به زودی عیدانه دولت رئیسی با واریز جدید سود سهام عدالت | مرحله دوم سود سهام عدالت در جیب خانوارها
سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز میشود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصیسازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز میشود.آخرین اخبار سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.
سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز میشود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصیسازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز میشود.
سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکتها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.
معاون اول رئیسجمهور مصوبه اعطای سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همه افراد واجد شرایط را ابلاغ کرد.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز یکشنبه مصوبه هیات وزیران در خصوص اجرای بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را که به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور به تصویب رسیده است، ابلاغ کرد.
در بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است که دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکتهای دولتی در بنگاههای قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه(۱) و (۲) ماده(۲) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اقدام کند./ایرنا
اکبر حیدری در مورد اختصاص سهام عدالت به جا ماندگان دو دهک کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: هیأت تطبیق مقررات دولت ایرادی به مصوبه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گرفته است که باید این ایراد برطرف شود.
وی افزود: با توجه به ایراد وارده به مصوبه دولت بعید میدانم که تا قبل از پایان سال جاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمد اختصاص یابد. البته جزئیات آن را سازمان خصوصیسازی بهتر میداند.
سخنگوی کانون شرکتهای سرمایهگذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت تا چه زمانی پرداخت میشود؟ گفت: مسئولیت وصول، تجمیع و توزیع سود سهام عدالت بنابر مصوبه شورای عالی بورس برعهده شرکت سپردهگذاری و تسویه وجوه است و آن شرکت مکلف است مبالغ سود را از شرکتهای سرمایهپذیر وصول کند و به همه سهامداران در روش مستقیم یا روش غیر مستقیم واریز کند.
حیدری اضافه کرد: کل سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای سرمایهپذیر حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول نیمی از آن یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب ذینفعان واریز شد و مرحله دوم سود باید تا آخر سال جاری تجمیع و به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز شود و اگر تا آخر سال محقق نشد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.
وی تصریح کرد: جزئیات مبالغ وصول سود و تجمیع آن و اینکه تا آخر اسفند سود واریز میشود در اختیار شرکت سپردهگذاری است، اما باید طبق قانون در مهلت مقرر تا پایان سال سود پرداخت شود.
سخنگوی کانون شرکتهای سرمایهگذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه به گفته برخی مدیران شرکت سپردهگذاری باوجود مکاتبه با شرکتهای سرمایهپذیر برخی از آنها از واریز سود شانه خالی میکنند، گفت: ابزار قانونی برای پیگیری وصول سود سهامداران عدالت وجود دارد و اگر شرکتی همکاری نکرد، شرکت سپردهگذاری میتواند به نهادهای بالادستی گزارش دهد و طبق قانون با آن شرکتها برخورد میشود.
حیدری گفت: براساس قانون تجارت، از تاریخ تصویب سود شرکتها در مجامع عمومی تا توزیع آن نباید بیش از ۸ ماه بگذرد و، چون این سود مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حداکثر زمان قانونی برای واریز سود پایان اسفند سال جاری است.
وی در مورد اینکه آیا نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکتهای سرمایهپذیر حضور پیدا میکنند؟ عنوان کرد: کانون شرکتهای سرمایهگذاری استانی به نمایندگی از سهامداران عدالت در روش مدیریت غیر مستقیم در مجامع شرکتها حضور پیدا کرده و اعمال رأی و نظر میکنند و تاکنون هیچ مجمعی نبوده است که بدون حضور نماینده سهامداران عدالت در شرکتهای سرمایهپذیر برگزار شود.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی