دستورالعمل جدید ساعات کاری کارکنان دولت | حذف اضافه کاری پس از ساعت ۱۳
به گزارش کارگزین خبر
سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ جزئیات جدید تغییر ساعات کاری دستگاههای اجرایی، تأکید کرد که از این پس به حضور کارکنان بعد از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نخواهد گرفت.
حسین رحمانیان با اشاره به ابلاغیه جدید ساعات کاری دستگاههای اجرایی اعلام کرد که بازه زمانی فعالیت ادارات از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین شده است. این بازه زمانی که از ۲۶ اردیبهشت اجرایی شده، تا ۱۵ شهریور معتبر بوده و غیرقابل تغییر است.
وی هدف از این اقدام را مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه برق کشور عنوان کرد و افزود: تمامی دستگاهها موظفند وسایل روشنایی و سرمایشی را یک ساعت پیش از پایان وقت اداری خاموش کنند.
جزئیات مهم بخشنامه:
- عدم تعلق اضافه کاری: به حضور کارکنان پس از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نمیگیرد.
- جبران ساعت کاری: کسری ساعات موظفی (طبق قانون ۴۴ ساعت در هفته) باید از طریق دورکاری جبران شود.
- شناورسازی برای والدین: همکاری دستگاهها برای شروع کار زوجین دارای فرزند زیر ۶ سال (در بازه ۷ تا ۸ صبح) الزامی است.
- استثنائات: مراکز خدماترسان، بهداشتی، آموزشی و واحدهای عملیاتی از این قانون مستثنی بوده و طبق نظر مقام مسئول فعالیت خواهند کرد.
رحمانیان همچنین یادآور شد که اگرچه تعیین حجم حضور کارکنان در ادارات به استانداران واگذار شده، اما ساعت آغاز و پایان کار به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و همه دستگاهها ملزم به رعایت این بازه زمانی برای صرفهجویی در انرژی هستند.
⚠️ توجه ویژه
کارکنان محترم توجه داشته باشند که حضور پس از ساعت ۱۳ فاقد وجاهت قانونی برای دریافت اضافه کاری است و جبران ساعت موظفی باید صرفاً از طریق دورکاری مدیریت شود.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی