امیر اسماعیل خان از دست طالبان فرار کرد
گزارش اسپوتنیک، برخی رسانهها گزارش داده اند که امیر اسماعیل خان پیر کارکشته برای دومین بار از اسارت طالبان فرار نمود.

او که از درگیریها با طالبان در هرات جان سالم به در برد و سپس توسط این گروه اسیر و بعد از تسلیمی آزاد شده بود، مشخص نیست که چگونه به ایران رسید. امیر اسماعیل خان درحالی اسیر شده است که هفتهها در شهر هرات علیه طالبان جنگید و از مال و جان مردم دفاع کرد.
پس از سقوط هرات به دست طالبان این گروه تصویر و ویدئوی محمداسماعیل خان را منتشر کرد که نشان میداد او در اسارت این گروه قرار دارد. همچنین در ویدئویی که این گروه از او منتشر کردهاند، اسماعیل خان گفت: امیدوارم بتوانیم در افغانستان فضای صلح ایجاد کنیم. وی پیش از این نیز سالها ساکن مشهد بوده است.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی