ماجرای رتبهبندی معلمها به کجا رسید؟
?حقوردی نماینده مجلس :
? مجلس یازدهم از ابتدای کار، پیگیر رتبهبندی معلمان بوده است. دولت مدتها زیر بار نمیرفت و همان افزایش حقوق معلمان را رتبهبندی میدانست که در نهایت [ با پیگیری و فشار گروه های فرهنگیان و ] با اصرار و پافشاری نمایندگان مجلس، دولت قبل از عید لایحه رتبهبندی را تدوین و به مجلس ارائه داد.
?لایحهی تدوین شده، پاسخگوی انتظارات معلمان نیست و نمیتواند مطالباتی را که جامعهی فرهنگیان کشور ده سال است دنبال میکنند، برآورده کند.
?با این حساب، چرا لایحه به دولت عودت داده نشد؛ ارجاع لایحه عملی نشد چراکه احتمال داشت بخورد به پایان دولت فعلی و کار ناتمام بماند.
? ترجیح دادیم با اصلاحات مقدور، کار را پیش ببریم. روز گذشته (سوم خرداد) کلیات لایحه در مجلس تصویب شد؛ منتها ما در مجلس، با مجامع فرهنگیان و نمایندگان آنها در ارتباط هستیم و سعی خواهیم کرد در بررسی جزئیات لایحه، نواقص را برطرف کنیم و لایحه را تا حدودی به متن مطلوب جامعهی معلمها نزدیک کنیم.
?همه تلاش ما بر این است که قانون جامعی را به تصویب برسانیم تا بخش عمدهای از مطالبات معلمان بعد از ده سال انتظار برآورده شود.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی