اخبار آموزش و پرورشاخبارفرهنگیانپربازدید امور اداریخبر فرهنگیانصدای معلمصفحه نخست

اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
مجتبی زینی‌وند قبل از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت که جایگاه ویژه‌ای در مباحثی دینی و ملی دارد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت نسل حال و آینده و جایگاه ویژه‌ای که این موضوع در تغییرات اجتماعی در عرصه‌های گوناگون دارد، متأثر از آموزش و پرورش است و تاثیر بسیاری بر منابع انسانی و توسعه کشور دارد.

وی ادامه داد: همواره در مسیر پیشرفت جوامع، اغلب افراد تاثیرگذار دغدغه و توجه به مدارس را جزو وظایف اساسی دانسته‌اند، به همین علت بایستی همه افراد و دستگاه‌های مرتبط کمک‌کننده به آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف عالیه این نهاد باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه تعلیم و تربیت تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه تربیت شهروندانی متناسب با زیست جهان امروز است، عنوان کرد: همکاری و پیوستگی مدیریت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بسیج کلیه امکانات، منابع ملی، منطقه‌ای و محلی برای ارتقا تعلیم و تربیت نسل متعهد و متدین ضروری است.
عاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد شده، توضیح داد: در حال حاضر در بحث تحصیل انتظار تنها از مدیر مدرسه نیست بلکه به دلیل اقتضائات پیش آمده، مردم حتی در مناطق سفید نگران و مضطرب هستند، و همه ارکان جامعه به‌خصوص افرادی که نفوذ اجتماعی دارند همچون رسانه‌ها در بستر جامعه علاوه بر اطلاع‌رسانی امید، اطمینان و اعتماد هم ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در ابتدای ورود ویروس کرونا و تعطیلی مدارس برای ایجاد زیرساخت آموزش مجازی تلاش کرد و در زمان کوتاهی با اشکالاتی که به مرور بهبود یافت، بستر آموزش مجازی فراهم شد.

زینی‌وند در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آتی گفت: بازگشایی مدارس نیازمند مساعدت و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها است، نیاز است بستر آموزش مجازی و ابزارهای لازم این مهم فراهم شود، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند بنابراین مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

وی با اشاره به موضوع مهم رفع انسداد تحصیلی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و طرح «آبا» توضیح داد: این طرح سال گذشته با حمایت خیرین در مناطق کمتر برخوردار سیستان و پلوچستان انجام شد و طرح موفقی بود، در سال جاری به‌ عنوان طرح تحولی با هدف گذاری در حدود بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموزش متوسطه اول و دوم به صورت شیوه‌های آموزشی حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری برنامه‌ریزی شده است.

زینی‌وند اضافه کرد: برنامه‌ریزی به صورت آموزش دیداری، شنیداری، الکترونیکی، آنلاین، غیرآنلاین و کتب درسی است، برای این شیوه آموزشی برنامه‌ریزی گروهی و فردی انجام شده و حتی ایجاد کلاس برای یک دانش‌آموزش هم در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه این طرح درحال حاضر برای استان‌های کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وپلوچستان بصورت سه مرحله آموزش آنلاین، غیرآنلاین و حضوری برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: با کمک و مشارکت مسؤولان و نهادهای مرتبط و تشکیل کارگروه مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رفع کامل شود.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
ثبت اصلی نوین استخدام آموزگاری 1404 در ایتا اینجا کلیک کنید
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید