خبر خوش برای معلمان؛ لایحه رتبه بندی فرهنگیان راهی صحن علنی مجلس شد
در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس از تاریخ 31 شهریوماه 1400 یعنی زمان اجرای این قانون، نباید دریافتی معلم کمتر از 80 درصد حقوق و فوق العادههای یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان ما لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.
نحوه افزایش حقوق با ارتقای رتبه معلمان چگونه خواهد بود؟
این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیسیون، همچنین مقرر شد که به ازای ارتقا رتبه به ترتیب 25، 20، 15، 10، و 5 درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق العادههای مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد 25 درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد 20 درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی