🔵 اطلاعیه مهم تأمین اجتماعی درباره افزایش و متناسبسازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۵
🔹 در جلسه امروز (سهشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵) بین تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان، درباره افزایش سالانه و گام سوم متناسبسازی تصمیمگیری شد.
1⃣ تهیه و ارسال پیشنهاد پنجروزه
سازمان تأمین اجتماعی حداکثر طی ۵ روز کاری، پیشنهاد افزایش را تهیه و پس از تأیید هیئتمدیره، برای تصویب نهایی به دولت ارسال میکند؛ هدف این است که تا نیمه اول خرداد مصوبه گرفته شده و احکام افزایش فوراً صادر شود.
2⃣ میزان افزایش مستمریها
🔻 حداقلبگیران: ۶۰٪ افزایش
🔻 سایر سطوح: ۴۵٪ + مبلغ ثابت ۱۵,۵۸۶,۴۷۱ ریال
3⃣ نحوه متناسبسازی
متناسبسازی طبق قانون برنامه هفتم انجام میشود؛ بهگونهای که نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد به ۹۰٪ نسبت اولین مستمری زمان بازنشستگی (به حداقل دستمزد همان سال) برسد.
درتعجبم تمام ادارات وبیشترسازمانها افزایش حقوق بازنشستگانشان اعمال ودریافت کردند دراین میان تامین اجتماعی زورش فقط به کارگرها میرسد تف به شرفتون خاک توسرتون .بااین گرونی مردم چکارکنند.
با سلام این بخشنامه شامل کارمندان قرداد بیمارستانهای دولتی که یک سال است بصورت قراردادی کار میکنند.این افزایش شامل اونها هم میشه