افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ + جزئیات طرح جدید
وام ۲۰۰ میلیونی فوری (بدون ضامن)
تا 10 تیرماه | احراز هویت با کد ملی الزامی
ثبت‌نام 🚀
🛡 نماد اعتماد 🔒 درگاه امن

افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ + جزئیات طرح جدید

افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ + جزئیات طرح جدید به گزارش اختصاصی کارگزین خبر، دولت در حال تدوین طرحی جدید برای ارائه به مجلس شورای اسلامی در تابستان امسال است که بر اساس آن، حقوق کارکنان و کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ با افزایش مجدد ۱۰ الی ۲۰ […]

افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ + جزئیات طرح جدید


به گزارش اختصاصی کارگزین خبر،

دولت در حال تدوین طرحی جدید برای ارائه به مجلس شورای اسلامی در تابستان امسال است که بر اساس آن، حقوق کارکنان و کارمندان دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۵ با افزایش مجدد ۱۰ الی ۲۰ درصدی همراه خواهد شد.

بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها و برنامه‌های در دست بررسی قوه مجریه، دولت مصمم است تا برای جبران بخشی از فشارهای اقتصادی و معیشتی، بسته جدیدی از ترمیم حقوق را فعال کند. این طرح که فرآیند کارشناسی آن در حال طی شدن است، قرار است در قالب یک لایحه یا طرح پیشنهادی در طول تابستان سال جاری جهت تصویب نهایی تقدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی شود.

در صورت موافقت نمایندگان و تأمین منابع مالی پایدار، کارمندان دولت در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۵ شاهد دومین مرحله از افزایش حقوق در سال جاری خواهند بود. هدف اصلی این اقدام، پایداری قدرت خرید کارمندان و تطبیق دریافتی‌ها با نرخ تورم موجود در جامعه عنوان شده است.

📌 نکات کلیدی طرح افزایش مجدد حقوق:

  • ارسال لایحه به مجلس: برنامه‌ریزی برای ارائه طرح رسمی در تابستان امسال صورت گرفته است.
  • میزان افزایش پیشنهادی: نوسان نرخ افزایش بین ۱۰ الی ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.
  • زمان اعمال تغییرات: در صورت تصویب، از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۵ در احکام کارمندان اعمال خواهد شد.
  • مشمولان طرح: تمامی کارکنان و کارمندان شاغل در دستگاه‌های دولتی و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری.

کارشناسان حوزه اقتصادی معتقدند که افزایش مجدد حقوق در نیمه دوم سال، گرچه می‌تواند به عنوان یک مسکن موقت برای معیشت کارمندان عمل کند، اما نیازمند توازن دقیق میان درآمدهای دولت و هزینه‌های جاری است تا منجر به ایجاد کسری بودجه یا ناترازی‌های جدید مالی نشود. به همین دلیل، تعیین دقیق درصد افزایش (بین ۱۰ تا ۲۰ درصد) به وضعیت درآمدهای وصولی دولت در نیمه نخست سال بستگی دارد.

⚠️ توجه مهم برای مخاطبان کارگزین خبر:

این موضوع فعلاً در مرحله پیشنهاد و تدوین اولیه در دولت قرار دارد. برای اجرایی شدن این تصمیم، تایید نهایی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان الزامی است. پایگاه خبری کارگزین خبر به محض انتشار اخبار رسمی و جزئیات تکمیلی، آن را به اطلاع شما خواهد رساند.

چقدر این خبر مفید بود؟ راضی هستید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد امتیاز: 1204

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

تبلیغات متنی

  1. باید هرساله دولت حقوق ها را ۲یا۳بار افزایش بدهد تا بتوانیم زندگی خوب داشته باشیم

    به این نظر امتیاز بده
  2. اگه بازنشستگان مشمول طرح نباشند بعلت تورم ناشی از همین ترمیم بازنشستگان را نابود خواهد کرد چراکه با فشار تورم مضاعف و عدم افزایش حقوق مواجه خواهند شد

    به این نظر امتیاز بده
  3. حقوق را افزایش ندید
    همین که جلوی افزایش قیمت کالا ها را بگیرید کافیه
    درود

    به این نظر امتیاز بده
  4. خبرهای دروغ آخه چقد دروغ افزایشی در کار نیست کسی بفکر مردم نیست بااین تورم افسار گسیخته حتی اگه ۱۰ یا ۲۰ درصد اضافه کنن دردی رو دوا نمیکنه کاش فکری به حال این همه گرانی بکنن که سفره مردم نه تنها کوچیک بلکه داره ناپدید میشه شما مسئولین باید فردا در پیشگاه خداوند جواب پس بدید

    به این نظر امتیاز بده
  5. یاد ارزانی بخیر باد سفرهای نوروزی بخیر

    به این نظر امتیاز بده
  6. تو زمستان سال ۴۰۴دولت بیست درصد به حقوق کارکنان اضافه کرد که تو اسفند همون سال زیر آوار تورم دفن شد!!!ابه نظرم باید تو نیمه دوم سال حداقل سی درصد دیگه به حقوق ها اضافه کنه تا درصد کوچکی از تورم رو جبران کنه…
    هر چند امیدی به این اخبار و موضوع نیست

    به این نظر امتیاز بده
  7. با سلام و درود به شهیدان به یاد بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشید دارن می‌میرند نمیتونن حتی برای دردهای جسمی خودشون هم اقدامی کنند

    به این نظر امتیاز بده
  8. بفکر بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشید داریم میمیرم از بدبختی

    به این نظر امتیاز بده
  9. فقط به فکر کارمندان نباشید بفکر بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشید داریم میمیرم از بدبختی

    به این نظر امتیاز بده
  10. کارمندان و بازنشستگان در شرایط سخت زندگی هستند گرانی کمرمان را خم کرده حقوق برمبنای ریال دریافت می کنیم ولی خرج برمبنای دلار است که دخل با خرج همتراز نیست حقوق کفاف یک هفته می کند یا جلوی تورم را بگیرید یا حقوق ۲۰۰ میلیون شود تا زندگی متوسطی داشته باشیم

    به این نظر امتیاز بده
  11. طرح خوبی هست ولی با تورم فعلی افزایش ۵۰درصدهم کفابت نمی‌کند دولت بایستی یک فکراساسی برای گرانی انجام بدهد،نظارت بربازاروبرخوردباگرانفروشی وتثبیت قیمتها بایستی ازاولویت کارهای دولت باشد

    به این نظر امتیاز بده
  12. آقایان محترم من یک کارمند آموزش و پرورش هستم سال 74رفتم سر کار حقوقی می گرفتم کرمان کرایه خانه میدادم مهمانداری میکردم پس انداز می کردم ولی آلان بعد از 29سال حقوقم تاپانزدهم برج نمی رود شما جلوی افزایش اجناس را بگیرید شما یکسال نرخ‌ها ثابت نیست حتی الان که شده روزانه فایده اضافه حقوق چیست؟؟

    به این نظر امتیاز بده
  13. آقایان محترم من یک کارمند آموزش و پرورش هستم سال 74رفتم سر کار حقوقی می گرفتم کرمان کرایه خانه میدادم مهمانداری میکردم پس انداز می کردم ولی آلان بعد از 29سال حقوقم تاپانزدهم برج نمی رود شما جلوی افزایش اجناس را بگیرید شما یکسال نرخ‌ها ثابت نیست حتی الان که شده روزانه فایده اضافه حقوق چیست؟؟

    به این نظر امتیاز بده
  14. آقایان محترم من یک کارمند آموزش و پرورش هستم سال 74رفتم سر کار حقوقی می گرفتم کرمان کرایه خانه میدادم مهمانداری میکردم پس انداز می کردم ولی آلان بعد از 29سال حقوقم تاپانزدهم برج نمی رود شما جلوی افزایش اجناس را بگیرید شما یکسال نرخ‌ها ثابت نیست حتی الان که شده روزانه فایده اضافه حقوق چیست؟؟

    به این نظر امتیاز بده
  15. اگر این اقدام درراستای برقراری عدالت اجرایی ودریافت حقوق ومزایای برابر بین تمام سازمانها و شرکتهادولتی باشد، واختلاف فاحش موجود بین بعضی شرکتها وسازمانهادر حقوق ومزایا را کم وکمتر کند،بسیار عالیست (براساس اعلام سازمان مدیریت برنامه وبودجه حقوق پایه در وزارت نفت و آموزش پرورش در شرایط یکسان حداکثر ۲۰۰۰۰۰ ت تفاوت دارد ،ولی مزایا دریافتی در آموزش وپرورش ۱۵%حقوق ودر وزارت نفت ۲۲۷٪حقوق می باشد)وجالب اینکه وهیچ نماینده ویا مدیری پیگیر وپاسخگوی این بی عدالتی بین سازمانهای مختلف نیست.تعدد صندوقهای بازنشستگی ووعدم نظارت برآنها نیز باعث اجحاف بر بازنشستگان عزیز می باشد.لذا تجمیع صندوقها به حداقل دو صندوق برای نیروی مسلح ویکی برای سایرین،هم تامین اعتبارات لازم را فراهم میکند و هم عدالت رابین تمام بازنشستگان مختلف برقرار ساخته ومی توان از این طریق فاصله بین دریافتی بازنشستگان محترم و کارکنان شاغل را کم کرد.

    به این نظر امتیاز بده
  16. اگر این اقدام درراستای برقراری عدالت اجرایی ودریافت حقوق ومزایای برابر بین تمام سازمانها و شرکتهادولتی باشد، واختلاف فاحش موجود بین بعضی شرکتها وسازمانهادر حقوق ومزایا را کم وکمتر کند،بسیار عالیست (براساس اعلام سازمان مدیریت برنامه وبودجه حقوق پایه در وزارت نفت و آموزش پرورش در شرایط یکسان حداکثر ۲۰۰۰۰۰ ت تفاوت دارد ،ولی مزایا دریافتی در آموزش وپرورش ۱۵%حقوق ودر وزارت نفت ۲۲۷٪حقوق می باشد)وجالب اینکه وهیچ نماینده ویا مدیری پیگیر وپاسخگوی این بی عدالتی بین سازمانهای مختلف نیست.

    به این نظر امتیاز بده
  17. باسلام بااین تورم من بازنشسته چطور میتونم زندگی کنم آخه ی مقدار بفکر این بازنشسته ها بکنید اون آقای ریس این حقوق من بازنشسته رو بهش بدم ببینم چند روز می‌تونه زندگی بکن پول به بازنشسته ها ندارید اما پول برای فلان کار دارید ی مقدار بفکر مردم باشید آقایون اون بالا نشستهاگه اون دنیا رو قبول دارید سرپل سرات جلوتون میگیرم باید جوابگو باشید

    به این نظر امتیاز بده
  18. سلامگقگوچنظردادناگرحقوقارتقاپیداکندمستلزمدستاندکاراناستکهزمانیمپلغیاضافشدکمرمردمازگرانیگذشتحتیازمهمانیترسداریداولاصلاحمدیرینبرمرخخریداسنتوکلبهخدا

    به این نظر امتیاز بده
  19. بازنشسته ها هم هنوز زنده اند یه فکری هم برای اونها کنید به خدا انصاف نیست مستاجریم خرج کرایه خونه امرار معاش دارو فقط فکرمون مشغوله این چیزهاست

    به این نظر امتیاز بده
  20. مگه چیزی اضافه کردین تا به قول شما این بار دوم یا مجدد باشه ؟ عجب نفوذ مغزی دارین برای مردم

    به این نظر امتیاز بده
  21. دولت باید ببیند حقوق یک خانواده ۴ نفره روزی چقدر هست

    به این نظر امتیاز بده
  22. الان با گوشت کیلو ۱۷۰۰ مرغ کیلو ۳۷۰ت و برنج کیلو ۵هزار تومان یک خانواده ۴نفره حداقل روزی ۳میلیون با یک زندگی ساده فقط هزینه معاش داره و یک کارمند و یا بازنشسته باید حداقل ۳۰تا ۳ میلیون که میشه ۹۰ میلیون در ماه هزینه داره

    به این نظر امتیاز بده
  23. درود بر شهیدان جنگ تحمیلی: بنظر می‌رسد دولت مصمم است امسال قسمتی از مشکلات معیشتی کارمندان دولت را با اضافه نمودن مجدد حقوق در نیمه ی دوم سال ، برطرف کند.ایکاش دولت به فکر بازنشستگان محترم تامین اجتماعی نیز باشد . ایثارگر و فرزند شهید

    به این نظر امتیاز بده
  24. پس بخش خصوصی چی ؟؟؟! کارگران چی ؟؟؟ دولتی ها چند درصد حقوق بگیران محسوب میشوند # انصاف # عدالت برای همه مردم

    به این نظر امتیاز بده
  25. آقا حقوق کارمندان به حدکافی زیاد هست به فکر ما کارگرا باشید که نه حقوقی داریم نه بیمه ای نه هیچ چیزی تا کی امثال ما باید مثل سگ جون بکنیم من خودم الان دوتا عمل روی کمر انحام دادن بخاطر کارگری اگر زن و بچه نداشتم تا الان ده بار خودکشی کرده بودم

    به این نظر امتیاز بده
  26. .متاسفانه دولتهای ایران به فکرپیرمردهایی که جوانیشان وانرژیشان رادرراه نظام صرف کرده اندهیچ ارزش قائل نیست

    به این نظر امتیاز بده
  27. با سلام خواستم سوال کنم که چرا سر موقع هم فروردین و هم متوجه هستید که نیمه دوم حقوق کارمندان را افزایش دهید ما بازنشستگان که در زمان خودمان چرخ این مملکت را چرخاندم حال که باید آرامش داشته باشیم آن هم فقط شکم خود و افراد تحت پوش را سیر کنیم چون با این حقوق ها نه مسافرا نه لباس و پوشاک نه خودرو نه مسکن هیچکدام را نمی‌شود تهیه کرد پس فقط بخور و نظیر را چرا برای بازنشسته هیچ ارزشی قائل نیستید والسلام

    به این نظر امتیاز بده
  28. سلام طنازم خواهر سینا آه سوال داشتم؟ جواب بدین. میخواهم حقوق بگیرم بدیتخت میخوری ۱۰۰.۰۰۰۰۰۰ میلیون بگیرم سر مایه
    گذاری بگیرم سهام افزایش میدهم. همین ارسال میشه.

    به این نظر امتیاز بده
  29. لطفا بفکر باز نشستگان باشید. حق وحقوق بازنشسنگان کم است بفکرشان باشید لطف گنید حقوق را افزایش دهید

    به این نظر امتیاز بده
  30. اول تورم را کنترل کنید بعد افزایش حقوق…. اگه تورم کنترل نشه حقوقهارو ۱۰۰درصد هم افزایش بدید مشکلی از مردم حل نمیشه

    به این نظر امتیاز بده
  31. سلام شاید به پرداختی‌ها توجه بشه اختلاف دریافت بین ادارات مختلف اختلاف زیادی داره به جهاد کشاورزی یه توجه فرمایید ببینین اختلاف دریافتی وزارتخانه ها با یکدیگر چرا باید به اندازه ای باشد که بعضی دستگاه کارمندانشان در حال فرار و انتقال به ادارات دیگر هستن جای نگرانی داره

    به این نظر امتیاز بده
  32. با سلام این وسط کارگر هم ک پشم ….. بابا دمشان گرم عوض اینکه ب کارگر بدبخت برسند …. چون مسولین خودشون کارمند حساب میشن فقط و فقط ب فکر خودشوند …

    به این نظر امتیاز بده
  33. کادر درمان میگه نه تومان اخلاف حالا فرهنگیان چی بگن با بیست ،سی تومان گاهی با پنجاه تومان اختلاف حقوق نسبت به کارمندان دیگر ادارات

    به این نظر امتیاز بده
  34. سلام ؛ وضعیت دریافتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای خیلی خرابه دولت محترم باید حقوق این گروه را افزایش بیشتری بدهد تا تبعیض کمتر شود .

    به این نظر امتیاز بده
  35. مبلغ ۱۰٫۰۰۰/۰۰۰۰ تومان تحت عنوان کمک معیشت به تمامی کارمندان پرداخت شود گزینه مناسب تری است تا پرداخت مثلاً ۱۵ درصد به پایه حقوق که تبعیض بسیار بدی است زیرا یک نفر ۴۰٫۰۰۰/۰۰۰ تومان (با اعمال ظریب منطقه و…) اضافه میشود و دیگری ۳۰۰۰٫۰۰۰ تومان !!!!!!!!!!!!

    به این نظر امتیاز بده
  36. حرف تا عمل خیلی فاصله هست…
    هرچه زودتر نیروهای شرکتی سروسامان بشن بهتره، زحمت نیروهای شرکتی و کارگران انجام میدن، مفت پیمانکارا پول به جیب میزنن یا قرارداد رسمی هاا مبلغ بالا میگیرن.

    به این نظر امتیاز بده
  37. باسلام لطفا درمورد حکمم کارکنان بخصوص کادبهداشت ودرمان با ۸تا۹میلیون تفاوت دریافتی هم گروه من ۱۲…..من ۳۰سال درشرایط سخت درمرکز روانی ومعلولین وسالمندان ۱۲ساعت ازجان ودل کارکرده وشاد درکنار علم پزشکی ۴یا۵ساعت دردرمانگها ومعلمها ها همینطور …من نمیگم بااین اوضاع تورم وگرانی حقوق آنه بالاست لطفا حق کواقعی آنهارا هم باتورم وگرانی وهر بازنشسته ۷ی۱۰نفرنوه وعروس وداماد وووودارد بجز پیری وپوکی استخون وفشارخون وچند که هر ماه نصف حقوق صرف خرید دار‌و می‌شود لطفا همسان‌سازی را رعایت کنید نه همسان سوزی باتشکر باید آنقدر یادآوری کنم که رسیدگی کنید …

    به این نظر امتیاز بده
  38. باسلام لطفا درمورد حکمم کارکنان بخصوص کادبهداشت ودرمان با ۸تا۹میلیون تفاوت دریافتی هم گروه من ۱۲…..من ۳۰سال درشرایط سخت درمرکز روانی ومعلولین وسالمندان ۱۲ساعت ازجان ودل کارکرده وشاد درکنار علم پزشکی ۴یا۵ساعت دردرمانگها ومعلمها ها همینطور …من نمیگم بااین اوضاع تورم وگرانی حقوق آنه بالاست لطفا حق کواقعی آنهارا هم باتورم وگرانی وهر بازنشسته ۷ی۱۰نفرنوه وعروس وداماد وووودارد بجز پیری وپوکی استخون وفشارخون وچند که هر ماه نصف حقوق صرف خرید دار‌و می‌شود لطفا همسان‌سازی را رعایت کنید نه همسان سوزی باتشکر

    به این نظر امتیاز بده
  39. چرا حقوق بازنشستگان کشوری اضافه نمیشه بازنشستگان حقوقشان اصلا کفاف زندگیشان را نمیده

    به این نظر امتیاز بده
  40. خواهشا درکمون بکنید.از کمبود بعضی ویتامین‌های مهم بدن رج می‌بریم.خود بنده جوانم اما بیشتر میوها رو نمیتونیم بخریم.فقط سالی یک بار. واقعا این درسته.فقط میوه ما شده سیب و خیار.همین.وبرای کم خونی نه میتونیم جکر سیاه بخریم نه گوشت قرمز.یک کیلو رو هم با همین گالابرک اونم در چند ماه یک بار.

    به این نظر امتیاز بده
  41. باسلام راجب به همسان‌سازی.حقوق کارکنان بهزیستی با علوم پزشکی وآموزش وپرورش

    به این نظر امتیاز بده
  42. سلام افزایش حقوق خوب است به شرط این که تورم کنترل شود

    به این نظر امتیاز بده
  43. سلام مگر بازنشستگان چه گناهی کردن که نه حقوق اضافه بگیرند ونه رفاهیات

    به این نظر امتیاز بده
  44. ایکاشکی بجای اضافه کردن حقوقها متمکز بر ثابت کردن قیمتها میشدند . دولت میتواند نرخها را ثابت کند اما نمیکند چون برایش سودآور است .و همین اخبار پیامیست برای گران کردن محیتاج معاش مردم تا بثمر برسد نرخها چندین برابر میشود وبازهم فقرا فقیر تر وسرمایه دار بینهایت غنیتر این حال و احوال تعقیر نمیکند مگر نرخها ثابت شود . ونخواهد شد تا سودبیشر سراریزی جیبهای گشاد سرمایه داران شوند…

    به این نظر امتیاز بده
پشتیبانی سایت