باز خوردهای جلسه اول دوره ضمن خدمت تشویق و تنبیه
بازخورد کلی جلسات
– شخصیت متاثر از سه عامل هست یک وراثت دوم محیط و سوم موقعیت شخصیت کودک بخشی از آن به وراثت مربوط میشود
– اگر بخواهیم به معنی لغوی تشویق بپردازیم تشویق را می توانیم در معنای لغوی به شوق در آوردن و دلگرم کردن ویا ستودن و یا راغب کردن به موضوع و یا امر و یا رفتاری تعریف کنیم
-انواع تشویق عبارت است از: تشویق نسبی ثابت، تشویق نسبی متغیر، تشویق فاصله ای، تشویق فاصله ای ثابت، تشویق فاصله ای متغیر
– تشویق در زندگی انسان بسیار ضروری می باشد ولی چون در سنین پایین شخصیت انسان تثبیت می شود پس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
بازخورد فیلم اول
– مهمترین مسولیت شما عنوان معلم و یا مربی این است که بتوانید رفتار کودک را اصلاح و بهبود دهید
– مهمترین هدف در خیلی از رشته های علمی نظیر روانشناسی و مدیریت و یا خیلی از رشته های دیگر هدف اصلی همان تغییر و اصلاح و بهبود رفتار است که یا در بعد فردی و روانشناسی آن را دنبال میکند و یا در بعد سازمانی و مدیریت
– روشهای کار آمدتر و اثر بخش تری با بهره گیری از ذهن ناخودآگاه و هوش هیجانی و تصویرسازی ذهنی وجود دارد
بازخورد فیلم دوم
– در ارتباط با تشویق و تنبیه دوگانه های مختلفی وجود دارد تشویق با تنبیه میتواند در یک معنا به صورت مادی و یا غیر مادی باشد مادی به این شکل که شما یا پاداش نقدی را به او کودک میدهید و یا اینکه حالا اسباب بازی یا وسیله ای در اختبیارش میگذارید اما همیشه پاداش و تشویق مادی نیست و ممکن غیر مادی هم باشد
– در ارتباط با تنبیه نباید این چنین باشه باید بیشتر به صورت در واقع فردی صورت بگیرد در دوگانه دیگری ما تشویق و تنبیه را میتوانیم به صورت کلامی و یا غیر کلامی داشت باشیم در واقع خود واژه ها شما را متوجه میشوید
– بعد از انواع تشویق و تنبیه اگر بخواهیم آثار چندی را برای تشویق بشماریم یکی از آنها اینست که امیدواری فرد را و کودک را نسبت به آینده ایی پیش رو و نسبت به مشکلات و دشواری هایی که پیشرو دارد بیشتر میکند و به نوعی آن خستگی و رخوت و نا امیدی را از کودک میگیرد بنابراین ما با اآن تشویقی که انجام میدهیم کودک را در آن مسیر و در انجام آن رفتار درست مصمم تر و جدی تر میکنیم
بازخورد فیلم سوم
-تشویق نسبی ثابت : ما به دانش آموز می گوییم اگر شما پنج نمره بیست بگیری من شما را تشویق میکنم تعداد ثابت است
-تشویق نسبی متغیر: ماه به دانش آموز می گوییم اگر شما چند نمره بیست بگیری من شما را تشویق میکنم تعداد ثابت نیست
– تشویق فاصله ای : تاکید روی مدت زمان می باشد.
– تشویق فاصله ای ثابت . مثلا مطالعه در مدت زمان مشخص
-تشویق فاصله ای متغیر . مثلا مطالعه در مدت زمانی این مطالعه را ادامه دادی
بازخورد فیلم چهارم
– تحقیقات نشان داده تشویق تاثیر گذاری بیشتری نسبت به تنبیه روی فرد دارد
– تشویق در کودکان زیر هشت سال نشان داده تحریک مراکز ویژه رفتاری در مغز او باعث می شود کودک آن فعالیت مورد تشویق را دوباره تکرار کند .
– تشویق افراطی و بیش از اندازه آثار مطلوبی ندارد
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی