اخبار آموزش و پرورشاخبارفرهنگیانپربازدید امور اداریخبر فرهنگیانصفحه نخست

توضیح مصوبه جدید اصلاح افزایش حقوق سنواتی حقوق و مزایا۱۴۰۰

تشریح مصوبه جدید اصلاح افزایش سنواتی حقوق و مزایا

?الف- اصلاحیه مربوط به افزایش سنواتی حقوق و مزایا
♦️متن مصوبه: اصلاح ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۰ و اصلاحیه بعدی آن

?جزییات مربوط به بند نخست مصوبه:

?در قانون بودجه ۱۴۰۰ ذکر شده بود که بعد از افزایش ۲۵ درصدی، نباید بیشتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حکم و قرارداد سال ۱۴۰۰ اضافه شود و مبلغ اضافه‌تر در قالب یک بند از آن کسر گردد.

?در اصلاحیه اخیر، ملاک این سقف را تعیین کردند؛ به عنوان مثال، در مورد مشمولین قانون مدیریت صرفاً حقوق ثابت (یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت) را در نظر می‌گیرند. این امر عملاً بدین معناست که اگر شخصی مجموع این سه آیتم حکم/ قرارداد وی تا ۱۰ میلیون تومان باشد، از کلیه افزایشات برخوردار خواهد بود. همچنین، اگر مجموع این سه آیتم بیشتر از این مبلغ هم باشد، در نهایت، صرفاً مبالغ مربوط به افزایش این سه آیتم کسر خواهد شد.

?بر اساس اصلاحیه اخیر هیئت دولت در خصوص مصوبه تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰، علاوه بر حل مشکل کارکنان دستگاه‌های اجرایی خاص با سطح حقوق و مزایای بالا و همچنین، مدیران و کارکنانی که دارنده حکم کارگزینی بالاتر از مبلغ ۱۰ میلیون تومان هستند، کارکنان قرارداد کار معین را نیز در همسان‌سازی شامل می‌شود. همچنین، آن دسته از کارکنان قرارداد کار معین که با اجرای افزایش ضریب و همسان‌سازی، مشمول رقم منفی در حکم کارگزینی (قرارداد) شده بوند، مشمول افزایش حقوق به میزان رقم کاهش یافته خواهند شد.

♦️جزییات مربوط به بند دوم مصوبه:

?مطابق قانون بودجه ۱۴۰۰، سقف دیگری نیز برای جلوگیری از حقوق‌های نامتعارف و بالا در نظر گرفته شده است؛ بر این اساس، ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر کارکنان (مجموع دریافتی) از (۲۱) برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به (۱۵) برابر حداقل حقوق کاهش یافت. در عین حال مقرر شد که این کاهش دریافتی با تفاوت تطبیق جبران شود.

?در این اصلاحیه قرار شده است برای تعیین دو مفهوم «دریافتی کارکنان» و «تفاوت تطبیق» متعلقه به این افراد، تحت بند (۱۰) الحاقی، شفاف‌سازی صورت پذیرد. که به نظر می‌رسد بندهای «الف» و «ب» این بند فقط «مبلغ تفاوت تطبیق» را مشخص کرده است و همچنان در بیان مفهوم «دریافتی کارکنان» ساکت است.

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
ثبت اصلی نوین استخدام آموزگاری 1404 در ایتا اینجا کلیک کنید
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید