اخبارفرهنگیانپربازدید امور اداری

🔴آموزش و پرورش امسال هم آزمون استخدام دارد، جذب نیرو گسترده‌تر از قبل خواهد بود؟

🔴آموزش و پرورش امسال هم آزمون استخدام دارد، جذب نیرو گسترده‌تر از قبل خواهد بود؟

بازنشسته شدن معلمین و کاهش ظرفیت جذب نیرو از طریق آزمون‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان، موجب شد تا با سونامی کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش روبه رو شویم. مشکلی که حتی با برگزاری پرحجم دو آزمون استخدامی دور قبل آموزش و پرورش همچنان پا برجا باشد. اما مسئولین برای برون رفت از این چالش در تکاپو هستند.

برگزاری آزمون برای استخدام نیروهای جدید در راه است.

وزیر آموزش و پرورش: تلاش برای برگزاری آزمون استخدام تا دی ماه

در تلاشیم آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ به‌گونه‌ای تنظیم شود که این آزمون تا دی ماه برگزار شود تا زمان لازم برای گذراندن دوره‌های آموزش قبل از خدمت توسط نیروهای برگزیده وجود داشته باشد.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش: برگزاری آزمون در نیمه دوم سال جاری

با توجه به کمبود نیروی اعلام شده و همچنین بازنشستگی نیروهای قبل، باید نیروی انسانی جذب شود که برخی از طریق دانشگاه فرهنگیان و بخشی هم از طریق استخدام در نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: کمبود مربی پرورشی در مدارس

بیش از ۱۵ هزار مشاور و مربی پرورشی امسال جذب شدند اما همچنان ۱۲۰ هزار نفر نیروی پرورشی در آموزش و پرورش مورد نیاز است. تلاش وزارتخانه بر رفع کمبودها طی ۳ الی ۴ سال آینده از طریق جذب نیروی جدید است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش: جذب قابل توجه نیروی در دو سال گذشته

سال گذشته ۲۲۱۸۴ نفر و در سال جاری هم ۲۴ هزار و ۸۸۹ تعداد نیرو در دوره متوسطه از طریق ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی و همچنین از طریق آزمون استخدامی که ماده ۲۸ جذب شدند اما کمبود نیرو همچنان پابرجاست.

از تکمیل ظرفیت آزمون های برگزار شده چه خبر؟

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش: بیش از ۶۰ درصد از آزمون استخدامی در مرحله اول محقق شده است و پیگیری ها برای مرحله دوم که رسیدگی به اعتراضات و تکمیل ظرفیت است، ادامه دارد.

خرید خدمتی ها هم منتظر تبدیل وضعیت باشند.

وزیر آموزش و پرورش: ۲۶ هزار نیروی حق التدریس با سابقه مشخص و توان عملکردی قابل سنجش، هم‌اکنون در وزارت آموزش و پرورش مشغول کار هستند، و کارهایی در خصوص تبدیل وضعیت آنها انجام خواهد شد

جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
ثبت اصلی نوین استخدام آموزگاری 1404 در ایتا اینجا کلیک کنید
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید