سیستم گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس در کشور غیراستاندارد است

سیستم گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس در کشور غیراستاندارد است

[ad_1] مهرالله رخشانی‌ مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تا ۱۰ سال گذشته ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بود که با افزایش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش و کمک خیرین مدرسه‌ساز، این آمار برعکس شده است و هم اکنون ۷۰ درصد مدارس مقاوم‌سازی شده اند. وی اولویت اصلی سازمان نوسازی […]

[ad_1]

مهرالله رخشانی‌ مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تا ۱۰ سال گذشته ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بود که با افزایش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش و کمک خیرین مدرسه‌ساز، این آمار برعکس شده است و هم اکنون ۷۰ درصد مدارس مقاوم‌سازی شده اند.

وی اولویت اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور را برچیدن مدارس خشتی عنوان کرد و گفت: ۱۷۰۰ طرح مدرسه‌سازی و بهسازی تا مهر امسال در کشور اجرا شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص سرانه فضاهای آموزشی نیز اظهار داشت: میانگین سرانه فضای استاندارد آموزشی در کشور ۵٫۲ متر مربع بوده که این رقم در ۱۱ استان کشور پایین‌تر از میانگین کشوری است.

رخشانی‌ مهر با اشاره به تخصیص ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس به بخاری استاندارد در سالجاری افزود: سیستم گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس مدارس کشور غیراستاندارد است و برای تجهیز این مدارس نیازمند تامین اعتبار در لایحه بودجه سال آینده هستیم.

وی گفت: معماری کلاس‌های درس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش آموزان ایفا می‌کند؛ از این رو، در زمان احداث فضاهای آموزشی باید این نکات مد نظر قرار گیرد.

به گزارش فارس، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفرهای استانی به منظور بازدید از پروژه‌های آموزشی و افتتاح چند فضای آموزشی، امروز وارد آذربایجان‌غربی شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این سفر علاوه بر افتتاح چند طرح آموزشی، از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام شهر قوشچی و روستای قولنجی ارومیه بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

[ad_2]

Source link

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

پشتیبانی سایت