برابر اساتید دانشگاه می‌بیند و تاکید دارد که حقوق معلمان نباید کمتر از ۸۰درصد از هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد؟

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید