شرایط دریافت وام ۴۰۰ میلیونی با کارت یارانه – مهر ۱۴۰۴
جزئیات طرح جدید دولت
دولت جمهوری اسلامی ایران در مهرماه ۱۴۰۴ طرحی را آغاز کرده است که بر اساس آن، یارانهبگیران واجد شرایط میتوانند تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال (۴۰ میلیون تومان) تسهیلات دریافت کنند. پرداخت این وام از طریق کارت یارانه خانوار انجام میشود و هدف از آن، تقویت توان مالی و کاهش فشار معیشتی است.
شرایط ثبتنام و دریافت
- دارا بودن حساب فعال یارانه نزد بانک ملی یا پستبانک.
- عدم بدهی بانکی یا چک برگشتی.
- ثبت درخواست از طریق سامانه وزارت تعاون یا اپلیکیشن رفاه ایرانیان.
- بازپرداخت ۶۰ ماهه با نرخ سود ترجیحی ۹٪.
- نیازی به ضامن رسمی نیست؛ وثیقه، گردش حساب یارانه است.
- آغاز نامنویسی از ابتدای آبان ۱۴۰۴.
💳 آغاز ثبتنام وام یارانه مهر ۱۴۰۴
از ۱ آبانماه ۱۴۰۴ ثبت درخواست رسمی در سامانه
وزارت تعاون آغاز میشود.
جهت ورود مستقیم به صفحه نامنویسی،
روی دکمه زیر لمس نمایید:
🧾 مراحل ثبتنام و دریافت وام یارانه مهر ۱۴۰۴
📌 تمام مراحل از طریق پیامک و صفحه کاربری سامانه refah.gov.ir اطلاعرسانی میشود.
در صورت تغییر شماره، باید از دفاتر پیشخوان دولت بروزرسانی انجام شود.
تحلیل اقتصادی و تأثیرات احتمالی
این اقدام در کوتاهمدت موجب افزایش جریان نقدی میان خانوارهای کمدرآمد میشود و میتواند تقاضای بازار را در بخش کالاهای ضروری تحریک کند. کارشناسان اقتصادی متذکرند چنانچه همزمان با این طرح، کنترل نقدینگی و تورم صورت نگیرد، احتمال رشد قیمت در اقلام مصرفی وجود دارد. با این حال، این وام یک ابزار حمایتی عملی برای اقشار آسیبپذیر تلقی میشود.
نکات تکمیلی
فعالسازی کارت یارانه جهت دریافت تسهیلات تنها برای سرپرست خانوار امکانپذیر است. در صورت فوت سرپرست یا تغییر حساب بانکی، لازم است اطلاعات از طریق دفاتر پیشخوان دولت بهروزرسانی شود. کلیه مراحل پرداخت و پیگیری از طریق پیامک اطلاعرسانی خواهد شد.
پرسش و پاسخهای متداول طرح وام یارانه مهر ۱۴۰۴
- ۱. سقف دقیق مبلغ وام چقدر است؟
- سقف نهایی ۴۰۰ میلیون ریال (۴۰ میلیون تومان) برای هر خانوار تعیین شده است.
- ۲. آیا این وام نیاز به ضامن دارد؟
- خیر، وثیقه اصلی گردش حساب یارانه خانوار است و نیازی به ضامن رسمی وجود ندارد.
- ۳. سود و مدت بازپرداخت چگونه است؟
- سود سالانه ۹ درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه (پنج ساله) در نظر گرفته شده است.
- ۴. از چه تاریخی نامنویسی آغاز میشود؟
- ثبتنام رسمی از ابتدای آبانماه ۱۴۰۴ از طریق سایت وزارت تعاون انجام میگیرد.
- ۵. در صورت عدم دریافت یارانه نقدی، امکان ثبتنام وجود دارد؟
- خیر. تنها حسابهای فعال یارانه مشمول طرح هستند.
- ۶. نحوه اطلاع از تأیید وام چگونه است؟
- پس از بررسی، نتیجه از طریق پیامک بانک و سامانه رفاه ایرانیان ارسال خواهد شد.
سلام اگه لطفی کنید برای کسانی که معوقه بانکی دارن هم وام بدید عالیه آخه کمکی هست برای پرداخت معوقشون
هر جا رسیدن میگن به معوقه بانکی وام فرزند هدیه فرزندووو نمیدن آخه همین وام ها کمکیه برای بازپرداخت وامش
من از بانک صادرات یارانه میگیرم. چگونه میتوانم ثبت نام کنم
چه فرقی داره کارت یارانه مال کدوم بانک باشه
کسایی که بانک رفاه یا صادرات یارانه میگیرند مشمول وام نمیشوند؟
خوبه اگه به ۳ دهک اول بدین اول که توی فقر مطلق هستن و خرید یک موتور براشون ارزو شده چون اگه ۱۰۰ سال کار کنن نمیتونن پس اندازی کنن اما اینجوری با موتور میتونن کار کنن یا به ۳ دهک اول ۱۰۰ تومن وام بدین که خونوار ۴ نفره هستن که بتونن یه ماشین ۱۰۰ تومنی بخرن یه پی کی حتی .
ایا برای وام یارانه حتما باید یارانه ام بانک ملی یا پست بانک باشد.
ملت خواب، مردم خام. گذشته ای پرحسرت، آینده ما افتاده در سراب…
باسلام بنده یارانه بگیر بانک کشاورزی هستم دهگ ۳…جانباز هستم مستاجرم واقعا نیازمندم بنیاد وام بما می داد ولی ضامن نداشتم.وشرایطهای داشت نتونستم بگیرم
یارانه ما بانک ملت هستش میتونیم ثبت نام کنیم
خیلی خوبه خدارشکر کاش زودتر بپردازن .منی که خود سرپرستم و سه تا بچه یتیم دارم خدایی احتیاج داشتم به این وام خدایا شکرت
بابا وام کجابود؟شماچرا جدی میگیرین
وام ازدواجی های چندسال پیشو هنوز ندادن،وام برا اونا که بچه دارشدن را ندادن.بعدمیان الکی وام میدن به منوشما؟
دلتون خوشه
سلام کارت یارانه من صادرات هست آیا میتوانم درخواست وام بدم ممنون
سلام وفقط بخیر چطوری باید ثبت نام کنیم
سلام کارت یارانه من صادرات هست آیا وام شامل من هم میشود ممنون
سلام من یارانه نقدی ازبانک کشاورزی دریافت میکنم چطوری ثبت نام کنم برا وام ۴۰۰ میلبونی
اینها همه سرکاری و بازی کردن با آبرو و اعتبار و شخصیت سرپرست خانوار و جامعه هستش.وقتی توی سایت های خبری و اخبار مراجعه میکنی میگن فلان وام و بهمان وام هست اما وقتی که به شعب بانک مربوطه مراجعه میکنی میگن دروغه و چنین چیزی نیست.
سلام خواهشاً بانک کشاورزی هم همین وام یارانه ای را اقدام کنند حساب بانکی یارانه ای ما کشاورزی می باشدتشکر
سلام خواهشاً بانک کشاورزی هم همین وام یارانه ای را اقدام کنند حساب بانکی یارانه ای ما کشاورزی می باشد
سلام
کسانی که یارانه از بانکهای دیگه دریافت میکنن شرایط گرفتن وام یارانه رو دارن؟؟؟؟
سلام من از بانک مسکن یارانه میگیرم ایابه منم تعلق میگیره این وام
من یارانهام از همون اول جدا بوده و تنها به حساب خودم واریز میشده آیا به من هم تعلق میگیرد
ثبت نام در سامانه وزارت تعاون دریافت وام ۴۰۰) میلیون ریال با سود ۱۹٪) وبازپرداخت ۶۰) ماهه ثبت وام یارانه مهر ۱۴۰۴) با کارت یارانه مهر ۱۴۰۴) برای سرپرستان خانوار دریافت فرم وام یارانه مهر ماه۱۴۰۴
سلام. اونایی که در یک بانک دیگر حساب دارندچی؟
سلام آیا ما که یارانه بگیر بانک تجارت هستیم نمی توانیم از این وام استفاده کنیم.چونکه فقط بانک های ملی وپست بانک اعلام شده است
حساب های بانک صادرات چی
سلام من یه وام عقب افتاده دارم که اقساط وامم یکم ازش مانده و،میشه درخواست وام بدم البته بانک تجارت حساب منه
چه مدارکی برای وام لازم است
سلام حتمابایدتوی بانک ملی یاپست بانک حساب یارانه داشته باشیم اگه حساب یارانه من بانک سپه باشه بهم نمیدن وام
من حساب یارانه ام در بانک سپه است میتوانم ثبت نام کنم ویا راهکار ری دارد
سلام خسته نباشید چرا فقط بانگ ملی بانگهای دیگر چه کار کنند
فقط بانک ملی؟کسایی ک یارانشون بانک دیگه ایه نمیتونن اقدام کنن؟
استاد !!! با این همه پول چه کنیم !؟ هر چی خرج کنیم که تموم نمیشه !؟؟ آخ مردیم از خوشی ،،، خدا جون مچکریم ،،، مسئولین دوستووووون داریم ….« خجالت هم خوب چیزیه … تو سرتون بخوره ،، چهل تومن و این همه منت !!!.. »
سلام یعنی تو این وضعیت ۴۰ ملیون چکاری انجام میده خرجه یکماه یه خانواده سه نفری با اجاره و هزینه های عمومی بعد ۹ درصد هم بکشین روش بااینم باید کار کنید اصلا به صرفه نیست تازه بانک باید سقف بگیره و کجا باید تایید کنه….
آیا به کسانی که در بانک تجارت یارانه میگیرند این وام تالق میگیرد
سود سالانه ۹ درصد یعنی در ۵ سال ۴۵ درصد سود میگیرن؟ یا فقط ۹ درصد؟ اقساطش و بازپرداخت کلی چقدر میشه؟
بانک های دیگر قابل تایید نیست؟؟؟؟
سلام وقت بخیر واقعا این چه عدالتی هست مگه انقلاب ما قرار نبود پشت مستضعفان باشه چی شد پس اون همه اعتماد ؟؟؟من ودختر م سال ۸۷ که موقع ثبت سهام بود تحت پوشش بهزیستی بودم ۳ روز هم رفتم برای ثبت نام واز اونموقع همچنان ما بی جواب مانده ایم البته خیلی از سال ۹۰ دیگه تحت پوشش نیستیم
در صورتی دریافت یارانه از کارت صادرات است وام تعلق نمیگیرد ؟
برای من و پسرم که سهام عدالت ندادن. این از عدالتشونه. حالا هم که فقط یارانه بانک ملی وام میدن اینم از عدالتشونه. اصلا این عدالت من رو خفه کرده. حداقل اسمش رو عوض کنید بزارید سهام خر تو خر.
با سلام
چرا تبعیض قائل شدن
یارانه افرادی که به بانک دیگر واریز میشه چرا نباید وام بگیرند
آیا این عدالت است
اگرازبانک دیگری مثلاًتجارت یارانه بگیری وحساب یارانه ات در بانک ملی نباشد تکلیف چیست؟
شما که مدعی این وام هستید بفرمایید چ تحولی با چهل میلیون ایجاد خواهد شد.خوبه بدمش به خودت واسه خانوار ما مدیریت کنی. منتی که نزول پشتشه.
تعریف نزول .سود یکسان از یه جنس اصافه تر اصل مال بهش میگن نزول.
سلام عرض شد خدمت همه عزیزان اقایون محترم یک وام میخاهید ب مردم بدید ابشونو میچکونید چهل تومن چیه ک باز مردمم گول میزنید زدید وام چهارصد میلیونی داخلش ک میاییم نوشته چهارصد میلیون ریالی خب یارو میاد کارخانه دبشو کلا بار میکنه میبره اینجوری اذیت نکردنش ک وام میده همین وام شش سال تو صحن مجلس بود ولی تایید نشده بود
کسی که یارانه تو حساب صادرات او ریخته میشه نمیتونه ثبت نام کنه ؟ حتما باید بانک ملی یا پست بانک باشه
سلام و خسته نباشید آیا کسانی که کارت یارانه بانک ملی یا پست بانک ندارند واقعا جز این ملت این مملکت حساب نمیشوند و واقعاً نباید به این افراد تعلق گیرد من که تا الان چند بار برای سهام عدالت هم ثبت نام کردم نه خود نه فرزندانم سهام عدالت نداریم آیا برای این قشر از مردم راهکاری وجود دارد من که کارت یارانه بانک کشاورزی دارم تکلیفم چگونه است نباید به ما تعلق گیرد
آیا این وام به کسانی که کارت فعال دربانکهای رفاه وملی دارند تعلق میگیرد ویا کل بانکها؟
چرا بقیه بانکها وام نمی توانن بدن