باز خوردهای جلسه سوم دوره ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند در خانواده
بازخورد کلی جلسات
برای هر اقدام تربیتی نیاز به شناخت خصوصیات مرتبط با آنها را داریم
-نمی توان قواعد تربیتی را تدوین کرد
-هر اقدام و روش تربیتی باید متناسب با اوضاع و احوال و شرایط مربوطه از جمله شرایط زندگی و خصوصیات شخصیتی تعریف و به کار برده شود
-شخصیت ما در روان و رفتار منعکس می شود به این دلیل به شخصیت یک سازمان روانی گفته می شود
-ما در آموزش یاد می دهیم و در این روند انتظار تغییر داریم
-فرد سه یا چهار دوره اساسی زندگی دارد که تغییرات اساسی و بنیادی در ساختار و فرآیندهای شناختی به وجود می آید.
-در بررسی و تحلیل انسان ۳ راس را باید در نظر گرفت :جسمی و حرکتی – روانی و فردی – ابعاد اجتماعی
– هسته خود محوریت تفکر اندیشه ها و افکار را شکل می دهد
جلسه اول بازخورد فیلم اول
-اگر ما به قواعد رشد و تحول شخصیتی و روانی کودکان و نوجوانان را بدانیم تبعا پرورشکاران موفق تری خواهیم بود
-دانستن قواعد تحول روانی و رفتاری فرزندان ما را در تربیت و تعلیم بهتر آنها کمک می کند
-بعضی از اقدامات و روشها در بعضی از دوره ها مفید خواهد بود در حالی که ممکن است همان اقدامات در اوضاع دیگر مفید نباشد
-تعریف شخصیت : هر فرد (انسان) دارای شخصیت است کسی بی شخصیت نیست بلکه تفاوت در شخصیت است
-افراد از نظر ویژگی ها و خصوصیات فردی با هم متفاوت هستند
جلسه دوم
بازخورد فیلم دوم -شخصیت عبارت است از یک سازمان منسجم و غیر متجانس
-شخصیت ما یکپارچه است اما متنوع و دارای ابعاد مختلف و متعدد است
-ابعاد شخصیت : *بعد جسمی *بعد جسمی –حرکتی*بعد هیجانی یا عاطفی
-مجموعه ای از اطلاعات در زندگی را ما به دست می آوریم و بعضی از آنها را می فهمیم یا مجموعه افکار ما هستند
-در بعد شناختی و فکری تفکر ،درک عدد ،درک مقدار ، درک سطح ،قدرت استدلال داریم
-بعد شناختی ابزار تشخیص محیط و خصوصیات محیط می باشد
بازخورد فیلم سوم
-مفهوم رشد ،تحول و نمو: ۱-تغییر و دگرگونی که خصوصیات رفتاری را به همراه دارد ۲- یادگیری تغییر و تحول را به همراه دارد
-تغییرات رشدی تغییراتی است که ما در آنها دخالت نداریم
-ابعاد مختلف در رشد:*جسمی*عاطفی*هیجانی*شناختی و عقلی
-خصوصیات ثانوی جسمی : تغییر در چهره – تغییر در وضع پوست
-رشد اصولی شامل : *رشد انسان *رشد جسمی * رشد مرکزی پیرامونی * رشد تعامل بین ابعاد
بازخورد فیلم چهارم
-عوامل تابع در شخصیت : * عوامل جسمانی * بعد روانی * بعد اجتماعی و فرهنگی
-ما در جریان رشد یادگیری دائم از محیط زندگی را داریم این یادگیری ها بخشی برنامه ریزی شده است و بخشی خودکار اتفاق می افتد
-محیط اجتماعی همیشه همراه خود یادگیری هایی را دارد
– ظرفیت یادگیری را معمولا در بحث تربیتی اجتماعی از آن تعبیر به اجتماعی شدن یا جامعه پذیری می کنیم
-فرآیند دو طرفه تعلیم و تربیت : محیط اجتماعی موثر بر تربیت کودکان و نوجوانان ، نمایندگان برجسته محیط اجتماعی هستند و در فرآیندها و تعاملات اجتماعی تاثیر می گذارند
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی