• تغییر ساعات کاری کارمندان دولت تا ۱۵ شهریور | جزئیات دورکاری و ساعت حضور ادارات
وام ۲۰۰ میلیونی فوری (بدون ضامن)
تا 10 تیرماه | احراز هویت با کد ملی الزامی
ثبت‌نام 🚀
🛡 نماد اعتماد 🔒 درگاه امن

• تغییر ساعات کاری کارمندان دولت تا ۱۵ شهریور | جزئیات دورکاری و ساعت حضور ادارات

جزئیات مهم از سخنان تازه سلمانی درباره ساعات کاری جدید کارکنان دولت به گزارش کارگزین خبر سلمانی با اشاره به تغییرات اقلیمی، ترافیک و بحران انرژی، بر ضرورت تنظیم ساعات حضور کارکنان دولت به‌گونه‌ای تأکید کرد که خدمات عمومی بدون وقفه و با کیفیت مناسب به مردم ارائه شود. به گفته سلمانی، در شرایط فعلی […]

جزئیات مهم از سخنان تازه سلمانی درباره ساعات کاری جدید کارکنان دولت


به گزارش کارگزین خبر

سلمانی با اشاره به تغییرات اقلیمی، ترافیک و بحران انرژی، بر ضرورت تنظیم ساعات حضور کارکنان دولت به‌گونه‌ای تأکید کرد که خدمات عمومی بدون وقفه و با کیفیت مناسب به مردم ارائه شود.

به گفته سلمانی، در شرایط فعلی لازم است نحوه فعالیت ادارات و حضور کارکنان دولت با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، میزان مصرف انرژی و وضعیت تردد شهری تنظیم شود تا هم خدمات عمومی دچار اختلال نشود و هم بهره‌وری دستگاه‌ها حفظ شود.

وی در تشریح مبنای قانونی ساعات کاری اعلام کرد که بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعات کار هفتگی کارکنان دولت ۴۴ ساعت تعیین شده است. همچنین طبق آیین‌نامه دورکاری، انجام بخشی از وظایف اداری که قابلیت اجرا در منزل را دارند، مجاز است.

سلمانی با اشاره به مصوبات سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در فصول گرم سال، آغاز ساعات کاری از ۶ صبح پیش‌بینی شده بود، اما در شرایط فعلی اختیار تعیین میزان حضور کارکنان به استانداران واگذار شده و ساعت کاری ادارات در سراسر کشور از ۷ صبح تا ۱۳ ظهر است. باقی ساعات موظفی نیز باید در صورت امکان به‌صورت دورکاری انجام شود.

در بخش دیگری از این اظهارات، به تسهیلات ویژه برای والدین اشاره شد. بر این اساس، کارمندان دارای فرزند در مقطع ابتدایی یا کودک زیر ۶ سال می‌توانند با استفاده از یک ساعت شناوری، از ساعت ۸ صبح در محل کار حاضر شوند.

سلمانی همچنین تأکید کرد که برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان و عملیاتی از این قاعده مستثنا هستند و بر اساس ضوابط داخلی خود فعالیت می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل بخش‌هایی مانند نظامی، انتظامی، بیمارستان‌ها، آتش‌نشانی و سایر نهادهای امدادی و خدماتی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود گفت: اداراتی که امکان انجام بخشی از مأموریت‌های خود را به‌صورت غیرحضوری دارند، حتماً باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

در حوزه مدیریت مصرف انرژی نیز اعلام شده است که مسئولان ادارات موظف‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند. به گفته وی، اجرای این بخشنامه در سال گذشته موجب صرفه‌جویی روزانه ۱۵۰۰ مگاوات برق شده که معادل تولید سه نیروگاه بزرگ بوده است.

بر اساس اعلام صورت‌گرفته، این شیوه کاری تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده رعایت‌نشدن این مصوبات، گزارش‌ها و شکایات خود را از طریق سامانه فواد ۱۲۸ ثبت کنند.

خلاصه نکات مهم:

  • ساعات کاری ادارات: ۷ صبح تا ۱۳ ظهر
  • باقی ساعات موظفی: به‌صورت دورکاری
  • والدین دارای فرزند ابتدایی یا زیر ۶ سال: امکان حضور از ساعت ۸ صبح
  • خاموشی سیستم سرمایشی: یک ساعت قبل از پایان کار
  • مدت اجرای شیوه جدید: تا ۱۵ شهریور
  • سامانه ثبت گزارش مردمی: فواد ۱۲۸

⚠️ توجه مهم

کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات مربوط به ساعات کاری، دورکاری و مدیریت مصرف انرژی را به‌دقت رعایت کنند. در صورت تخلف یا اجرا نشدن دستورالعمل‌ها، شهروندان می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۲۸ گزارش دهند.

چقدر این خبر مفید بود؟ راضی هستید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد امتیاز: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

تبلیغات متنی

پشتیبانی سایت