ve.cbi.irسامانه های اجتماعیسایت ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir

سایت ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir+ آدرس لینک ثبت نام وام فرزند آوری

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام وام فرزند آوری کلیک کنید.

سایت ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir
سایت ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام وام فرزند آوری کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری

برای دریافت وام فرزندآوری نیز مانند هر وام دیگری، به مدارک لازم آن نیاز است و کسانی که می خواهند برای اخذ آن اقدام کنند باید این مدارک را تهیه نمایند. مدارک لازم برای وام فرزند دوم نیز مانند دیگر فرزندان است که در ادامه، ارائه شده اند.

کپی کارت ملی و شناسنامه والدین

کپی تمامی صفحات شناسنامه نوزاد

آدرس کامل محل سکونت متقاضی

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

نحوه ثبت نام وام فرزندآوری

شرایط دریافت وام فرزندآوری

تسهیلات فرزندآوری دارای شرایط است که متقاضیان باید قبل از ارسال تقاضای خود، از آن ها مطلع شوند. شرایط وام فرزند دوم در مدت بازپرداخت و مبلغ وام متفاوت با فرزند اول است. به همین جهت، در ادامه این بخش شرایط وام فرزند ارائه شده است تا افراد بتوانند آن را مطالعه نمایند.

کمک هزینه های ارائه شده و مدت بازپرداخت آن ها به شرح زیر خواهند بود:

فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)

فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)

فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)

فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال (۷۲ ماه)

فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

تسهیلات فرزند بدون نیاز به سپرده گذاری و با ارائه سفته و یک ضامن و با شش ماه تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود.

در مورد فرزندان چند قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

تسهیلات فرزندآوری ارائه شده، با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

 

 

شرایط وام فرزند آوری

این وام به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ تولد فرزند آنها از ابتدای فوردین ۱۴۰۰ است. خانواده‌ها تا دو سال بعد از تولد فرزند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

شرط دوم این است که نرخ باروری شهر محل تولد کودک و پدر، کمتر از۲٫۵ باشد. این دو گروه می‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند اما جز این، افراد دیگر توان دریافت وام را ندارند.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱

یکی از مشکلاتی که کشور ما در سال های اخیر، با آن رو به رو بوده، مساله پیر شدن جمعیت می باشد. با این توضیح که در سال های گذشته، با افزایش سن ازدواج، افزایش سن فرزنددار شدن و کاهش نرخ تولد در مقابل افزایش نرخ مرگ و میر، نمودار جمعیتی کشور ما، به تدریج به سمت پیر شدن رفته است. 

این مساله، دولت ها را بر آن داشته تا با تغییر سیاست های جمعیتی و در نظر گرفتن مشوق های ازدواج و فرزندآوری، به ویژه برای قشر جوان کشور، بر این مشکل غلبه کرده و در طی یک برنامه چند ساله، افزایش جمعیت و جوان شدن جمعیت کشور را موجب شوند.

به گزارش  https://apahkam.ir/  بدین منظور، وام ها و تسهیلات متعددی، از سوی دولت و توسط سیستم بانکی کشور به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است که فراهم کردن امکان ثبت نام طرح جهش تولید مسکن برای مردان مجرد، افزایش قابل توجه میزان مبلغ وام ازدواج، به ویژه برای زوجین جوان و وام فرزند آوری با شرایط ویژه، نمونه ای از این تلاش های دولتی، می باشند.

یکی از وام ها و تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۱ و با هدف تشویق فرزندآوری و کمک به افزایش جمعیت کشور و جوان شدن آن، از سوی دولت و سیستم بانکی کشور، ارائه گردیده، وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱ بوده که به خانواده های واجد شرایط مقرر، اعطا می گردد.

با توجه به اینکه شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱، طی بخشنامه بانک مرکزی، به سیستم بانکی کشور، مشخص گردیده و صرفا خانواده هایی که دارای این شرایط باشند، قادر خواهند بود تا برای ثبت نام وام مسکن فرزند سوم اقدام نمایند، در این بخش به توضیح شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱ پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

اولین شرط از شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، این شرط بوده که فرزند سوم خانواده یا فرزندان بعد از فرزند سوم، در سال هزار و سیصد و نود و نه و سال های بعد، متولد شده باشد. به علاوه، نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر یا فرزند، نباید بالای ۲٫۵ باشد.

نداشتن مسکن، از دیگر شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱ می باشد.

این وام، صرفا برای خرید، ساخت مسکن یا به منظور ودیعه خانه، به متقاضیان واجد شرایط دریافت، اعطا می شود.

از دیگر شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، این شرط بوده که متقاضی، برای ثبت نام وام باید بسته به وضعیت اعتبارسنجی خود، برای ارائه سفته یا معرفی یک ضامن، اقدام نماید.

متقاضیان، پس از اطمینان از دارا بودن شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۱، لازم است تا با ارائه مدارک لازم، وجود این شرایط را اثبات نموده تا بتوانند برای ثبت نام وام مسکن فرند سوم اقدام نمایند. به همین دلیل، در بخش بعد، به توضیح مدارک لازم برای دریافت وام مسکن فرزند سوم می پردازیم.

دریافت وام فرزندآوری چه مدارکی نیاز دارد؟

 

متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

اقساط وام فرزندآوری ۶ ماه تنفس دارد

همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و  پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است. البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

در این زمینه، نکاتی درباره ثبت‌نام در سامانه وام فرزند اعلام می‌شود که یکی از این نکات این است که متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تا قبل از تعیین شعبه نیز می‌تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از تعیین شعبه نیز، متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌ نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

فرصت ۴۵ روزره برای تکمیل مدارک

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

طبق این گزارش، آخرین اعلام بانک مرکزی در این زمینه حاکی از آن است که از زمان ابلاغ دستورالعمل و شروع ثبت‌نام در سامانه یاد شده (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) تاکنون تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات جمعاً به میزان ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند. 

پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری
سایت وام فرزندآوری سال ۱۴۰۰
ثبت نام وام برای فرزند دوم
سایت فرزند آوری
ثبت نام وام فرزند اول
وام بچه اول در سال ۱۴۰۰

ورود به سامانه وام  فرزند آوری اینجا کلیک کنید
جزوه کتاب سوالات استخدام آموزش وپرورش
نمایش بیشتر

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. بانک شهر وام رفتم بگیرم شجره نامه ازت میخواد مسکن ملی ثبت نام کردیم یک رسید بهت نمیدن پول واریز کردی دست گرفتن دارید

  2. رفتم بانک میگه مدرک کاری بیار آخه ۲۰ تومن وام مدرک کاری میخوادچکارندارم بااسنپ کارمیکنه چ وض شما فکرکنم

  3. سلام من فرزند سومم ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ بدنیا اومده توسایت نوشته ۹۹ به بعد تعلق میگیره وقتی میری سایت ثبت نام کنی میزنه ۱۴۰۰ به بعد شرافتا چرا با روح و اعصاب ادم بازی میکنین …واقعا درسته جواب قانع کننده ای بدین ….ممنون

  4. دوماه انتظارکشیدیم برادراومدن اسم و معرفی ب بانک .حالا ک پیامک اومده برین بانک بانک صادرات میگه مااصلاهمچین وامی نداریم.آخه چراایقدمردم آزاری

  5. برا ۶۰تومان وام ۱۴۰میلیون چک ازم گرفتن با ۸۰میلیون سفته چیزی حدود چهار برابر وام چند وقته تکمیل پرونده کردم ولی هنوز واریز نکردن

  6. سلام بچه سوم من برج ده سال ۹۹بدنیا اومده رفتم کافینت برا وام فرزند گفتن هنوز ابلاغ نشده اینکه گفتن وام میدن واقعیه یا سرکاری ممنون میشم راهنمایی کنید با این وضع کار و گرونی واقعا سخته بچه آوردن لطفاً راهنمایی کنید که باید چکار کنیم ممنون

  7. سلام فرزند سوم من برج ۱۰ سال ۹۹هستش اینها هم گفتم برای فرزند سومی که سال ۹۹ وبعد به دنیا اومده وام ۲۰۰م میدن اما هیچ جا نمیشه ثبت نام کرد باید چکار کنیم ایا سرکار هستیم یانه بگین بهمون واقعیت

  8. با سلام و عرض ادب
    من فرزند چهارم در تاریخ ۱۰/۱۳۹۹ به دنیا آمده است
    و این وام فرزند آوری به من تعلق نمیگیره
    و حتی نمی توانم برای مسکن و یا زمین که برای خانواده های دارای فرزندان بیش از ۲ فرزند اعلام شده ثبت نام کنم
    لطفا یه راه حل و یه راهنمایی برای اینجانب اعلام بفرمایید تا از این کمک دولت استفاده نمایم
    با تشکر

  9. سلام وام ثبت نام کردم مدارک و ضامن و چک سفته به بانک دادم بعد دوهفته قرار شد برم وام بگیرم که گفت ثبت نام حذف شده مجدد ثبت نام کن رفتم ثبت کنم بانک تجارت نیست تولیست بانک ها . واقعا ظلم به مردم میکنین خدا خودش جوابتون بده

  10. باعرض سلام بانک صادرات پیام داده رفتم گفتن نوبت گذاشتیم بهتون زنگ میزنیم ۳ماه گذشت بچه سوم ام داره میاد ولی هنوز خبری نشده با این وضعیت مالی نه میشه پوشک گرفت نه شیرخشک .نمیتونم برسونم الکی میگن همایت میکنیم.دنبال اینم که بریم سقت کنیم

  11. سلام شما به جای وام کمک هزینه بدین چه فایده ای داره وام بدتر طرف و بدبختش میکنید ۳ تا بچه به همراه پرداخت اقساط وام پدر طرف در میاد خیلی زرنگید تو هزینه ها و امکانات رفاهی کمک بلاعوض کنیدنه با وام تا کی قراره قسط بدیم.واقعا مسخره است

  12. من بانک تجارت ثبت نام کردم ۲ ماه گذشت خبری نشد دوباره بانک رفاه ثبت نام کردم الانم ۱ ماه میشه هیچ خبری نیست.. خدارو خوش نمیاد مردمو سرکار میزارین

  13. سلام من برای بچه چهارمم که امسال دنیا اومده شناسنامه گرفتم ولی برای ثبت نام وام میگه مشخصات برای رابطه پدر و فرزندی مطابقت ندارد به ثبت احوال مربوطه مراجعه کنید اونجام رفتم میگه همه چی درسته مشکلی نیست من چکار کنم

  14. سلام ۲ ماهه که ثبت نام کردم منتظر باید باشم که بانک تآیید کنه آخه این چه وضعیه ۲۰ تومن میخان وام بدن با چه مکافات وبگیرو ببندی اونم زورشون میاد
    الان باید خرج بچه کتم که نیاز هست اما اینجوری که این بانکا گرفتن احتمالا وام ۲۰ تومن رو باید برای دامادی بچه بهم بدن تا اگه اونموقع هم تآیید بشه و هزار اما واگر مردمو سرکار نذارید خدارو خوش نمیاد
    انشالله برای خودتون همچین مشکلاتی پیش بیاد که درد ملت رو درک کنید

  15. باسلام
    بنده کمال تشکر را ازبانک پارسیان شعبه سردار جنگل رو دارم
    سه روز بعداز ثبت نام ،بهم پیام دادن و رفتم کارهام رو انجام دادم ومبلغ رو واسم چندروز دیگه واریز میکنن….
    بسیاربسیار قسمت تسهیلات عالی و بی نقص کارانجام میدن

  16. چرا توشهرستانی انقدر طول میکشه تابدن ولی تهران ده روز وام میدن من تهران ثبت نام کردم دوروز بعد به بانک معرفی شدم که برم بانک ولی به خاطر ضامن کسی نداشتم گفتم ازشهرستان ثبت نام کنم ازشهرستان ثبت نام کردم الان چهل روزی هنوز خبری نیست
    هیچکس هم پاسخگونیست فقط میگن صبر کنین ماتاکه باید صبرکنیم توایران هم قانون هاش معلوم نیست شاید همین فردا بگن این قانون لغو شد

  17. سلام وقت بخیر ،حساب های بانکی شوهرم مسدود هست و خودم به عنوان سرپرست خانوار،یارانه خود و سه فرزندم را از برج ۸سال۱۴۰۰به دستور دادگستری و فرمانداری اصفهان دریافت می کنم و الان هم می خواهم این وام را دریافت کنم ،ولی در فرم ثبت نام وام فرزندآوری، نام همسرم به عنوان قیم (سرپرست) می باشد و سامانه به روز رسانی نشده و لذا تقاضامندم دستورات لازم را برای دریافت وام فرزندآوری به نام اینجانب فاطمه نامداری مبذول بفرمایید.

  18. سلام آخه چرا باید ضامن تو اون بانک‌های که شما میگید حساب داشته باشه الان بانک ملی و بانک ملت بیشتر حساب دارن که اونم الان یک ماه تو فرم بانک انتخاب کنید نیست

  19. سلام این مدارکی که برای وام فرزند آوری تو اینجا گفته شده با بانک مطابقت نداره بانک یه مدارکی میخواد مثلا برگ ثنا گواهی حقوق کجا کار میکنی سفته به مبلغ ۱۵۰ درصد وامی که میخوای بگیری برگ ثنا ضامن پرینت بیمه

  20. سلام ثبت نام فرزند آوری فرزند ۳راکردم هنوزاسمس ازبانک نیامداست چه کارکنم زمان ثبت نام ۱۴۰۱/۲/۸ بانک ملی شهر آمل

  21. با سلام نزدیک حالا بعد یکی دو ماه بلاخره تشکیل پرونده شده تمام کاراها تموم شده کی وام پرداخت میشه بدجوری گیرم

  22. به خدا ازخرج مخارج بچم نمیتونم بر بیام خیلی حالش بده ۲۱ماهشه فلج مغزی هستش فردا بعدازظهر وقت دکتور مغزو اعصابش هستش نمیدونم چجوری ببرمش خودمم بیکارم چرا اینطوری مردومو گول میزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید