اخبار آموزش و پرورشاخبارضمن خدمتاخبارفرهنگیانپربازدید امور اداری

بازخورد جلسه ۷و۸و۹ ضمن خدمت فرهنگیان مراقبت جسمانی و عاطفی

متن بازخوردجلسه۷مراقبت جسمانی (ویژه آزمون ضمن خدمت فرهنگیان)

قابل توجه فرهنگیان  آزمون مرحله سوم  مراقبت جسمانی در۱۲ آذر ماه برگزار می شود. ضمنا قبل آزمون نسبت به تکمیل بازخورد اقدام نمایید

جلسه هفتم
باخورد کلی جلسه

ادامه مباحث مربوط به تحول اجتماعی ،در این جلسه مباحث زیر بیان میشود اصل
برابری،اصل اعتدال ،اصل تعلق اجتماعی،اصل مشارکت، جامعه پذیری

فیلم اول
جامعه پذیری یک فرایند دایمی است،و از زمانی که کودک به دنیا می اید تا زمانیکه
زنده است،این کودک دروقوع است.کو دکی از مهمترین فرایندهای سازگاری بین فرد با
جامعه ست.

فیلم دوم
اریکسون معتقد بین خواسته های فرد و خواسته های جامعه همواره تضادی مداوم وجود
دارد و بهترین و درست ترین راه این است که فرد بتواند از طریق برآورده کردن خواسته
های خودش به واسطه آنچه که جامعه در اختیارش گذاشته بین توقعات خودش و توقعات
دنیای خارج آشتی برقرار کند و این مهم در گرو دانش و هوشمندی و مهارتهای اجتماعی
که بتدریج بدست می آور حاصل آید

فیلم سوم
موضوع اصول مراقبت اجتماعی از بحث تحول اجتماعی را توضیح می دهم.
وقتی که ما از اصول مراقبت اجتماعی صحبت می کنیم منظور ما این است که
چهارچوبی برای اعمالمان در جهت مراقبت کردن از جامعه پذیری،تحولات اجتماعی
،ظرفیت های اجتماعی و به سامان و به هنجار نوجوان را فراهم کنیم.


جلسه هشتم
باخورد کلی جلسه هفتم

در این جلسه مباحث اختصاصی تحول اخلاقی از جمله مراحل تحول اخلاقی ، احساس احترام، اخلاق و دینداری، و همچنین اصول مراقبت اخلاقی صحبت می شود

یازخورد فیلم اول
از نظر پیاژه تحول اخلاقی سه مرحله می باشد
سن ۱یا ۲ سالگی : که سال اول زندگی و طفولیت و اسم ان ناپیروی است
از دو سالگی به بعد دیگر پیروی و مرحله سوم در نوجوانی که خود پیروی نامیده میشود

یازخورد فیلم دوم

احترام شامل دو جنبه است ۱ – یک جانبه ۲- دو جانبه
ارتباط یک جانبه در رابطه با افراد برقرار می شود که این رابطه و مناسبات ناهمتراز است.

فیلم سوم

میدانید تمام ادیان الهی برپایه اخلاق و به اتکای اخلاق توصیه های ارزشمند و گرانباری را برای انسانها ارائه میدهند بنا بر این یکی از ارکان دینداری اخلاق است و خیلی مهم است که افراد به عنوان کسانی که محافظ و نگهدارنده اصول و مفاهیم دینی هستند سعی کنند برای ترویج این اصول و مفاهیم دینی برپایه شرایط و مقتضیات تحولی اخلاقی اقدام کنند

فیلم چهارم
آزادی عمل و تجربه به معنای بازگذاشتن فضای حرکت ذهنی و عملی نوجوان در بستر موارد و موضوعات اعتقادی است . آزادی عمل تجربه به معنای این نیست که بدون چهارچوب حرکت های بی نظم و پراکنده رو مجاز بدونید


جلسه نهم

باخورد کلی جلسه
مباحث اختصاصی این جلسه در مورد تحولات جسمانی دختران و پسران می باشد به واسطه اثر و تسلط بلوغ در مسائل جسمانی و روانشناختی نوجوان لزوما آنچه که بیشترین تاثیر را در این قلمرو دارد بلوغ است

فیلم اول
باید نگاهمان را عوض کنیم و به مسائل جنسی نوجوانان بعنوان یک ضرورت نگاه کنیم و سعی کنیم در جهت کمک به نوجوانان و آگاهی به آنها جایگاه بهتری پیدا کنیم.این بهترین نتیجه ای است که می شود از بحث راجب به تحول جسمانی و بلوغ بدست آورد.

فیلم دوم
بلوغ آغازگر نوجوانی نیست بلکه آنچه که نوجوانی رو آغاز میکنه تفکر انتزاعی است بنابراین پیش از آغاز بلوغ تفکر انتزاعی شروع شده و معرف نو جوانی است اما از آنجایی که بلوغ پدیده بسیار تأثیرگذار و بسیار تعیین کننده ای در سنین نوجوانی است از این جهت بسیار حائز اهمیت است

فیلم سوم
در سن بلوغ و نوجوانی تغییرات جسمانی زیادی در بدن و ظاهر بچه رخ خواهد داد از جمله رشد قدی و وزنی ،آکنه ،تغیرات در صدای نوجوانان و عوامل دیگر که در سن بلوغ در نوجوانان رخ میدهد

فیلم چهارم

عادت ماهانه اتفاق فیزیولوژیک مشخصی است که در اندام ها تولیدی مثل خانمها ایجاد می شود حول وحوش سنین مشخصی که می توانیم بگیم از ۹ سالگی تا ۱۶ سالگی می تواند اتفاق بیافتد

فیلم پنجم

موضوع بحث بلوغ جنسی پسران است . باشد برای این که آنها در معرض خطرات ناشی از ناآگاهی نسبت به مسئله نیافتند و مرتکب به اشتباه نشوند به این ترتیب باید به آنها آگاهی بدهیم بر اساس چارچوب های اخلاقی و ارزشی که خانواده دارد

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید