باز خوردهای جلسه اول دوره ضمن خدمت تشویق و تنبیه

باز خوردهای جلسه اول دوره ضمن خدمت تشویق و تنبیه

  باز خوردهای جلسه اول  دوره ضمن خدمت تشویق و تنبیه بازخورد کلی جلسات – شخصیت متاثر از سه عامل هست یک وراثت دوم محیط و سوم موقعیت شخصیت کودک بخشی از آن به وراثت مربوط میشود   – اگر بخواهیم به معنی لغوی تشویق بپردازیم تشویق را می توانیم در معنای لغوی به شوق […]

  باز خوردهای جلسه اول  دوره ضمن خدمت تشویق و تنبیه

بازخورد کلی جلسات

شخصیت متاثر از سه عامل هست یک وراثت دوم محیط و سوم موقعیت شخصیت کودک بخشی از آن به وراثت مربوط میشود

 

اگر بخواهیم به معنی لغوی تشویق بپردازیم تشویق را می توانیم در معنای لغوی به شوق در آوردن و دلگرم کردن ویا ستودن و یا راغب کردن به موضوع و یا امر و یا رفتاری تعریف کنیم

 

-انواع تشویق عبارت است از: تشویق نسبی ثابت، تشویق نسبی متغیر، تشویق فاصله ای، تشویق فاصله ای ثابت، تشویق فاصله ای متغیر

 

تشویق در زندگی انسان بسیار ضروری می باشد ولی چون در سنین پایین شخصیت انسان تثبیت می شود پس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بازخورد فیلم اول

 – مهمترین مسولیت شما عنوان معلم و یا مربی این است که بتوانید رفتار کودک را اصلاح و بهبود دهید

 

مهمترین هدف در خیلی از رشته های علمی  نظیر روانشناسی و مدیریت و یا خیلی از رشته های دیگر هدف اصلی همان تغییر و اصلاح و بهبود رفتار است که یا در بعد فردی و روانشناسی آن را دنبال میکند و یا در بعد سازمانی و مدیریت

 

روشهای کار آمدتر و اثر بخش تری با بهره گیری از ذهن ناخودآگاه و هوش هیجانی و تصویرسازی ذهنی وجود دارد

بازخورد فیلم دوم

در ارتباط با تشویق و تنبیه دوگانه های مختلفی وجود دارد تشویق با تنبیه میتواند در یک معنا به صورت مادی و یا غیر مادی باشد مادی به این شکل که شما یا پاداش نقدی را به او کودک میدهید و یا اینکه حالا اسباب بازی یا وسیله ای در اختبیارش میگذارید اما همیشه پاداش و تشویق مادی نیست و ممکن غیر مادی هم باشد

 

در ارتباط با تنبیه نباید این چنین باشه باید بیشتر به صورت در واقع فردی صورت بگیرد در دوگانه دیگری ما تشویق و تنبیه را میتوانیم به صورت کلامی و یا غیر کلامی داشت باشیم در واقع خود واژه ها شما را متوجه میشوید

بعد از انواع تشویق و تنبیه اگر بخواهیم آثار چندی را برای تشویق بشماریم یکی از آنها اینست که امیدواری فرد را و کودک را نسبت به آینده ایی پیش رو و نسبت به مشکلات و دشواری هایی که پیشرو دارد بیشتر میکند و به نوعی آن خستگی و رخوت و نا امیدی را از کودک میگیرد بنابراین ما با اآن تشویقی که انجام میدهیم کودک را در آن مسیر و در انجام آن رفتار درست مصمم تر و جدی تر میکنیم

بازخورد فیلم سوم

-تشویق نسبی ثابت : ما به دانش آموز می گوییم اگر شما پنج  نمره بیست  بگیری من شما را تشویق میکنم     تعداد ثابت است

 

-تشویق نسبی متغیر: ماه به دانش آموز می گوییم اگر شما چند نمره بیست  بگیری من شما را تشویق میکنم      تعداد ثابت نیست

 

تشویق فاصله ای : تاکید روی مدت زمان می باشد.

 

تشویق فاصله ای ثابت . مثلا مطالعه در مدت زمان مشخص

 

-تشویق فاصله ای متغیر . مثلا مطالعه در مدت زمانی این مطالعه را ادامه دادی

بازخورد فیلم چهارم

تحقیقات نشان داده تشویق تاثیر گذاری بیشتری نسبت به تنبیه روی فرد دارد

 

تشویق در کودکان زیر هشت سال نشان داده تحریک مراکز ویژه رفتاری در مغز او باعث می شود کودک آن فعالیت مورد تشویق را دوباره تکرار کند .

 

– تشویق افراطی و بیش از اندازه آثار مطلوبی ندارد

 

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت