بخشنامه متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد+جزییات pdf با عکس

بخشنامه متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد+جزییات pdf با عکس

سه تغییرات مهم در آیین نامه رتبه بندی فرهنگیان
متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد 🔹‌ در متن پیش‌نویس این آئین‌نامه، جدول امتیازات مورد نظر برای احراز هر رتبه درج شده است. 🔹 با توجه به اینکه مدرک تحصیلی به عنوان یکی از شرایط اصلی احراز رتبه ها در نظر گرفته شده است، هیچ معلمی با مدرک کارشناسی(لیسانس) صلاحیت احراز رتبه […]

متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد

متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد
متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد

🔹‌ در متن پیش‌نویس این آئین‌نامه، جدول امتیازات مورد نظر برای احراز هر رتبه درج شده است.

🔹 با توجه به اینکه مدرک تحصیلی به عنوان یکی از شرایط اصلی احراز رتبه ها در نظر گرفته شده است، هیچ معلمی با مدرک کارشناسی(لیسانس) صلاحیت احراز رتبه های ۴ (دانشیارمعلم)و ۵ (استادمعلم) را نخواهد داشت!

🔹 این موضوع با توجه اینکه اکثر معلمان شاغل در آموزش و پرورش دارای مدرک لیسانس هستند، یکی از ناعادلانه ترین شرایط در احراز رتبه ها خواهد بود که نهایتاً به افزایش ۶۵ درصدی در سه بند حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل برای معلمان با مدرک کارشناسی منجر خواهد شد که این مقدار تقریباً معادل افزایش ۴۰ درصدی حقوق آنها خواهد بود!

🔹 شایان ذکر است نگارش نهایی آئین‌نامه مذکور هنوز به هیئت وزیران ارسال نشده است. قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ارسال و تصویب این آئین‌نامه توسط هیئت وزیران و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن به استان ها، اجرا خواهد شد.

متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد_۱
متن اولیه (پیش‌نویس) آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شد_۱

آیا از مطلب بالا راضی هستید؟

نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید

  1. واقعا دستشون درد نکنه با این همه لطفی که به ما داشتند . یک بند هم به ارزیابی دانش‌آموز اضافه میکردند با این عنوان که : معلم من نوکر من است .

    به این نظر امتیاز بده
  2. در آئین نامه رتبه بندی به مواردی اشاره شده است که در فرم های ارزشیابی سالانه معلمان و فرم معلم نمونه به آن اشاره شده است. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم امتیازی در نظر گرفته نشده است. بعضی از اولیا و دانش آموزان به دلیل دو سال آموزش غیر حضوری و ذی نفع بودن در بحث نمره گاها قضاوت درستی نسبت به معلم ندارند و کم کاری دانش آموز به حساب معلم گذاشته می شود. هم چنین بعضی از شوراهای مدرسه بین دبیران تفاوت قائل می شوند و دوستی و هم جناحی دبیر با مدیر مدرسه در نتیجه ارزشیابی سالانه و نحوه پر کردن امتیازات فرم رتبه بندی تاثیرگذار خواهد بود. ضمنا امتیازات در نظر گرفته شده برای انطباق مدرک و رشته تحصیلی ، دوره های ضمن خدمت ، سوابق مدیریتی بسیار کم است. در مجموع هدف تدوین کنندگان آئین نامه ، تدوین آئین نامه سختگیرانه بوده است تا بدین طریق اعلان کنند که اکثر معلمان نتوانسته اند رتبه های دانشیار معلم و استاد معلم را احراز کنند. ماحصل این سختگیری های بیش از حد مبلغ ناچیزی است که بابت رتبه بندی عاید مشمولین طرح می شود که با تورم افسارگسیخته و افزایش ثانیه ای قیمت ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ که آثار منفی آن طی روزهای ابتدایی سال جاری هویدا خواهد گشت ، تاثیر ملموسی در سفره های خالی معلمان نخواهد داشت.

    به این نظر امتیاز بده
    1. کانال کارگزین خبر, [۲۴.۰۳.۲۲ ۰۱:۲۲]
      سلام
      همکاران گرامی،
      هیچ آیین نامه‌ای در مورد قانون رتبه‌بندی معلمان، به‌صورت رسمی منتشر نشده‌است.

      هنوز حتی کمیته تدوین آیین‌نامه هم تشکیل نشده‌است و لذا تمامی متون منتشر شده، همگی فقط در حد گمانه زنی است و هیچ‌کدام قابل استناد نیست.

      متنی که با عنوان پیش نویس قانون رتبه‌بندی معلمان منتشر شده، در واقع همان بخشنامه ارزشیابی سالانه معلمان است با اندکی تغییرات.

      لحظه به لحظه آخرین خبر صدور احکام رتبه بندی ایام نوروز در کانال کارگزین خبر ، خبرها دریافت کنید👇🏻👇🏻👇🏻 کانال ایتا

      https://eitaa.com/joinchat/3429957632C375766d754

      به این نظر امتیاز بده
پشتیبانی سایت