۳۰ هزار نفر کادر اداری آموزش و پرورش کشور مشمول نظام رتبهبندی شدند
?رضایی عضو فراکسیون فرهنگیان
? ۳۰ هزار نفر کادر اداری آموزش و پرورش در کشور مشمول قانون نظام رتبهبندی شدند.
?روز گذشته (سهشنبه، یکم تیرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص لایحه قانون رتبهبندی معلمان تشکیل جلسه داد که جزئیات این لایحه تا ماده ۲ آن بررسی شد.
?در این جلسه مقرر شده براساس سند تحول، تمامی نیروهای آموزشی، تربیتی و اداری آموزشی مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند به طوریکه مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند.
?این لایحه پس از کار کارشناسی با تلاش اعضا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصویب شد و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
?۲۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است و اعتقاد داریم برای هر معلمی باید این کار انجام شود.
?معلمان براساس تخصص، شایستگی ها و عملکرد رقابتی خود درتبه های یک تا پنج قرار میگیرند و شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین میشود.
?طبق ماده ۴ ورود به فرآیند رتبه بندی معلمان با حداقل دو سال سابقه خدمت معلمی صورت گرفته و کسب رتبه های بالاتر مستلزم حداقل شش سال توقف در هریک از رتبه ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.
?حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه های (۴) و (۵) به ترتیب (۲۰) و (۲۶) سال است.
?تخصیص رتبه های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (۳) همواره حداقل (۳۰ درصد) از معلمان مشمول در رتبه (۱)، حداقل (۲۵ درصد) در رتبه (۲)، حداکثر (۲۰ درصد) در رتبه (۳)، حداکثر (۱۵ درصد) در رتبه (۴) و حداکثر (۱۰درصد) در رتبه (۵) قرار گیرند.
نظرات + سوالات خودتان را ارسال کنید
تبلیغات متنی